UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • WojŁawrynowicz Nie skansen a replikę. Ja proponowałem XIII wieczny Elbląg. Miasto mówi o budowie Truso. Przespaceruj się na narożnik wyspy na przeciw muzeum. Grodzisko tam nie było by żadnym zgrzytem. A połączone linia autokarową i wodnymi tramwajami(może tez replikami starych statków) z Truso i skansenem wsi żuławskie nad Druznem,. Oraz z muzeum XIX wiecznej techniki na pochylniach + mądre turystyczne zagospodarowaniem jeziora Druzno.Dałoby kompleks turystyczny historyczno – ekologiczny klasy światowej. A to setki miejsc pracy. W rożnach wariantach takie miejsca funkcjonują w Europie i w Polsce (Niemcy- Torgelow. Polska- Biskupin, w Koszalinie skansen jest prawie w centrum). Tak naprawdę to nie temat na to forum. Tyle, ze w Elblągu nie ma pola do dyskusji. Cos, czego nie wymyśli ratusz prawie nie ma szans realizacji. Nie wiem, co proponowali Hiszpanie ( może wystarczyło dobrze spisać umowę) Wiem, ze przedstawicielka funduszy norweskich, która była tu na rozmowach o rozwoju rzemiosł dawnych ,też odprawiono z kwitkiem. I co będziemy czekali? Na co? Aż kiedyś ...!!! Młodzi ludzie wyjeżdżają ( rycerze i wikingowie też)– oni nie maja czasu czekać!!! Topiki z GG; „po maturze Irlandia”, „Jestem w Londynie” Moher, jeżeli twoja wizja jest Elbląg - ładne,spokojne i prowincjonalne miasto. To masz szanse na jej doczekać. Pozdrawiam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2006-11-19)
  • W społeczności Elbląskiej siła im więcej zwolenników z dobrym i wiarygodnym liderem tym lepiej.To mieszkańców trzeba przekonać a nie urzędników. Trochę się pogubiłem w tych Pańskich wypowiedziach. Najpierw Pan pisze ,że badania były i beż analiz ekonomicznych trzeba kopać Mierzeję nie patrząc na Rosję. Teraz pisze pan że trzeba przeprowadzić badania i i współpracy z Rosjanami razem działać???? Może prościej zaznajomić się z historią jak Pan Jednorał w latach 70-tych chciał przekopać Mierzeję Helską!I wyleczyć się z „przekopu” bo reszta jest dobra
  • Dla mnie to znak czasów - prawie dokladnie 20 lat temu jakaś kanalia albo cała grupa wymyśliła sobie, że 100 letni zabytek techniki nie pasuje do wizerunku socjalistycznego miasta (a socjalizm przypominam zaczoł powoili zdychać), co mogli kazali zniszczyć, co się dało sprzedali za dulry zdaje się Szwedą, teraz most ma wrócić oczywiscie nowy, bo na powrót oryginału nie ma szans, to nieźle ilustruje sytuacje całego kraju poprostu co gospodarz to zupełnie inna koncepcja. Pewnie niektóre urzędasy co niby miały chronić ten i inne zabytki a wydały na nie wyrok smierci pracują sobie dalej i dalej wymyślają akcje rozbiurkowe - mniej zabytków i robota z czachy.
  • Do DB nigdy nie pisałem, że bez wyliczeń trzeba kopać czy cokolwiek robić. Badania były, ale są mocno przestarzałe. Powinna powstać grupa, która powinna wziąć wszystkie za i przeciw. I raz na zawsze podjąć decyzje. Robimy albo nie? To samo z Truso
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    W Ławrynowicz(2006-11-20)
  • Zwroccie uwage na to, ze w informacji pisze sie o przebudowie istniejacych mostow, a nie o odbudowie starych. Tak wiec bedziemy mieli te nowoczesne koszmarki ze zwodzonym srodkiem. Chyba ze dzinnikarze jak zwykle nie dopytali :D
  • Szanowny Panie WŁawrynowicz. Hmm zacznę tak Przekop nie jest ekonomicznie uzasadniony jest to decyzja wyłącznie polityczna. Proszę nie wprowadzać nikogo błąd o o tym że przekop będzie sprawował funkcję„kanału ulgi” ,żeby tak było przekop musiałby mieć 200m szerokości!!! Na jakie autorytety naukowe Pan się powołuje? Proszę podać do publicznej wiadomości wszystkich , którzy brali udział w badaniach 10 lat temu dla Jednorała? Chyba ,że Pan się wstydzi lub ich nie zna?!
  • Inicjatywa sama w sobie jest sensowna. Ale zupełnie sensowna będzie wówczas, gdy jachtem będzie można wpłynąć do Elbląga bez konieczności kładzenia masztu. Proszę zatem od razu pisać do Mumii projekty wnioskujące o środki na rozbiórkę nowo wybudowanego Mostu Mumii Europejskiej, bo jest do bani, tzn. nie ma chodnika, jest za wąski i nie otwiera się, i rozbiórkę mostu kolejowego, bo nie otwiera się również i nic już po nim nie jeździ ze względu na efekty "taniego państwa".
