UWAGA!

Kolej nadzalewowa - próba reaktywacji

 Elbląg, Kolej nadzalewowa - próba reaktywacji

Pod takim hasłem w piątek 19 września w Światowidzie odbędzie się kolejne Forum Debaty Publicznej. Tym razem gośćmi będą prof. dr hab. inż. Bożysław Bogdaniuk z Politechniki Gdańskiej oraz Grzegorz Nowaczyk, członek zarządu województwa warmińsko-mazurskiego. Początek spotkania o godz. 16.30.

Na Forum Debaty Publicznej spotykają się elblążanie i mieszkańcy regionu, którym nie są obojętne problemy dotyczące nas wszystkich.
     - Do udziału w Forum zapraszamy specjalistów i osoby publiczne - polityków, naukowców, twórców i liderów organizacji – mówi Monika Stando ze Światowida. - Wysoka frekwencja i obecność szeregu osób reprezentujących różne organizacje czy instytucje potwierdza sens i celowość organizowanych przez nas spotkań. Istotne jest przy tym to, że elblążanie podczas takiej debaty mają okazję zadawać pytania ekspertom z danej dziedziny.
     W piątek 19 września prof. dr hab. inż. Bożysław Bogdaniuk z Politechniki Gdańskiej oraz Grzegorz Nowaczyk, członek zarządu województwa warmińsko - mazurskiego będą mówić o problemach malowniczo położonej i ważnej dla turystyki regionu kolei nadzalewowej.
     Debata jest zaplanowana na godz. 16.30 w sali kameralnej kina Światowid. Spotkanie ma charakter otwarty, a wstęp jest wolny.
A

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Nareszcie. Przecież jest to tak malownicza trasa, że aż szkoda że tyle lat rdzewieją tory.
  • A ja tak patrzę, malkontenckim okiem, że znów mamy debaty, spotkania, nasiadówy /niepotrzebne skreślić/, z których nic nie wynika. Ja wiem, że może TYM RAZEM coś się uda zdziałać, ale mimo wszystko dziwnie się patrzy, jak po raz kolejny DUMNI DZIAŁACZE zbierają się przy dyskutować po raz "enty" o tym samym. .. i nic z tego nie wynika.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Hospes(2008-09-05)
  • Nie ma sensu bić pianę. LIkwidacja kolei jest skutkiem przekształceń ustrojowych, Zlikwidowano na jej trasie masę niesłusznych ideowo zakładów i zakładzikow, do których dojeżdżali pracownicy i z Elbląga jak i do. Uczniowie do szkół. Pamiętam, że trudno było o miejsce. Np. nie ma już dwóch cegielni w rejonie Suchacza. w Tolkmicku dwóch dużych zakladów przetwórczych, olbrzymiej ilości różnych firm w Elblągu, które dawały pracę. Rzutem na taśmę, widząc że kolej ta upada, PKP za pomocą dziwnych spółek, składających się ze swoich pracowników, dokonała na koniec solidnego remontu tej trasy. Nie będę konfabulował po co, od tego są stosowne instytucje, o ile znalazły by jeszcze jakieś papiery. Obecnie, w czasach, gdy bogiem jest zysk, jest to chyba lokalny temat zastępczy.
  • Temat ten powinien już dawno być poruszony w rozmowach między PKP a władzami Elbląga i pozostałych miejscowości nad Zalewem Wiślanym. Pytamy się, co doprowadziło do likwidacji tej linii kolejowej? Nierentowność przewozów? Gdyby rozkład był dostosowany do potrzeb mieszkańców nie byłoby sytuacji, że jeździłyby puste składy. Likwidacja zakładów? W Tolkmicku nadal funkcjonuje przetwórnia, gdzie w sezonie przetwórczym występuje zapotrzebowanie na pracowników. W 2007 r. z Tolkmicka była możliwość przepłynięcia statkiem do Krynicy M. W tym roku ze względu na remont nadbrzeża portowego w Tolkmicku przepłynięcie do Krynicy M. możliwe było tylko z Fromborka (gdzie z Tolkmicka dojazdu brak). W ub. r. słyszałem od jednego z pracowników PKP, że spółka przymierzała się do reaktywacji linii kolejowej. .. Rok minął i nic. .. Uważam, że reaktywacja linii kolejowej Elbląg - Braniewo to inwestycja w przyszłość. Region położony nad Zalewem Wiślanym - atrakcyjny turystycznie - powinien rozwijać się w tym kierunku. Jeśli gminy nadzalewowe postawią na turystykę (np. tworząc gospodarstwa agroturystyczne) jest szansa na rozwój regionu i perspektywa tego, że funkcjonowanie linii kolejowej nad Zalewem Wiślanym będzie opłacalne. Właściwe dostosowanie rozkładu jazdy nie tylko umożliwi mieszkańcom dojazdy do pracy, dzieciom do szkoły, lecz pozwoli turystom na korzystanie z uroków tego atrakcyjnego terenu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    raddik(2008-09-05)
  • JASNOŚĆ Przydała by się chociaż kolej sezonowa w okresie od kwietnia do października była by to naprawdę wspaniałą atrakcja turystyczna nie mówię że porównywalna z pochylniami ale na pewno była by bardziej ciekawa i na kieszeń przeciętnego kowalskiego
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    JASNOŚĆ(2008-09-05)
  • i tak banda komuchow sie nie dogada!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    tadeusz25(2008-09-05)
  • jeżeli sądzicie, że ta debata coś zmieni, to jesteście wszyscy w błędzie. kolejne bicie piany za pieniądze podatników. przede wszystkim na tej linii należy wykonać naprawę główną. czyli wymienić WSZYSTKIE podkłady i szyny. a kto za to zapłaci?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    dghmjyn(2008-09-05)
  • portel prowadzi cenzure. Jak zwykle.
  • ten portal już dawno powinien być zamknięty, prowadząc cenzure. Gazeta powinna być dla a nie przeciw czytelnikowi
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Bartuś(2008-09-06)
  • ty jestes osiol a nie czytelnik, jak tam twoj zielony rozsypujacy sie golf?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    hehehe(2008-09-06)
  • do poprzednika lepiej mieć rozsypującego golfa, niz rozsypujący sie mózg, jeżeli wiesz do czego on służy buahahaha
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Bartuś(2008-09-06)
  • Jak zwykle twoje cięte riposty powalają na kolana, jeszcze na czole sobie napisz "bartuś" dzieciaku, pod rejestracja to za mało. No ale jakoś się musisz przecież dowartościować, tylko ze to głupio wygląda na tej zgniłozielonej padaczce pędzlem malowanej.
Reklama