UWAGA!

Nowa propozycja w sprawie logo

 Elbląg, Grzegorz Nowaczyk ma przedstawić nową propozycję w sprawie logo Elbląga
Grzegorz Nowaczyk ma przedstawić nową propozycję w sprawie logo Elbląga (fot. AD)

Na jutrzejszej (24 kwietnia) sesji Rady Miejskiej prezydent miasta Grzegorz Nowaczyk ma przedstawić nową propozycję w sprawie logo Elbląga. Czego możemy się spodziewać? Myślę, że ogłoszenia konkursu na logo i hasło promocyjne miasta.

O tym, że możemy się spodziewać jakiejś propozycji prezydenta Nowaczyka wyjścia z impasu po prezentacji znaku graficznego przygotowanego przez firmę opracowującą „Strategię promocji Elbląga na lata 2012-2015”, poinformował nas Antoni Czyżyk, szef Klubu Radnych Platformy Obywatelskiej.
      
       „Nowe logo Elbląga, zaproponowane w „Strategii promocji na lata 2012-2015”, wywołało gorącą dyskusję wśród mieszkańców – napisał Antoni Czyżyk. – Ta graficzna forma przedstawienia marki stanowi jeden z elementów Strategii, która ma na celu właśnie budowę marki Elbląga. Powodzenie realizacji Strategii, która skierowana jest do trzech głównych odbiorców: mieszkańców, turystów oraz przedsiębiorców – w dużej mierze zależy od społecznej akceptacji.
       W związku z tym, że w sprawie logo pojawiają się różne opinie, Prezydent Elbląga Grzegorz Nowaczyk przygotował propozycję, którą przedstawi na najbliższej sesji Rady Miejskiej. Na ten temat prowadziłem też rozmowy z przewodniczącymi Klubów Radnych Rady Miejskiej.”
      
       Antoni Czyżyk użył eufemizmu: „w sprawie logo pojawiają się różne opinie”. Według mnie, te opinie są niemal w stu procentach negatywne. Ogłoszenie konkursu jest chyba jednym rozsądnym wyjściem z tej sytuacji, skoro elblążanie mają się z logo swojego miasta identyfikować. Tym bardziej, że z rozstrzygnięciem konkursu nie ma co się śpieszyć. Elbląg 20 lat czekał na swój znak promocyjny, może więc poczekać jeszcze kilka miesięcy.
      
       Dlaczego?
      
Może myślenie, że wszystko powinno z czegoś wynikać, jest dla niektórych archaiczne, ale przy nim obstaję. Najważniejszym dokumentem powinna być strategia rozwoju Elbląga, z niej powinna czerpać strategia promocji Elbląga, a logo i hasło miasta powinno z obu tych strategii wynikać.
       Tymczasem w Elblągu zaczęto od końca. Korzystając z pozornie sprzyjającej okazji – konferencji na temat promocji gospodarczej województwa – zaprezentowano logo i hasło wyrwane z jakiegokolwiek kontekstu. „Strategię promocji Elbląga na lata 2012-2015” zna być może bardzo wąskie grono wtajemniczonych, a trzeba pamiętać, że opracowanie to stanie się strategia dopiero wtedy, gdy przyjmie je jako taką Rada Miejska. Prace nad Strategią rozwoju Elbląga dopiero rozpoczęto.
       Mam nadzieję, że Prezydent, jeśli ogłosi konkurs na logo Elbląga, będzie chciał jednocześnie przywrócić porządek. Przedstawi w możliwie krótkim czasie do publicznej dyskusji przynajmniej najważniejsze tezy Strategii rozwoju Elbląga, zaprezentuje też wkrótce „Strategię promocji Elbląga na lata 2012-2015”. Chociażby po to, żeby ułatwić zadanie twórcom, którzy przystąpią do konkursu. I nie narażać ich na konieczność dorabiania na siłę ideologii do swoich projektów.
       Grzegorz Nowaczyk wygrał wybory, jako prezydent ma więc prawo, ale i obowiązek, wskazać kierunki rozwoju miasta – niech będą wskazówką dla uczestników konkursu.
       A tak na marginesie, może warto przywrócić jeszcze jeden porządek. Jeśli władza ma jakiś problem do rozwiązania, może warto najpierw zapytać mieszkańców. Dopiero później, gdy ich propozycje będą niezadawalające, ogłaszać przetargi dla firm zewnętrznych, które, być może, są bardziej profesjonalne, ale traktują Elbląg jak każdego kolejnego zleceniodawcę. To może znów myślenie nienowoczesne, ale czy do tego, aby stworzyć logo i hasło, nie jest potrzebna jest identyfikacja z miejscem? Bardziej niż znajomość najnowszych trendów designerskich.
      
