UWAGA!

Elbląg chce się promować na gdańskim lotnisku

 Elbląg, Elbląg chce się promować na gdańskim lotnisku
fot. Michał Skroboszewski, arch. portel.pl

- Jesteśmy w trakcie komponowania kampanii reklamowej na lotnisku w Gdańsku. Otrzymaliśmy wycenę dotyczącą tamtejszych powierzchni reklamowych – mówił Piotr Kowal, dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki UM w Elblągu podczas czwartkowego (23 listopada) posiedzenia komisji polityki regionalnej i promocji miasta. Radni posumowali również ubiegły sezon turystyczny oraz dyskutowali na temat środków w budżecie miasta na 2024 rok, które mają być przeznaczone na jego promocję.

W budżecie miasta na 2024 rok na wydatki związane z promocją miasta zaplanowano 1,5 mln zł. – To kwota wyższa od tej z 2023 roku o około 250 tys. zł. Największe wydatki, bo prawie 1,3 mln zł, dotyczą realizacji różnych kampanii promocyjnych, organizacji wydarzeń o charakterze patriotycznym, miejskim i państwowym oraz z reklamy na bilbordach reklamowych i w programach telewizyjnych – mówiła Rozalia Grynis, skarbnik miasta.

W tej kwocie zawarta jest też promocja miasta poprzez sport (90 tys. zł). – Są to między innymi zawody sportowe. Pozostałe wydatki (200 tys. zł) są związane z organizacją tych imprez: z realizacją projektów graficznych, filmowych, zakupami materiałów promocyjnych – mówiła Rozalia Grynis. Jak podkreślił Piotr Kowal, dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki Urzędu Miejskiego w Elblągu, miasto robi wszystko „aby Elbląg był promowany i widoczny”.

Środki, które są zabezpieczone w budżecie na 2024 rok, na to wystarczą. To oczywiste, że z czasem może pojawić się nowa potrzeba i tym samym konieczność zwiększenia budżetu, ale na ten moment główne imprezy są finansowo zabezpieczone – mówił Piotr Kowal.

Jak zaznaczyła Rozalia Grynis są to środki własne miasta, ale będzie ono jeszcze występowało o dofinansowanie zewnętrzne od wojewody i marszałka województwa warmińsko-mazurskieg oraz szukało sponsorów dużych, miejskich imprez, czyli m.in. Dni Elbląga czy Elbląskiego Święto Chleba. Radna Halina Sałata spytała o to, czy zwiększenie kwoty w budżecie na promocję będzie się wiązało z większą ilością organizowanych imprez, czy wydarzeń?

Po prostu bierzemy pod uwagę inflację i wzrosty cen. Mam tu na myśli zakontraktowanie artystów na duże imprezy miejskie. Wiemy, że ceny będą w przyszłym roku wyższe. Podrożały również usługi: scenotechnika, oświetlenie, nagłośnienie, ochrona. Jest to więc realna kwota, która nas zabezpiecza – mówił Piotr Kowal.

Dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki podkreślił, że miasto ma plany promowania się na lotnisku im. Lecha Wałęsy w Gdańsku, a także planuje uruchomić nową aplikację turystyczną, która ma być dostosowana do systemów Android i iOS (do 2025 roku) . – Ta aplikacja będzie także śledziła ruch turystyczny, abyśmy wiedzieli, kiedy możemy się spodziewać wzrostu lub spadku ruchu turystycznego – mówił Piotr Kowal.

Radni podkreślili, że Elbląg powinien w swojej promocji „ jeszcze bardziej nawiązywać” do swoich tradycji wodnych”.

– Dobrze byłoby także kontynuować tradycję stawiania w mieście Piekarczyków. Mamy już dwa nowe wnioski firm zewnętrznych, które chciałyby postawić takiego Piekarczyka. Są one zaopiniowane pozytywnie przez prezydenta Elbląga. Jesteśmy także w trakcie zmiany dwóch bilbordów. Obecnie nie spełniają już one swojej roli, gdyż stoją na drodze do Królewca. Będziemy zmieniać tę lokalizację. W przyszłym roku jeden z bilbordów stanie być może na obrzeżach miasta, aby informować o miejskich imprezach – mówił Piotr Kowal.

