UWAGA!

Kolejki w referacie

Pracownicy referatu komunikacji elbląskiego Urzędu Miejskiego będą pracować tak długo, aż obsłużą wszystkich interesantów, także w soboty - taką decyzję podjął prezydent Elbląga. Referat jest zakorkowany.

Referat jest jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc w Urzędzie Miejskim. Około 40 procent decyzji wydawanych w całym urzędzie zapada właśnie tam. Rocznie obsługuje ponad 40 tysięcy elblążan.
     W pierwszym półroczu bieżącego roku elblążanie zarejestrowali ponad 4300 samochodów. Nie to jest jednak przyczyną kolejek. Urzędnicy za taki stan rzeczy winią coraz bardziej skomplikowane procedury.
     - Jest coraz więcej różnych rejestrów i wykazów - mówi Jerzy Chrabąszcz, kierownik referatu. - Obecnie np. mieszkaniec, który chce zarejestrować samochód musi u nas spędzić dwa razy więcej czasu niż kilka lat temu.
     Jak zapewniła Agnieszka Staszewska, rzeczniczka prasowy Urzędu Miejskiego, urzędnicy będą pracować we wzmożony sposób, dopóki kolejki się nie skończą.
     Szczegółowe informacje o zamianach w pracy referatu są dostępne w punkcie informacyjnym urzędu (tel. 239 33 99) lub u kierownika referatu (tel. 230 31 16).
     
     ***
     
     W najbliższą sobotę (23 sierpnia) w referacie komunikacji od godz. 8.00 do 13.00 obsługiwane będą osoby, które miały wyznaczony termin do 5 września, a w kolejną (30 bm. w tych samych godzinach) - osoby, które były zapisane na późniejsze terminy.
OP