Piotr Derlukiewicz

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Wypadało by te flagi wyprać bo obecnie wyglądają jak szmaty na kiju porozwieszane na słupach w Elblagu
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Pan promocyjny(2012-04-24)
  • A kasę autor ślimaka oddaje czy nie ? Jak nowy konkurs to chyba nagroda ze 100 tysi będzie - bo ślimak tani nie był.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    zwrotka(2012-04-24)
  • Kasa znowu z naszych podatków na nowe logo :(
  • Chyba miasto przestalo sie reklamowac na portelu ze nawet pojawil sie niepochlebny artykulik. .. .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    PRowiec(2012-04-24)
  • CZYŻ ja muszę myśleć że będzie więcej parkomatów w mieście?
  • Jaka strategia taka flaga
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Nokia Connecting People(2012-04-24)
  • departament odpowiedzialny za budowanie komunikacji i relacji społecznych wychodzi mocno potłuczony z dwóch wielkich konfliktów w mieście czyli sprawy logo oraz sprawy szpitala miejskiego, nie zdali egzaminu w tych konfliktach
  • w miare ciekawy artykuł jest na elbląg24.pl
  • teraz po rozum do głowy poszedł. .. .jak odda kasę za te białe szmaty to będzie miał u mnie minusa nieco mniejszego. Ale tylko tyci tyci - bo na mój głos w kolejnych wyborach liczyć już NIE MOŻE.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    marny typ(2012-04-24)
  • I tak wszyscy maja mnie za ustawicznego malkontenta i narzekacza, ale do cholery - bylejakość to przecież nie to, o co nam chodzi - chyba, że jest inaczej i dajmy temu wyraz. Infantylne podejście do tego typu zagadnień można wybaczyć młodzieży, która w znakomitej większości reprezentuje wypisywaczy na forum - ale ta młodzież ma swoich rodziców i korzenie, które ją ukształtowały a to już inne zagadnienie - sadzę, że o wiele głębsze, bo kształtujące nasz real, a on jest cieniutki i pozbawiony kompletnie jakiejkolwiek czytelnej i stałej strategii, która jest niezbędna w działaniu samorządu. Nie chcę sie odnosić do tego, co czyniono w czasach bywszych - to już mam nadzieje historia - ale jak patrzę wokół - wcale nie - czkawka powraca. Armia infantylnych urzędników (a jestem to w stanie w każdej chwili udowodnić) tworzy nasz real bardziej z rozpędu niźli wedle jakiegoś logicznego i profesjonalnego trybu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    MiejscowyAborygen(2012-04-24)
  • Co Tydzień inne logo :D Tyle spraw w tym mieście czeka na finansowanie a prezydent zajmuje i wydaje pieniądze na takie gó*** Panie prezydencie zajmij się bieda w tym mieście bo sam marketing (i to jeszcze nie udolny) nie pomoże zajmij się realiami a nie wyrzucasz pieniądze w błoto - plany stadionu przy wschodniej - błoto, nowe logo - błoto, Aqua park - błoto, galerie handlowe - błoto, ciekawe ile nas kosztowało to co pozostało rozbabrane (kocie łby) po niby porto 55 - błoto.
  • Ale LANS na rowerku był. Czy kasa za białę szmaty wróci do budzetu miasta? Pewnie NIE. Cięzko ma Nowaczyk, ale niech wie, że patrzymy mu na ręce bo żyje z naszej kasy. Tak, Tak z naszej kasy żyje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    śkoda suber B(2012-04-24)
Reklama