UWAGA!

Radni PiS o porcie

 Elbląg, Radni PiS o porcie
fot.Anna Dembińska

- Porcik samorządowy nie będzie miał możliwości pozyskiwania większych środków na inwestycję - uważa Marek Pruszak, szef klubu radnych PiS. Radni tego ugrupowania zwołali dzisiaj (19 lutego) konferencję prasową, aby przekazać dziennikarzom swoje zdanie na temat perspektyw elbląskiego portu.

- W ubiegłym tygodniu przewodniczyłem Komisji Promocji Miasta, w której udział dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni [Anna Stelmaszczyk – przyp. SM]. Zadaliśmy jej kilka pytań dotyczących samego portu. Poprosiłem ją o opinię: czy to ma być port miejski, samorządowy czy też z udziałem Skarbu Państw o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej – mówił Marek Pruszak, przewodniczący klubu radnych PiS.- Ona wyraziła tę samą opinię, co aktualne władze miasta, czyli że ma być to port miejski. I to moim zdaniem jest największe zagrożenie dla jego rozwoju. Porcik samorządowy nie będzie miał możliwości pozyskiwania większych środków na inwestycję.

- Z wielkim niepokojem przyjęliśmy informację, że cały proces budowy kanału żeglugowego do portu w Elblągu wydłuży się o kolejny rok. Przypomnę, że rząd Prawa i Sprawiedliwości chciał uruchomić przekop razem z kanałem żeglugowym z końcem 2024 r. Dziś już wiemy, że to nie będzie realne – dodał radny Rafał Traks.

Przypomnijmy, że w styczniu Urząd Morski podpisał umowę na pogłębienie rzeki Elbląg. Jest to tzw. „czwarty etap „Budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”. „W ramach tego kontraktu, na rzece Elbląg wykonany zostanie tor wodny o długości 8,6 km i głębokości 5 m. W zadaniu wyszczególniono prace na odcinku 6,6 km od Zalewu Wiślanego w górę rzeki oraz 2 km pomiędzy punktami P1 i P2, tj. mniej więcej od zrzutu oczyszczalni ścieków do rozwidlenia rzeki i Kanału Jagiellońskiego . Na odcinku P1-P2 przeprowadzone zostaną badania i oczyszczanie dna z przeszkód ferromagnetycznych (np. złom, elementy żelbetowe, przeszkody wielkogabarytowe, historyczne pozostałości militarne). Wykonane też będzie na nim nowe oznakowanie nawigacyjne w postaci 8 pław: 4 walcowanych czerwonych po lewej stronie i 4 stożkowych zielonych po prawej stronie.”- możemy przeczytać na stronie internetowej Urzędu Morskiego.

Inwestycja ma się zakończyć do listopada 2024 r. Kiedy zostanie zrealizowany ostatni odcinek 900 metrów, o pogłębienie którego toczył się spór z władz miasta z rządem Zjednoczonej Prawicy? Rząd koalicji PO-Trzecia Droga-Lewica zdecydował, że całość prac będzie po stronie Skarbu Państwa. Na jednym z ostatnich spotkań premiera Donalda Tuska padła data 2025 rok jako termin rozpoczęcia prac.

W styczniu tego roku wiceminister aktywów państwowych Zbigniew Ziejewski zadeklarował, że obecny rząd nie jest zainteresowany przejęciem portu w Elblągu.

SM

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Radni PIS o przekrętach finansowych pisowców w CPK może coś powiecie?
  • Może radni PIS o CPK coś nam powiedzą - sporo pewnie wiedzą. Proszę
  • ooooo proszę, radni bezradni, szok i porażka!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    62
    31
    oleeee(2024-02-19)
  • Słyszę PIS - myślę oszuści. Nic więcej drodzy radni.
  • Lepiej żebyś się misiu nie odzywał.
  • O kogo obchodzi zdanie totalnej opozycji
  • Traks, to po angielsku ścieżki... pisowskie zawiodły nas nad przepaść... a Duck with big belly i elbląscy dalej chcą iść krętymi i dalej każą nam skakać...
  • "Przypomnę, że rząd Prawa i Sprawiedliwości chciał uruchomić przekop razem z kanałem żeglugowym z końcem 2024 r" To coś się temu misiu oczko odkleiło chyba.
  • Zamilcz Judaszu i nie kłam, mówi ci twój guru.
  • "samorządowy czy też z udziałem Skarbu Państw o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej - mówił Marek Pruszak" Parking dla TiRów nigdy nie będzie miał znaczenia podstawowego dla gospodarki ani Polski, ani Elbląga. To jest marnotrawienie pieniędzy uczciwych podatników. Tak jakby w tym kraju nie było realnych potrzeb inwestycyjnych i trzeba było wymyślać niestworzone bzdury, żeby jednak coś się działo ! Może tak pan radny Pruszak objawi, który z armatorów będzie chciał korzystać z portu nad wąską i płytką rzeką, do którego wejście będzie wymagało udziału holowników na dystansie przynajmniej 10 kilometrów. Tu nie ma znaczenia, czy parking dla TiRów będzie należał do gminy, czy państwa. Fundatorem jego egzystencji ZAWSZE BĘDZIE UCZCIWY PODATNIK, bo ten pisowsko-elbląski nowotwór ma wyjątkowo małe szanse żeby na siebie zarobić... Ważne, że właściwi ludzie już zarobili na kaczym rowie i region ma pierwszej klasy atrakcję turystyczną za 2 000 000 000 zł z parkingami dla zwiedzających turystów... za to bez żadnej bazy noclegowej czy gastronomicznej dla ewentualnych wodniaków, którzy mieliby ochotę skorzystać z portu przy kaczym rowie. Ba, nawet niema kawiarni, która serwowałaby kawę, herbatę dla utrudzonych zwiedzaniem turystów. Dlaczego nie ma ? ! ponieważ NAJDROŻSZA siła przewodnia naroda wolskiego w swej porażającej mądrości nie przewidziała takich luksusów w tym miejscu !
  • Tych radnych było pięcioro. Tylko ta pani ze zdjęcia po prawej, jedną radną zjadła. Mówię wam poważnie!
  • Pisowcy oderwani od koryta, wyją jak zapchlone kundle.15.10 dostaliście środkowy palec, w samorządowych wyborach liczę na to samo.
Reklama