Rafał Gruchalski został dyrektorem Departamentu Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego. Stanowisko zostało obsadzone po roku od rezygnacji poprzednika oraz kilku nierozstrzygniętych konkursach.
- Od nowego dyrektora oczekuję przede wszystkim prowadzenia departamentu w sposób planowy i zorganizowany. Zależy mi również na poprawie komunikacji - tego, co robimy w urzędzie oraz jednostkach zależnych - z mieszkańcami, z lepszym wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi cyfrowych – powiedział Grzegorz Nowaczyk, prezydent Elbląga.
Rafał Gruchalski ma 35 lat. Ukończył prawo na Uniwersytecie Gdańskim i podyplomowe studia wiedzy o Unii Europejskiej na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ma na swoim koncie szkolenia z zakresu zarządzania zespołem, coachingu, organizacji pracy menadżera, rozwoju biznesu z wykorzystaniem nowoczesnych technologii i mediów społecznościowych.
Od ponad 15 lat pracuje w mediach, pierwsze kroki w zawodzie dziennikarza stawiał w „Głosie Elbląga”. W latach 1997-2009 był pracownikiem spółki Edytor, do której należy Grupa Medialna Gazety Olsztyńskiej, jedno z największych wydawnictw w Polsce. Był redaktorem odpowiadającym za merytoryczną zawartość wydań „Gazety Olsztyńskiej”, „Dziennika Elbląskiego” i tygodników lokalnych; sekretarzem redakcji, odpowiadającym za organizację pracy. Brał udział w tworzeniu strategii rozwoju i promocji Grupy Medialnej Gazety Olsztyńskiej – jest autorem hasła promującego „Gazetę Olsztyńską”, kierował projektem promocji „GO” w ramach Strategicznej Karty Wyników, jednego z narzędzi nowoczesnego zarządzania. Współtworzył politykę informacyjną i promocyjną tego tytułu. W latach 2007-2009 był menadżerem zarządzającym kilkoma gazetami bezpłatnymi spółki Edytor. Odpowiadał za ich rozwój, promocję i marketing oraz wyniki finansowe. Od 2010 roku pracuje w Telewizji Elbląskiej, zajmując się najważniejszymi tematami dotyczącymi naszego miasta.
Jego pracę docenili specjaliści z branży medialnej. Był laureatem „Złotej Dziesiątki”, przyznawanej wyróżniającym się pracownikom Grupy Medialnej Gazety Olsztyńskiej, współautorem specjalnych wydań „Gazety Olsztyńskiej”, poświęconych ważnym światowym wydarzeniom, które to wydania zostały nagrodzone, m.in. wyróżnieniem w krajowym konkursie Grand Front na Okładkę Roku i nagrodą specjalną European Newspaper Award.
Rafał Gruchalski Interesuje się mediami, public relations, marketingiem i sprawami samorządu. Od 16 lat jest sędzią koszykówki, czynnie uprawia sport, m.in. bieganie. W ubiegłym roku, na swoje 34. urodziny, po raz pierwszy w życiu przebiegł maraton.
- Nasze miasto potrzebuje spójnej polityki promocyjnej i skutecznego public relations z wykorzystaniem narzędzi content marketingu i mediów społecznościowych, by zmienić wizerunek Elbląga, przyciągnąć inwestorów i turystów – mówi Rafał Gruchalski, nowy dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Elblągu. - Najnowsze dane z badań ankietowych wskazują, że 60 procent, szczególnie młodych osób, nie kojarzy naszego miasta z niczym konkretnym. Czas to zmienić. Pierwszy krok już został zrobiony – powstaje strategia promocji, która w najbliższych dniach ujrzy światło dzienne. Najważniejszą sprawą będzie jednak wprowadzenie jej w życie, dlatego liczę na owocną współpracę w tej sprawie z mieszkańcami.
Rafał Gruchalski pracę w DKS rozpocznie 16 stycznia.
Rafał Gruchalski ma 35 lat. Ukończył prawo na Uniwersytecie Gdańskim i podyplomowe studia wiedzy o Unii Europejskiej na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ma na swoim koncie szkolenia z zakresu zarządzania zespołem, coachingu, organizacji pracy menadżera, rozwoju biznesu z wykorzystaniem nowoczesnych technologii i mediów społecznościowych.
Od ponad 15 lat pracuje w mediach, pierwsze kroki w zawodzie dziennikarza stawiał w „Głosie Elbląga”. W latach 1997-2009 był pracownikiem spółki Edytor, do której należy Grupa Medialna Gazety Olsztyńskiej, jedno z największych wydawnictw w Polsce. Był redaktorem odpowiadającym za merytoryczną zawartość wydań „Gazety Olsztyńskiej”, „Dziennika Elbląskiego” i tygodników lokalnych; sekretarzem redakcji, odpowiadającym za organizację pracy. Brał udział w tworzeniu strategii rozwoju i promocji Grupy Medialnej Gazety Olsztyńskiej – jest autorem hasła promującego „Gazetę Olsztyńską”, kierował projektem promocji „GO” w ramach Strategicznej Karty Wyników, jednego z narzędzi nowoczesnego zarządzania. Współtworzył politykę informacyjną i promocyjną tego tytułu. W latach 2007-2009 był menadżerem zarządzającym kilkoma gazetami bezpłatnymi spółki Edytor. Odpowiadał za ich rozwój, promocję i marketing oraz wyniki finansowe. Od 2010 roku pracuje w Telewizji Elbląskiej, zajmując się najważniejszymi tematami dotyczącymi naszego miasta.
Jego pracę docenili specjaliści z branży medialnej. Był laureatem „Złotej Dziesiątki”, przyznawanej wyróżniającym się pracownikom Grupy Medialnej Gazety Olsztyńskiej, współautorem specjalnych wydań „Gazety Olsztyńskiej”, poświęconych ważnym światowym wydarzeniom, które to wydania zostały nagrodzone, m.in. wyróżnieniem w krajowym konkursie Grand Front na Okładkę Roku i nagrodą specjalną European Newspaper Award.
Rafał Gruchalski Interesuje się mediami, public relations, marketingiem i sprawami samorządu. Od 16 lat jest sędzią koszykówki, czynnie uprawia sport, m.in. bieganie. W ubiegłym roku, na swoje 34. urodziny, po raz pierwszy w życiu przebiegł maraton.
- Nasze miasto potrzebuje spójnej polityki promocyjnej i skutecznego public relations z wykorzystaniem narzędzi content marketingu i mediów społecznościowych, by zmienić wizerunek Elbląga, przyciągnąć inwestorów i turystów – mówi Rafał Gruchalski, nowy dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Elblągu. - Najnowsze dane z badań ankietowych wskazują, że 60 procent, szczególnie młodych osób, nie kojarzy naszego miasta z niczym konkretnym. Czas to zmienić. Pierwszy krok już został zrobiony – powstaje strategia promocji, która w najbliższych dniach ujrzy światło dzienne. Najważniejszą sprawą będzie jednak wprowadzenie jej w życie, dlatego liczę na owocną współpracę w tej sprawie z mieszkańcami.
Rafał Gruchalski pracę w DKS rozpocznie 16 stycznia.
Anna Kleina, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga