UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Azael No i nie pomyliłem się. Znalazłem. Faktycznie w Biurze nawet tego nie wymyślają, ani tym bardziej nie wykonują, wszystko zlecili Uranowi. W Dzienniku elbląskim napisali: "Autorem hasła, logotypu była elbląska firma Uran. — Głównym kryterium wyboru tej firmy był najciekawszy pomysł, kreatywność. Zależało nam na tym, by było to coś niekonwencjonalnego i myślę, że się udało — zachwalali w czerwcu reklamę urzędnicy. " No, jeśli to był najciekawszy, najbardziej kreatywny pomysł. .. to moje kondolencje ślę i w takim wypadku nie pytam nawet o te gorsze prace :P. Chyba ta niekonwencjonalność jedynie się im udała, bo to raczej niekonwencjonalne jest promować przy pomocy gniotu. Zastanawia mnie tylko jedno: co w takim układzie robi Biuro? Przykładem niech będzie ta reklama: autor hasła - Uran, logo - Uran, wykonanie - Uran. Wychodzi na to, że w Biurze wpadli jedynie na pomysł, żeby "jakiś" banerek zrobić. .. i za to biorą pieniądze? Żeby chociaż sam robili propozycje, szkice itp. A przecież zatrudnienie w Biurze osób kompetentnych w tych kwestiach zmniejszyłoby ogólnie koszty, bo te byłyby mniejsze od wynajmowania zewnętrznych firm, które za wszystko sobie liczą. Dodatkowo te osoby pracowałyby nad kolejnymi projektami, większymi i mniejszymi, co by jedynie zintensyfikowało możliwości promocyjne miasta a także przyspieszyłoby procedury, gdyż wyeliminowałoby przydługie "konkursy" i "przetargi".
  • Azael Pewnie w Uranie nikt nie potrafi "wskrobać" czegoś tak prostego: (przykłady dwóch moich idei) www.portel.pl www.portel.pl
  • projekt zrobiła firma Uran mieszcząca się na giermków w Elblągu. Adres strony internetowej: www. uran. pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    wieśniak(2011-12-07)
  • Azael Więc pojawia się właśnie pytanie: co robi Biuro? Nie mają grafików? To kto opiniuje pomysły? Rozumiem zlecenie wydruku, realizacji bannera na takim czy innym materiale itp. Biuro nie musi być drukarnią. Ale pomysły, koncepty, realizacje graficzne powinny być wykonywane chyba w takim biurze. Na tym przykłądzie widać, ze Biuro jest raczej biurem zleceń. Zleca wymyślenie i zrealizowanie projektu. A co poza zleceniem robi Biuro? Mam pytanie, może ktoś z was wie: czy pracują tam graficy komputerowi oraz plastycy?
  • Wiele firm uczestniczyło w konkursie na reklamę dla miasta i hasło- URAN zwyciężył, ale wiele osób tego nie może widać przeżyć przez zazdrość !!!!!
  • Azael artykuł chyba dotyczy lokalizacji bannerów nie samego pomysłu. Logotyp oraz hasło wymyśliłem ja (zgodnie z zamysłem miało to być logo pojawiające się w nadrukach na koszulkach oraz torbach młodzieżowych). Nie my wykonywaliśmy bannery i nie my je montowaliśmy. Nie wiem jak ty wyobrażasz sobie Twoje grafiki nadrukowane na koszulki (ja to widzę słabo). Nasza firm przedstawiła 3 luźne pozytywne logotypy każdy z nich był zaprezentowany w wersji kolorowej i monochromatycznej na tle jasnym i czarnym. W konkursie startowało kilka firm akurat nasz pomysł przypadł do gustu komisji. Co do Twoich grafik. Jeśli ty sam narysowałeś tego rycerza to naprawdę chylę czoło bardzo ładnie się prezentuje. Bo ten obraz z wikingiem wygląda jak widokówka z wczesnych lat 90. Moja rada Azael zastanów się dlaczego jesteś bezrobotny. Może nie każdy chce pracować z osobą, która uważa, że tylko jej pomysły są super, a inne spojrzenie na logo niż Twoje jest niedopuszczalne. Ps. wcale nie uważam się za lepszego grafika bo nie znam Ciebie ani Twoich prac. Jednak to o moim logo się mówi w mieście, zapytaj normalnych ludzi którzy mają ważniejsze rzeczy do roboty niż siedzenie na portelu i obrażanie innych. Zapewne spotkasz się z cieplejszym stosunkiem do tego logotypu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Marcin z Wydawnictwa Uran(2011-12-07)
  • WOW Azael, jestem pod wrażeniem. Piekny baner. Czemu tacy ludzie się marnują. Co prawda uważam, że reklama powinna być nieco prostsza, im więcej szczegółów tym trudniej ją zapamiętać. Jednak Bilbord Azaela przyciąga zdecydowanie. .. powiem krótko FAJNY JEST i nawiązuje do naszych tradycji. Propozycja Uranu. .. .cóż. .. .nic dodać nic ując. Ciekawi mnie tylko czy to była jedyna propozycja.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    dżamira(2011-12-07)
  • Azael - te Twoje propozycje promocji Elbląga nadają się na okładkę kolejnych mutacji debi. nego dziełka o nazwie Harry Potter, a nie miasta, które skończy w 2012 r. równe 775 lat! Miasta, które odgrywało ważną rolę w grupie miast hanzeatyckich, miasta, gdzie produkowano lokomotywy, samochody osobowe i ciężarowe, gdzie produkowano statki torpedowe dla marynarek wojennych m. in. Argentyny i Brazylii! AZAEL - już lepsza byłaby propozycja, gdybyś swoją niezbyt lotną główkę włożył w otwór reklamy sytuacyjnej "Piekarczyk ratuje miasto", która stoi przy ul. Mostowej - niedaleko Wodnej. Reklama firmy URAN jest w sumie niezła, szkoda tylko, że narysowano tam Bramą Targową z kratą spuszczoną na dół - gdyż na ogół jak się kogoś zaprasza, to mówi się "drzwi są otwarte".
