UWAGA!

Mają pomysł na promocję Zalewu Wiślanego

 Elbląg, Zalew Wiślany,
Zalew Wiślany, fot. Anna Dawid

Elbląg wspólnie z Tolkmickiem, Fromborkiem i Braniewem chce podjąć współpracę w obszarze promocji Zalewu Wiślanego. W planach jest wspólne organizowanie wydarzeń i utworzenie szlaku turystycznego.

Pierwsze spotkanie dotyczące tej współpracy odbyło się pod koniec stycznia we Fromborku i, jak podkreślają urzędnicy elbląskiego ratusza, określało ono jedynie ramy przyszłej współpracy.

- Każda z gmin ma zaplanowany kalendarz imprez na 2025 rok. Pierwszym krokiem będzie wypracowanie modelu współpracy i koordynacja działań marketingowych w celu zwiększenia promocji zaplanowanych imprez kulturalnych i sportowych czy innych wydarzeń, które mogą przyciągać mieszkańców sąsiednich gmin i turystów. Jednym z takich działań będzie opracowanie wspólnego kalendarza imprez. W planach jest organizacja wspólnego, cyklicznego wydarzenia, które mogłoby odbywać się w wyżej wymienionych miastach – wyjaśniają pracownicy Referatu Zespołu Prasowego w Biurze Prezydenta Miasta.

Jaką korzyść może odnieść Elbląg z takiej współpracy? - Wielu mieszkańców Braniewa, Tolkmicka, Fromborka pracuje, uczy się lub studiuje w Elblągu. Wspólna promocja imprez, oferty kulturalnej, rekreacyjnej i turystycznej ma przyczynić się do większego udziału w naszych imprezach mieszkańców sąsiednich gmin, a także korzystania przez nich z naszej oferty kulturalnej i sportowej. Jednocześnie chcemy wykorzystać efekt synergii, by jeszcze skuteczniej przyciągać do wszystkich naszych gmin turystów z Polski i zagranicy – tłumaczą urzędnicy.

Jednym z pomysłów jest stworzenie wspólnego szlaku turystycznego. - To wymaga jednak opracowania wspólnej koncepcji i wypracowania modelu finansowania, w tym również sposobu pozyskania środków zewnętrznych na realizację tej koncepcji i jej promocję – dodają urzędnicy.

Na pierwszym spotkaniu nie były poruszane kwestie finansowe.

daw

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Czy przewiduje się reaktywowania kolei nadzalewowej, która to sklamrowalaby cale przedsięwzięcie
  • @Lalek - Zapytaj w PKP.
  • @Lalek - Nie w miejscu torów tak jak w wielu miejscach w Polsce jak i w Europie zostanie pociągnięta droga rowerowa, która będzie nosiła nazwę Nadzalewowa Droga Rowerowa w miejscach starych stacji bedą MOR.
  • A może trasa szybkiego ruchu rowerowego ? Nie masz green velo nad zalewem ?
  • @Lalek - nie, bo dworce są większości w rękach prywatnych
  • Chcą - tylko nie widzą jak ? - ludzie złoci, to są chyba jacyś kmioci, mają wszystko na talerzu.. wodę, przystań I marinę, rączki złużcie do pacierzu, ,przystań swoją jak dziewczynę, obejmijcie bardzo słodko, nie na długo, choč na chwilę, nie jak Tusk lecz jak Kołodko.
  • Szkoda, że Elbląg wspólnie z Tokmickiem, Fromborkiem i Braniewem nie podjął współpracy celem reaktywacji linii nadzalewowej. Ale przeciez wymagałoby by to czegos wiecej niż urzedniczych gadek i odkrywania korzyści ze wspólnej promocji imprez. Odkrywanie faktu, ze słońce rano wstaje z lekka obraża inteligencję niektórych.
  • Bla bla bla zwykły bełkot żeby poudawać, że coś się robi na państwowym etacie
  • A może zróbcie atrakcie turystyczną z niepogłębionej rzeki Elbląg xD
  • Najlepszą promocją byłaby REAKTYWACJA Kolei Nadzalewowej. Amen!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14
    5
    Elbląga_tylko_żal(2025-02-06)
  • Super pomysł. Byle nie za dużo tych turystów- miejscowości nadzalewowe są cudowne takie jakie są teraz, szkoda byloby to zadeptać...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    5
    t u66i(2025-02-06)
  • W aktualnej sytuacji tak ekonomicznej jak i organizacji turystyki tzw. reaktywizacja Kolei Nadzalewowej nie leży w interesie żadnej z gmin położonych nad Zalewem Wiślanym. Formuła tej kolei wyczerpała się w początkach lat dwutysięcznych. Praktycznie zainteresowanie z korzystania z tej linii malało z każdym rokiem. U podstaw jej powołania było zapewnienie transportu przedsiębiorstwom działającym na tym terenie. W drugiej kolejności była to poprawa komunikacji mieszkańców z tych terenów. Te cele istniały też w latach powojennych, gdy funkcjonowały tam zakłady, głównie w Tolkmicku, ale też w Suchaczu, Kadynach oraz w Braniewie. Po zmianach zakłady te upadły, a komunikacja kolejowa straciła na znaczeniu wskutek rozwoju transportu samochodowego. Ponadto po transformacji Polacy masowo przesiedli się na własne samochody. Próby wykorzystania turystycznie tej trasy kolejowej nie wykazały większego zainteresowania. Praktycznie ta Kolej tkwi wyłącznie we wspomnieniach, a jedynie nostalgia wciąż napędza wolę jej reaktywacji.
Reklama