UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Współpracowałem z prof Jednorałem w tym przedsięwzięciu i uważam je za nad wyraz słuszne. Bylejakość - a własciwie kompletny brak jakiejkolwiek koncepcji zagospodarowania tak pieknych stron jak Zalew Wislany, Mierzeja Wiślana i Wysoczyzna Elbląska doprowadził te miejsca do kompletnej degradacji. One prawie już nie żyją. Może jednak w najbliższym czasie (mam taka cicha nadzieję) pojawi się sie wreszcie jakaś myśl twórcza, nie anonimowa i nie przed wyborcza.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    AborygenMiejscowy(2004-08-02)
  • panie aborygen miejscowy - to nie jest degradacja czy upadek - to tylko uspienie. Troche grosza, troche mysli tworczej - i to ruszy. wiele osob, takze i w polskich urzedach, czuwa nad tym, zeby decyzje nie przyniosly wielkiej szkody. forsa jest - z niekiedy bardzo dziwnych zrodel - choc nie sa to miliony. potrzeba jasnej decyzji o przekopie - byc moze ci kolo w warszawie (przekletej) snia, ze cos jeszcze da snie zmienic, ze nie trzeba kopac, skoro juz przyroda wykopala... Tragedia plega na tym, ze oni na prawde uwazaja ze we wszystkim maja racje...Czytam - prezydent Kaczynski naliczyl Niemcom tyle i tyle za zniszczenie Wa-wy(przekletej) a w drugiej gazecie - Górny Śląsk chce kasy od Wawy (p...) za nigdy nie zapłacone dostawy stali na odbudowe "stolycy" ( Cały Naród buduje stolicę - tylko po co ???). A Elbląg - rozkradziony, a Braniewo, a Piła , a Brzeg nad Odrą????Jawi mi się jedyne wyjście - maksymalnie posunięta samorządowość, 1 mandatowe okręgi wyborcze, liberalizm gospodarczy. Ten kraj - nasza Warmia - ma potencjalnie duzy potencjal.Trzeba przestac sie bac...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    warmiak(2004-08-03)
  • uwazam pomysł budowy kanału za watpliwy. "Dla pomysłodawców przekopu Mierzei, korzyści gospodarcze, jakie może przynieść budowa kanału są bezsporne" zgadzam się jeżeli chodzi o wykonawcę, co do wpływu na rozwój regionu nie przykladałbym aż takiego znaczenia do planowanego projektu. Rozumiem że łatwo wydaje się darowane pieniądzelecz to nie zwalnia z ekonomicznego uzasadnienia przedsięwzięcia. Uwazam, że bardziej zasadna była by budowa porzadnej drogi z Nowego Dworu przez Mierzeję razem ze ścieżkami dla rowerów. Myślę, że tą drogą przybywa wiecej turystów na Mierzeję niż potencjalnych żeglarzy na Zalew.
  • Mam łopatę, wolne weekendy czekam na propozycję.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Franek(2004-08-03)
  • Niewątpliwie ma Pan wiele racji. Tylko daleko posunięta samorządność prawdziwa, a nie zachowawcza da pożądane efekty. I ona już daje w wielu miejscach Polski -vi de - Środkowe Wybrzeże Bałtyku, Południe Polski. A wiele jest do uczynienia. Z przykrością patrzę na ten ogromny akwen wodny, który jest martwy. Na piękną Kolej Nadzalewową, Wysoczyznę. A tak niewiele trza uczynić - aby zaistnieć w świadomości wielu ludzi, którzy czynnie chcą odpoczywać.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    AborygenMiejscowy(2004-08-03)
  • Moim skromnym zdaniem przekop mierzei to tylko temat zastepczy. Z Zalewu na Zatoke gdanska mozna rowniez przeplynac rzekami, Szkarpawa i Wisla. Udroznienie tej drogi wodnej pochlonie znacznie mniej pieniedzy. Tak wlasciwie to potrzeba tylko poglebic ujscie Wisly i odpowiednio oznakowac. Wydaje mi sie, ze wazniejsza rzecza do wykonania to ... infrastruktura sanitarna. Wlodarze miasta Tolkmicko np. zastanawiaja sie jak uatrakcyjnic pobyt turystom, a to wystarczy uzbroic nabrzeze i plaze w kabiny sanitarne i reszta pojdzie gladko. Pozdrawiam przeciwnikow wydawania naszej (podatkowej) kasy. Tomasz Roney
  • TAK,TAK BRAWO..........NIEKTÓRZY CI PANOWIE ZE ZDJĘCIA JUZ URUCHAMIALI STATEK WIDMO ZA 470 TYŚ ZŁ........TERAZ PRZEKOP.GRATULUJE.BEDZIE NOWA KASA,Z NASZYCH PIENIEDZY.................