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Elbląg - to brzmi dumnie....(2011-12-07)
  • Azael Jako grafik ma pan pełne prawo do wyrażania się artystycznie na różne sposoby. Tak samo ja. Nie mnie poproszono o wymyślenie logotypu i hasła. Gdyby tak było wykonałbym stosowną pracę i stanął do konkursu. Wtedy praca uwzględniałaby również umieszczanie jej na gadżetach, koszulkach i wszelkich formatach. Podane linki to tylko obrazki ilustrujące pewne idee. Jednak jeśli nie wyobraża sobie Pan przystosowania tych moich przykładowych prac na potrzeby koszulek itp. , to co ja mogę tu powiedzieć. .. Akurat Wiking miał nawiązywać do dawnych widokówek z lat 80-90.Wg mnie podstawowym błędem z Pana strony był dobór stylu logotypu - rysunek dziecka w wieku szkolnym. Ale to Pana idea i Pana rzecz.
  • Azael Tym nie mniej przeciętnego obywatela może zastanowić, że firma kasuje pieniądze za rysunek nie wymagający wielkich umiejętności, któego wykonanie z tabletem w ręku zajmuje max 30min. To trochę irytuje. Rzeczywiście to o Pana logo mówi się na mieście :) Ale z kontekstu nie byłbym dumny, a i jeszcze znalezienie się w niechlubnym konkursie. .. Przy dobrej chęci tego logo nie da się bronić. To jest jednak raczej ocena pracy, pomysłu przez mieszkańców. I tutaj dochodzimy do zasadniczej kwesti: pracę wybrała komisja, na którą spada duża odpowiedzialność za promocję miasta i wybór jej kierunków. Pytanie zasadnicze brzmi: co robi Biuro Promocji? Nie ma tam grafików, plastyków, kreatywnych? To kto tam pracuje i co robi? Tacy ludzie tam powinni pracować, a firmy zewnętrzne powinny być wynajmoane tylko do wykonawstwa, czyli "wydruk, nadruk itp. " Nie znam Pana prac i myślę, że jako doświadczony grafik ma pan na koncie lepsze grafiki. Nawet jestem tego pewien. Niestety tej pracy osobiście nie uważam za udaną. Tak moemy sobie wymieniać uwagi przychylne i krytyczne na temat swoich prac. Problem jednak nie tkwi takim czy innym rysunku.
  • Azael Problem tkwi w funkcjonowaniu i kompetencjach Biura Promocji. Przecież grafik pracujący w takim biurze wykona dla promocji więcej pracy przy mniejzych kosztach niż jednorazowe "konkursowanie" od czasu do czasu. Aktualnie przebywam za granicą i tu wykonuję swoje prace. Chciałbym jednak do Elbląga wrócić. Czy jako grafik znajdę pracę w Biurze Promocji, albo Uranusie? Przypuszczam, że są dwie możliwe odpowiedzi: "Nie, nie potrzeujemy tworzyć takiego stanowiska" albo "Nie, stanowisko już jest zajęte i nie potrzebujemy więcej". Nie ważne, że zajmuję się grafiką 2d, 3d, animacją i vfx, i że można to wykorzystać dla miasta. Może i nie potrzeba w promocji konkretnych działań, które by się sprawdzały i podobały po prostu ludziom. Nie wiem dla kogo lepiej. Niektózy ciągle wolą wykonywać grafiki w Wordzie :P
  • Azael Do: Elbląg - to brzmi dumnie. .. .- moje pracki nie służą do promocji miasta. Zauważ, ze gdybyś miał szersze horyzonty intelektualne, to byś się domyślił, że z tych prac widać co grafik potrafi, co może zrealizować, na ile skomplikowane projekty może podjąć i na ile te jego projekty mogą być użyte. Patrząc na obraz malarza, ktróy namalował portret nie mówię, że jest do bani o namalował czyjąś twarz, a ta mi się przecież nie przyda. Widzę, że nieźle maluje i może tak namalować inne rzeczy więc jestem zainteresowany jego pracą. A kratka jest zamknięta, bo obok powinno być napisane "Brama targowa - remont", to by świetnie oddało przesłanie graficzne banera
Reklama