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • ...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Mc - autobusista(2003-08-19)
  • W ubiegłym tygodniu, pierwszy wolny termin na zapisy, był w połowie września.
  • Panie Chrabąszcz .... a co takiego się zmieni / cyt. Pracownicy pracowac będą tak długo aż ... / - procedury czy wydajnośc pracowników ? . A swoją drogą ... najlepiej byłoby gdyby ci wstrętni ludzie wcale nie rejestrowali tych swoich aut i nie zawracali głowy urzędasom . Panie Prezydencie - jeżeli Referat Komunikacji jest tym wąskim gardłem w urzędzie to chyba normalne , ze powinien pan zadecydowac o powiększeniu tego Referatu , a zmiejszenu innego , mniej potrzebnego społeczeństwu . A moze to pan Chrabąszcz jest nieudolny w organizowaniu pracy swojego " prywatnego folwarku " ????
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    rotter(2003-08-20)
  • Pani rzeczniczko: Co to znaczy " wzmożony sposób" ? Proponuję pracę normalną , a w miejscu przynoszącym największe dochody dla urzędu zwiększyć zatrudnienie i w myśl "DRUCKERA" wykorzysywać sytuację . Oczywiście panu kierownikowi referatu natychmiast podziękować za pracę , on nie pojęcia o organizacji pracy i zarządzaniu personelem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Mieszkaniec(2003-08-20)
  • Może kierownikowi wcale nie trzeba dziekowac za pracę, zna sie na tym co robi b.dobrze. Problemem są pieniądze a dokładnie etaty. Jeśli w lipcu i sierpniu polowa idzie na urlopy , to czego się spodziewacie. Zawsze jest ktoś na zwolnieniu i wydajnośc pracy wynosi 80%. A możąe urzędnikom wprowadzić prowizyjny system wynagrodzeń? Wydajnośc zwiększy się natychmist a koszt raczej nie.
  • Wina w 90 % leży po stronie organizacji pracy a może 10 % po stronie ilości etatów. Ta ocena jest na podstawie moich ostatnich prób przerejestrowania samochodu. Kupiłem samochód pochodzący z Elbląga, więc wydawałoby się że sprawa prosta. Następnego dnia po uregulowaniu opłaty skarbowej udałem się do WYDZIAŁU KOMUNIKACJI. Pełen szczęścia że przed drzwiami nie ma nikogo wszedłem do środka i tu o zgrozo zaczęły się schody: od pań które nie wyglądały na zbytnio przepracowane usłyszałem „ co Pan chce, najpierw trzeba się zarejestrować i dopiero przyjść w wyznaczonym terminie”. Kiedy przeszedłem w wyznaczonym terminie, bardzo młoda pani z ruchami staruszki przystąpiła do dzieła, formalności nie trwały długo ale w międzyczasie musiałem iść uiścić opłatę do kasy co trwało jakieś 10 minut i tu kolejna zgroza po przyjściu z kasy okazało się że przez ten czas nic nie zostało zrobione. Pani siedział sobie bezczynnie i czekała na mój powrót. Przykładów złego funkcjonowania wydziału komunikacji mogę przytoczyć więcej ale aby to miało jakiś sen musi być ktoś kto wyciągnie wnioski i uzdrowi zły sposób funkcjonowania wydziału komunikacji. Może by tak cały personel wydziału komunikacji wysłać na szkolenie ( oczywiści w soboty ) do dużej firmy handlowej np. spożywczej, gdzie pomimo zrobienia 120 % zawyżonego planu i tak dostaje się opr. że jest źle. Po takim szkoleniu pracownicy wydziału komunikacji zobaczyliby ile może zrobić normalny człowiek w ciągu godziny.
  • Ale dlaczego nikt nie napisał że numerki do w/w wydziału jakiś czas temu były sprzedawane ?????????????? O tym to już cisza i nikt nic nie wie????????? Najlepiej zamknąć biurko o 14.55 i umyć szklanki aby kawa nie wyschła !!!!!!!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Strażnik Texasu(2003-08-20)
  • referat sam tworzy te kolejki, siedzą sobie tam królowe perskie i robią wielka łaske ,że zarejestrują samochód , to najbardziej obrzydliwy referat w tym urzędzie , traktują człowieka jak intruza , a przecież to mój urząd miasta !!!!!!!!!!
  • tłuste świnie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    obywatel(2003-08-20)
  • Panie Prezydencie /i vice też / - czy wy nie widzicie co sie dzieje pod waszym bokiem ? Nie wierzę , żebyście nie mieli sygnałow o skandalicznie nieudolnej pracy Referatu Komunikacju ! To hańba dla was i też swiadzczy o waszej arogancji lub .... zwykłym olewaniu tych , którzy was wybrali . Nie zapominajcie , ze praca w Urzędzie jest funkcją usługową wobec ludzi , a nie odwrotnie . A swoją drogą - może komuś zależy na takiej sytuacji ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    zainteresowana(2003-08-20)
  • W tym referacie jest gorzej jak za czasów wstrętnej komuny . Urzędniczki robia łachę , ze pracują , a kierownik Chrząszcz nie dosyć , ze nie potrafi ich zdyscyplinować i uświadomić , ze pracują opieszale i są aroganckie wobec petentów , bo i sam nie grzeszy kulturą i ewidentnie nie radzi sobie z pracą .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    zbilwersowana(2003-08-20)
  • Do Daro: z Twojej długiej opowieści raczej wynika, że to to Tobie nie chciało sięnajpierw sprawdzić co trzeba zrobić. Przy zapisywaniu się można było zapytać się czy są jakieś opłaty i co trzeba mieć przy sobie w momencie rejestrowania samochodu (m.in.kwitek z kasy) - dodatkowo informacja nt. opłat wisi przy wejściu do referatu. Nie dziwię się urzędniczce, że nic nie zrobiła w czasie gdy poszedłeś do kasy - gdybyś np. nie miał przy sobie pieniędzy (lub zrezygnował) to co by zrobiła z wydrukowanymi blankietami ? Niedawno rejestrowałem samochód i zajęlo mi to mniej niz 10 minut. To co mnie wkurzyło to długi termin czekania - 5 tygodni - to jest trochę przegięcie - gdyby nie to, że szczególnie mi się nie śpieszyło to mógłby być problem (ranne wstawanie).
Reklama