Slogan „Mazury Cud Natury” wygrał ranking na hasło, które najbardziej zachęciłoby Polaków do wizyty w danym mieście lub regionie. Z badania przeprowadzonego przez GFK Polonia na zlecenie dziennika „Rzeczpospolita” wynika, że na hasło promujące Mazury wskazał prawie co drugi badany (46 proc.). Elbląg w ogóle w tym plebiscycie nie wystąpił.
Na kolejnych miejscach znalazły się hasła: „Magiczny Kraków” (32 proc.), „Gdańsk, tu się żyje” (30 proc.), „Wrocław - miasto spotkań” (20 proc.) i „Toruń - gotyk na dotyk” (20 proc.). Wyniki badania podała dziś (7 września) „Rzeczpospolita”.
W Elblągu co rusz mówi się o braku sensownych działań promocyjnych i widać to także w tym plebiscycie. Oceniano w nim także hasła promujące mniejsze miasta - nie zawsze udane, ale pokazujące, że nawet ośrodki mające do zaoferowania turystom mniej niż Ziemia Elbląska coś w tej dziedzinie robią.
Oceniono w nim m.in. Międzyzdroje (hasło: Miasto gwiazd), Karpacz (Miasto pod Śnieżką), Opole (Stolica polskiej piosenki), Częstochowę (To dobre miasto), Oświęcim (Miasto pokoju), Bochnię (Miasto soli), Cieszyn (Ciesz się Cieszynem), Zieloną Górę (Miasto przyszłości), Bydgoszcz (Bądź moim gościem), Zamość (Miasto idealne), Bielsko-Białą (Miasto tworzą ludzie), Chełm (Miasto Wschodu warte Zachodu), Kluczbork (miodem płynący), Tarnów (Polski biegun ciepła).
- Hasło „Mazury Cud Natury” związane jest z udziałem naszego regionu w światowym konkursie na 7 Nowych Cudów Natury szwajcarskiej Fundacji „New7Wonders” - mówi Jacek Protas, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. - Bardzo się cieszę, że spodobało się ono Polakom, którzy na nowo odrywają piękno naszego regionu.
Obecnie trwają ostatnie prace nad harmonogramem i biznesplanem dwuletniej promocji Mazur jako finalisty plebiscytu „New7Wonders”. - Jestem przekonany, że tak jak to miało miejsce pół roku temu, gdy walczyliśmy o wejście do półfinału, tak i teraz nasza pozycja w rankingu najpiękniejszych miejsc na Ziemi będzie sukcesywnie rosła - dodaje Jacek Protas, jednocześnie przewodniczący Oficjalnego Komitetu Wspierającego kandydaturę Mazurskich Jezior w światowym konkursie.
W Elblągu co rusz mówi się o braku sensownych działań promocyjnych i widać to także w tym plebiscycie. Oceniano w nim także hasła promujące mniejsze miasta - nie zawsze udane, ale pokazujące, że nawet ośrodki mające do zaoferowania turystom mniej niż Ziemia Elbląska coś w tej dziedzinie robią.
Oceniono w nim m.in. Międzyzdroje (hasło: Miasto gwiazd), Karpacz (Miasto pod Śnieżką), Opole (Stolica polskiej piosenki), Częstochowę (To dobre miasto), Oświęcim (Miasto pokoju), Bochnię (Miasto soli), Cieszyn (Ciesz się Cieszynem), Zieloną Górę (Miasto przyszłości), Bydgoszcz (Bądź moim gościem), Zamość (Miasto idealne), Bielsko-Białą (Miasto tworzą ludzie), Chełm (Miasto Wschodu warte Zachodu), Kluczbork (miodem płynący), Tarnów (Polski biegun ciepła).
- Hasło „Mazury Cud Natury” związane jest z udziałem naszego regionu w światowym konkursie na 7 Nowych Cudów Natury szwajcarskiej Fundacji „New7Wonders” - mówi Jacek Protas, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. - Bardzo się cieszę, że spodobało się ono Polakom, którzy na nowo odrywają piękno naszego regionu.
Obecnie trwają ostatnie prace nad harmonogramem i biznesplanem dwuletniej promocji Mazur jako finalisty plebiscytu „New7Wonders”. - Jestem przekonany, że tak jak to miało miejsce pół roku temu, gdy walczyliśmy o wejście do półfinału, tak i teraz nasza pozycja w rankingu najpiękniejszych miejsc na Ziemi będzie sukcesywnie rosła - dodaje Jacek Protas, jednocześnie przewodniczący Oficjalnego Komitetu Wspierającego kandydaturę Mazurskich Jezior w światowym konkursie.
PD