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    obserwator(2004-08-03)
  • Drogi J, chciałem tylko nieśmiało zauważyć, że miasto Elbing, takie jakim go widzimy na przedwojennych fotografiach, już nie istnieje. Wówczas nie było jeszcze dwóch mostów, kolejowego i drogowego, których obecna konstrukcja wyklucza możliwość ich otwierania. Budując je takimi, określono maksymalny tonaż i wymiary jednostek, które mogą wpływać do miasta. Proszę zauważyć, że przepływając pod tymi mostami już 6 metrowe jachty muszą kłaść maszty, o większych nie wspominając. Nabrzeża i cała infrastruktura miejska związana z rzeką jest w stanie, jakim jest. Czyli z tego, co było kiedyś, mało co zostało. Jeżeli bardzo chcemy, żeby cokolwiek do nas przypływało, to przynajmniej musimy zacząć od odbudowy tego co było. A poza tym potrzebne jest realne ożywienie gospodarcze i ostateczne porozumienie dyplomatyczne z Rosjanami, dotyczące kwestii korzystania z Cieśniny Piławskiej. Kiedy będzsie egzekwowane - problem rozwiąże się sam.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Panzerzug(2004-08-03)
  • Zgadzam się z przedmówcą, z tym że nie ma potrzeby aby duże statki handlowe wpływały na Bulwar, wystarczy, że dopłyną na Bryzę, gdzie rusza budowa nowoczesnego portu. Pozdrawiam
  • Jestem ZA. Trzeba utrzeć nosa Ruskim.
  • Szkoda,że Panowie na zdjęciu nie zapoznali się z zachowanymi dokumentami na temat kosztów utrzymania portu elbląskiego w okresie międzywojennym. Ho, ho i HO. Nieżle miałaby się nalbliższa okolica w promieniu kilkudziesięciu kilometrów, gdybyśmy mogli dysponować taką kasą. A przypomnę jakie możliwości miał wtedy sam Elbląg i fakt iż cała infrastruktura działała, a nie miała dopiero powstać. Przekopanie mierzei to śliczne hasło, zgadzam się z przedmówcą to tylko hasło albo sposób na dorażne przewalenie pieniędzy(nie swoich). Nie trzeba przekopywać M. by wykorzystać wszystkie walory okolic Zalewu: akwen, kolej Nadzalewową, nadającą się do przygody żeglarskiej, kajakowej, dętkowej, rowerowej i jakiej tylko się chce Żuław, o Wysoczyżnie, która nie może się doczekać ścieżek rowerowych, pieszych, stacji ekologicznych i zabytkowych nie wspomnę. Pieniądze na przekopanie- na wspomniane wyżej to by starczyło. Resztę z pewnością uczyniliby mieszkańcy tych okolic. Tak jakoś u nas jest, że posłuch zdobywają tylko hasła, mniejsze ale realne i przynoszące konkretne korzyści kroki nie budzą entuzjazmu. Warmiak: Elbląg wraz ze swoim dawnym terytorium ziemskim nie był nigdy Warmią!!!!!!!Miał związki - np. kościelne z Warmią, ale to nie to samo. Między innymi choć może wydawać się to dziwne, teraz 60 lat po wojnie, jest nam nie po drodze z Olsztynem i zapewniam nie będzie.
  • Zalew w części wschodniej to głębokości rzedu 2,5m. A to co plywa przy takim zanurzeniu to co najwyżej barki rzeczne. Zaiste panowie uczeni, dajcie sobie na luz . Ten przekop to prawdziwy pomysł typu "Luks". Należy też pomyśleć o wpływie prądu zatokowego, niosącego rumowisko rzeki wisły na wschód, Który buduje mierzeję. Czy ten przekop to ma być powtórka Władysławowa? Tam przecięcie rumowiska portem spowodowało zanik półwyspu Helskiego. Czy za paredziesią lat ma zniknąć kRYNICA MORSKA? ZDROWYM ROZSĄDKIEM W TEJ MATERII WYKAZALI się Radni woj. Pomorskiego. Odrzucili te mrzonki, ipotwierdzili potrzebę udrożnienia Szkarpawy i Nogatu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Krzysztof N.(2004-08-05)
Reklama