Podkreślił, że priorytetem departamentu jest ściągnięcie turystów do Elbląga. – Musimy bardziej popracować nad dotarciem do turysty zagranicznego. Jesteśmy w trakcie komponowania kampanii reklamowej na lotnisku w Gdańsku. Otrzymaliśmy wycenę z lotniska dotyczącą powierzchni reklamowych. Mam nadzieję, że finansowo uda nam się to spiąć. Sprawdzamy też wszystkie kierunki lotów bezpośrednich z Gdańska, aby kierunkowo uderzyć do tych miast. Taki jest nasz klucz i plan na przyszły rok, aby spróbować dotrzeć do turystów z tych miast – mówi Piotr Kowal.

Piotr Kowal zapowiedział też, że również w 2024 roku (maj i czerwiec) ma stanąć na elbląskiej starówce koło widokowe.

W 2023 roku Elbląg odwiedziło 48 tys. turystów. Z zagranicznych turystów przeważają Niemcy, sporo było też turystów z Litwy, Łotwy, Estonii i Szwecji. Podsumowanie sezonu turystycznego przedstawił Leszek Marcinkowski, prezes elbląskiego PTTK.

daw

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Cudo-:)))
  • Ale odlot hahaha.
  • Ostatnio w czasopiśmie dostępnym we wszystkich pociągach Pendolino, był artykuł promujący Elbląg i pochylnie.
  • Jaki jest powód tego że funkcjonariusze z reżimowej TV olszt. nigdy jeszcze przed wiadomościami niby z Elbląga nie pokazują starówki np. Stary Rynek z bramy targowej. Tylko w kółko z nad rzeki Elbląg... dlaczego nie promują miasta Elbląg ?
  • @Dlaczego tak ? - bo auta tylko stoja wszedzie i zero ludzi
  • Kto pamięta kiedy Elbląg pojawił się w wydaniach informacyjnych telewizji centralnych? Jedynie utalentowane dzieciaki "były z Elbląga" jak z każdej wioski. Kto wie gdzie Elbląg się reklamuje w mediach centralnych i zagranicznych? Nawet "Meble Wójcik" nie mówią że są z Elbląga w reklamach. Na lotnisku reklama musi zatrzymać człowieka a nie być płachtą "Witold Wróblewski". Tylko niech nikomu nie przyjdzie do łba by umieścić tam aktualne foto Witolda. Taka reklama jest kosztowna a kasy brak!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    20
    5
    reklama? czego?(2023-11-23)
  • @hvg - Kanał Ostródzko- Elbląski a nie Elbląg. To nie Elbląg tam się reklamował a region. O Elblągu pikuś.
  • Co Elbląg chce promować??? Wejście na wierze katedry??? Starówkę ze styropianu??? Piekarczyki na 20cm??? Jeżdżące trumny zwane tramwajami??? Lodowisko czynne 3 miesiące w roku??? Tor łyżwiarski zamknięty z powodu oszczędności??? Najmniejszy amfiteatr w Europie??? Max niech na tym lotnisku położą mini ulotki :D
  • Ciekawe jak chcecie promować Elbląg. Skoro Elbląg oprócz Starego Miasta i rejsów po Kanale Elbląskim nie ma żadnych atrakcji turystycznych. Nie ma malowniczej Kolei Nadzalewowej, nie ma wieży widokowej na Górze Chrobrego, Gęsia Góra została zdemolowana przez wandali, Bażantarnia nie została zrealizowana po powodzi jaka była w 2017 roku, Elbląski dworzec kolejowy to żenada na całą Polskę, bo to wstyd, żeby prawie 130 tys. Miasto miało mały dworzec z nie wielką poczekalnią i z jedną czynną kasą
  • @reklama? czego? - Jeżeli już to Kanał Elbląski. Nie ma czegoś takiego jak ostródzko - elbląski czy odwrotnie.
  • proponuję na banerach lotniskowych umieścić trzy duzofirmatowe fotografie, tzn: droga do portu Elbląg i tymi dziurami, potem 2 fota kopareczka nad rzeką i 3 fota uśmiechnięta postać Pana Wroblewskiego, a wszystko opisane " Elbląg miasto wielkich możliwosci"
  • Proponuję hasło na lotnisku "Stąd możesz wyruszyć w drogę byle dalej od Elbląga, stolicy marazmu i stagnacji". Kiedy te miasto zrobi coś KONKRETNEGO dla rozwoju i przyszłości?
Reklama