UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • ale mozna przekopiować :)))
  • Jaki wniosek wynika z tego? - Ludzie! Dajcie sobie na luz!!! Zabiegacie o wydzielenie dla woj. pomorskiego enklawy w woj. warmińsko-mazurskim, czy co? Jak można było zabiegać o zmiany w podziale administracyjnym przyległych województw, jeżeli nie zostały wcześniej uzgodnione stanowiska z władzami sąsiadujących powiatów i ościennych gmin? Czy, np. Stare Pole chce mieć powiatowe władze w Elblągu, czy też nie? Może wypadałoby tak zapytać o to vice wojewodę p. Kochańskiego, co na ten temat myśli? A gmina Milejewo i inne przyległe, czy chcą mieć władze woj. w Gdańsku? Jakie lobby Was popiera w tym działaniu, oczywiście, poza zespołem redagującym wnioski? Jakie Wy jesteście,- „Stowarzyszenie Ziemi Elbląskiej”, jeżeli nie macie poparcia z terenu ziemskich gmin? Ba, nawet władz powiatu elbląskiego? Wyniki referendum w samym Elblągu do niczego jeszcze nie zobowiązują, bo na takich chwiejnych opiniach, ponadto nie uwzględniających interesów całych Żuław, to i Kraków może pisać do Strasburga, że chce podporządkować się wojewodzie pomorskiemu.
  • Oset 1. masz racje, ze podejscie do tego problemu, demonstrowane przez ludzi, ktorzy sie za to zabieraja jest dowodem ich niekompetencji. 2. Nie masz racji, ze nie ma sprawy i lepiej sobie nie zawracac glowy obecnym podzialem admninstracyjnym, ktory poglebia prowincjalizacje Elblaga. 3. Poddanie sie staus quo, umacnia prawo kaduka, zacheca do apatii (HP sa dobrym odbiciem nastrojow naszych obywateli) 4.Jest bardzo zle, jesli ci ktorzy by mogli i ktorzy siedza na publicznych stolkach z woli elblaskich wyborcow, odwrocili sie od nich plecami.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    bluselka(2002-10-24)
  • Mówisz, Bluselko niekompetencji - to bardzo oględnie powiedziane. Sadzę, że dla tych ludzi trwa nieustająca partyjna kampania wyborcza. Bo albo jest przed wyborami, albo już po wyborach i należy myśleć o nowej kampanii imię tejże są skłonni uczynić wszystko, nawet najgorsze gafy, aby finał był tryumfem. Tylko gdzie po drodze jest samorząd i lokalna społeczność - tego nikt nie wie. A tak prawdę powiedziawszy (będę się powtarzał) najwięksi obecni orędownicy pomorskiego, jeszcze niedawno piali z zachwytu nad trzcińsko-bagiennym. Mimo wszystko jestem zdania, że dzieło samorządności lokalnej można czynić z powodzeniem (liczne tego przykłady na terenie Polski - miejscowości porównywalnych z Elblągiem pod względem potencjału i ludności) nie oglądając się na system koneksyjno-rozdawczy preferowany przez na niby działające samorządy wojewódzkie. W czym wyraża się ich samorządność, gdy tkwią po uszy w socjalistycznym kapitalizmie?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    AborygenMiejscowy(2002-10-24)
  • Bluselka! Ależ to nie tak! Problem jest przeogromny. Tak nie może być, aby Żuławy pozostawały przecięte granicą województw, a przy tym jeszcze zlikwidowano stanowisko pełnomocnika zajmującego się koordynacją przedsięwzięć inwestycyjnych, konserwacyjnych i remontowo zapobiegawczych na tych ziemiach. Rowy irygacyjne na jednym gospodarstwie już są zmeliorowane, a na przyległym nie, bo leżą poza granicami wojew. To w wyniku takowej anomalii nasi rolnicy ponieśli straty w plonach i sądzą się o olbrzymie odszkodowania. Problem ten należy pilnie rozwiązać. Tylko niech Elbląg nie będzie odrywany od tych ziem. Cały region ma krzyczeć jednym głosem! Jeżeli czynimy zabiegi w celu nowego podziału administracyjnego, to zacznijmy od pracy nad lobbingiem dla tego zamierzenia i róbmy to w interesie całego regionu, albo wcale!
  • O to wlasnie chodzi: zanim sie znowu wybierzemu do jakiegos sztrasburga konieczne jest troche pracy u podstaw. Cel jest jasny: odbudowa ekonomicznych, regionalnych i historyczny wiezi Elblaga z Zulawami i Pomorzem. A tym dupkom, ktore te wiezi zniszczyli w imie swoich karier politycznych trzeba powiedziec: POSZEL WON!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    bluselka(2002-10-25)
  • Widzisz Bluselko - niewątpliwie masz rację - ale pamiętaj o tym, że potencjalny elbląski wyborca to osobnik pałający nostalgią do lat siedemdziesiątych. Status quo - to stan, który nazbyt wielu satysfakcjonuje. Najlepsza sztuka urzeczywistniana swych snów - obudzić się.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    AborygenMiejscowy(2002-10-25)
  • Macie wszyscy rację. I na tym się skończy. Artykół zniknie za jakiś czas, a wraz z nim wasze komentarze. Należy dodać, że Polacy potrafią się jednoczyć tylko w czasie rozbiorów i wojen i tak zostanie do końca świata. Smutne, ale niestety prawdziwe. (Serce się kraje)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    pionek(2002-10-27)
  • ..... na marginesie mówiąc chyba jest rozwiązanie. Niemcy, Państwa Bloku Wschodniego, Czechy i Słowacja napewno sprawiedliwie podzieliłyby się naszym krajem. Po upływie ok. 100 lat nasze wnuki się zjednoczą i znowu Polska będzie od morza do morza.
Reklama