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Panzerzug(2006-11-20)
  • "JĘDREK" - Twoja kiepełe jednak nadal w ogóle nie pracuje. Wyobraź sobie więc, że Most Niski - jako most zwodzony był od 1.05. do 30.09. każdego roku - jeszcze do początku lat 80. kilkakrotnie rano i ponownie kilkakrotnie w godz. 17-19,oo podnoszony, z prostej przyczyny. Wówczas przystań dla statków Żeglugi Ostródzko-Elbląskiej znajdowała się tam, gdzie obecnie jest nieczynna Żegluga Gdańska i stąd startowały i powracały tu statki. Jeżeli masz wątpliwości to zadzwoń do PTTK, do Ostródy, na Camping w Elblągu i tam Ci wszystko wyjaśnią. I nie ośmieszaj się już więcej swoją ignorancją na temat tak nieodległych elbląskich dziejów!!!
  • Panowie i Panie :) Proponuje chłodną kalukacje. Jestem zwoloenikiem jak najbardziej rzetelnego odwzorowania wizerunku naszego miasta przed lat wielu. Jest to styl i szansa na tyle unikalna w skali kraju, że nie sposób się pokusić o podobne tego typu inwestycje. Istenieje jesnak chwiejna granica między wspaniałym wizerunkiem a opłacalnością. Omawiany temat w żaden sposób nie usprawni żeglugi na naszej przecudnej rzeczce. Statki tzw białej floty nie odczują żadnej różnicy płynąc w kierunku Iławy a jednosti opierające swój ruch prędzej czy później będą ten masz musiały ten masz położyc przynajmniej jeśli będą chciały pokonać trasę Zalew-Iława ( i odwrotnie). Zwykła jednostka typu Omega przepływa niewiele ponad mostem Uni Europejskiej a już na kanale zygmunta z tego co pamiętam musi iśc pod mostem w przechyle a inne, większe jednostki ?(przepraszam za ewentualny bład ale było to z 10 lat temu). Jeszcze raz postaram się podkreślić, że ta inwestycja absolutnie nic nie zmieni w rozwoju turystyki kwalifikowanej przytaczanej często - żeglarstwo. Wystarczy przeanalizować trasę i mosty między Zalewem i Ostrudą (starczy Iławą) aby mit nagłego postępu ruchu żeglarskiego całkowicie obalić. Masz i tak trzeba będzie położyć i tak - ci co mają czas aby przeanalizwać stwierdzą że i tak czy siak w Elblągu ( nie będę tłumaczył dlaczego, odwołuje do lektury). Inną rzeczą jest, że pieniądze rzeczywiscie mogą zostać przeznaczone na ten a nie inny cel. Wykożystujmy i jestem jak najbardziej za.
  • "Panzerzeug" - Ty masz chyba jednak coś z rycerza - czyżby zakuty łeb? Co Ty się tych mostów i trasy EU czepiasz? Znasz pojęcie awanport ? To pojedź m.in. do Szczecina i zobacz. Port można zbudować nawet przy ujściu rz. Elbląg do Mierzei Wiślanej i co z tego ? Pomyślałeś, że tor wodny musi mieć przynajmniej 4,5 głębokości? A jaka jest średnia głębokość Zalewu ? Pomyślałeś, że Zalew Wiślany zamarza na ok. 4 miesiące w roku ? Zastanów się: dlaczego elbląskie Zakłady Schichaua wybudowały największą filię - stocznię w Gdańsku ? Pomyślałeś dlaczego Zakłady Schichaua wybudowały warsztaty remontową w Piławie ? (dzisiaj Błatyjsk). Pomyślałeś, kto będzie odpiaszczał rokorcznie tor wodny ? Te same uwagi można skierować do fantasmogorii przezentowanych przez Pana Wojciecha Ławrynowicza. Zobaczcie co się dzieje dzisiaj z Kanałem Elbląskim ? (zamulanie itd.), a tu pływają małe stateczki i Kanał Elbląski jest czynny od początku maja do końca września każdego roku.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Realny Teodor(2006-11-22)
  • Nim - możliwość dotarcia do centrum miasta bez konieczności kładzenia masztu jest ważne z tego powodu, że chodzi nie o Omegi czy inne harcerskie transatlantyki, tylko o duże jachty, albo małe statki. Przyjrzyj się proszę zdjęciom elbląskiego portu z czasów przedwojennych. Zobacz co tam wpływało. To był dopiero port! Duży jacht to duże pieniądze, większa ilość załogi lub bogatszy właściciel. Chodzi o to, żeby zacumował w centrum i poszedł do restauracji, sklepu, muzeum, kościoła, a więc wszędzie tam, gdzie może wydac swoje pieniądze. Te pieniądze zostaną w kieszeni elblążan - i o to chodzi. Poza tym jacht z połozonym masztem zajmuje dwa razy więcej miejsca niż ze stojącym, a manewrowanie nim jest trudniejsze. Nie każdym jachtem da się wybrać do Iławy czy Ostródy. Zmierzając w tym kierunku i tak trzeba położyć maszt - to fakt. Natomiast każda jednostka, która tylko zmiesci się na rzece Elbląg, powinna mieć mozliwość bezproblemowego dotarcia do centrum Elbląga.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Panzerzug(2006-11-22)
  • Wiesz, Realny Teodor, jeśli uważasz, że port elbląski można zbudowac nawet przy ujściu rzeki Elblag do Mierzeji Wiślanej ( jak napisałeś ), to sam sobie wystawiasz świadectwo własnego poziomu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Panzerzug(2006-11-22)
Reklama