UWAGA!

Jak uczyć i uczyć się w dobie cyfrowej technologii

 Elbląg, Jak uczyć i uczyć się w dobie cyfrowej technologii

O tym będą dyskutować uczestnicy konferencji naukowej, która odbędzie się w czwartek, 21 kwietnia o godz.10.30 w Bibliotece Elbląskiej. Do udziału zapraszają organizatorzy – I Liceum Ogólnokształcące i Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku. Przebieg dyskusji będzie można także śledzić na żywo w mediach społecznościowych.

„Filozofia edukacji cyfrowej – od idealizmu do pragmatyzmu. Modele – Innowacje – Dobre praktyki”. To temat, z którym zmierzą się uczestnicy naukowej konferencji. A punktem wyjścia do dyskusji są słowa Alberta Einsteina: ”Gdzie tylko można, musi uczenie stać się przeżyciem: ta zasada zwycięży w przyszłej reformie szkolnej”.

- W latach 1919 - 1920 A. Moszkowski prowadził „pogawędki” z A. Einsteinem na temat jego nowej wizji świata. Jeden z tematów rozmowy panowie poświęcili wychowaniu człowieka. Rozmawiali m.in. o planach szkolnych i reformie nauczania, o ekonomii czasu w edukacji, ćwiczeniach w rzemiośle, sztuce wykładania, egzaminie jako środku wyboru uzdolnionych. Upłynął wiek, szczególna oraz ogólna teoria względności A. Einsteina zmieniła nasze spostrzeganie świata, a czy zmieniła model wychowania edukacyjnego dzieci, młodzieży i dorosłych? - m.in. na to pytanie poszukiwać będą odpowiedzi uczestnicy konferencji, organizowanej przez I Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Elblągu, Wyższą Szkolę Społeczno Ekonomiczną w Gdańsku i Bibliotekę Elbląską im. Cypriana Kamila Norwida w Elblągu, a jej uczestnicy to uczniowie/studenci, nauczyciele/wykładowcy, rodzice/przedsiębiorcy i przedstawiciele instytucji zajmujących się kształceniem dzieci, młodzieży i dorosłych.

- Głównym celem konferencji jest konstruktywna krytyka spontanicznie definiującego się na naszych oczach paradygmatu cyfrowego kształcenia dzieci, młodzieży i dorosłych, celami szczegółowymi znalezienie pomysłu na polską edukację w świecie zdeterminowanym przez technologię IT; wyposażenie dzieci i młodzieży w narzędzia krytycznego myślenia, by odpowiedzialnie funkcjonowały we współczesnym świecie oraz zarekomendowanie uczestnikom konferencji przyjaznych uczeniu się, skutecznych w przyswajaniu i wykorzystywaniu wiedzy, modeli, innowacji i dobrych praktyk – dodają organizatorzy.

Konferencja zrealizuje swoje cele w formie dwóch debat, do których punktem wyjścia jest referat pt. Einsteinowska myśl wychowania człowieka- ekonomia czasu paradygmatem cyfrowego kształcenia dzieci, młodzieży i dorosłych, autorstwa Zygmunta Mietlewskiego i Romualda Zabrockiego.

Uczestnicy debat: uczniowie/studenci, nauczyciele/wykładowcy, rodzice/przedsiębiorcy będą poszukiwać odpowiedzi na cztery pytania:

1. Czy w centrum procesu edukacyjnego ulokowany jest uczeń/student wraz ze swoją wizją świata, czy treści dydaktyczne i nauczyciel?

2. Czy szkoła/uczelnia koncentruje pracę na zainteresowaniu ucznia/studenta?

3. Czy efekty uczenia się są źródłem motywacji, czy demotywacji, dla uczniów/studentów i nauczycieli/wykładowców?

4. Co obnażyła pandemia z perspektywy rodzica, nauczyciela, ucznia/studenta, przedsiębiorcy?

 

Tematem pierwszej debaty jest Diagnoza luki kompetencyjnej w obecnym paradygmacie edukowania dzieci, młodzieży i dorosłych, a udział w niej wezmą: prowadzący dyskusję Rafał Gruchalski, Anna Karbownik, Bartłomiej Kołakowski, Anastazja Mroczek, Sławomir Niecko, Karol Przybysz. Agata Skwira. Natomiast tematem debaty drugiej są modele, innowacje i dobre praktyki, wykorzystywane w procesie kształcenia dzieci, młodzieży i dorosłych. W debacie uczestniczą: prowadzący dyskusję Rafał Gruchalski, Wiesław Gotowicz, Zygmunt Mietlewski, Bogusław Milusz, Karol Przybysz, Wojciech Puzdrowski.

Konferencję zamyka dyskusja, jej uczestnicy podejmą próbę odpowiedzenia na pytanie: Czy potrzebna jest reforma szkolnictwa uwzględniająca indywidualizm i zdolności ucznia/studenta?

Konferencja będzie transmitowana na żywo w mediach społecznościowych. Link do transmisji

 

Patronat nad konferencją sprawuje Elbląska Gazeta Internetowa portEl.pl

organizatorzy konferencji

Najnowsze artykuły w dziale Szkoły i uczelnie

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem...
  • Szanowni organizatorzy - po likwidacji województwa elbląskiego z końcem 1998 roku i przejęciu od 1.01.1999 roku Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. Cypriana Kamila Norwida przez samorząd Elbląga, zgodnie z uchwałą nr V/104/99 Rady Miasta z dnia 25.02.1999 roku, obecna nazwa biblioteki brzmi; Biblioteka Elbląska im. Cypriana Norwida (bez Kamila - co widać na logo biblioteki na plakacie)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    2
    konstruktywny krytyk(2022-04-20)
  • "Filozofia edukacji cyfrowej"... ? "konferencja naukowa"... ? - czemu sprawy praktyczne i codzienne prowokuja taki nadenty ton? btw: pandemia juz podobno wygasla, wiec moze ta konferencja "naukowa" jest juz jak woda pod mostem.... ?
  • Młode pokolenie reprezentowane przez ucznia w panelu sprawia wrażenie przewrażliwionego na punkcie swego "ego". Bez dystansu i zrozumienia wypowiedzi współpanelistów uczeń wyraża oburzenie wobec oczywistych spostrzeżeń i uwag. Należałoby uczyć młodych ludzi dystansu do siebie i umiejętności spojrzenia na daną sprawę z różnych punktów widzenia, bo zadufanie w sobie, ,występujące już nieraz w innych pokoleniach, jest żenująco nieodpowiednie i źle wróży na przyszłość. Jak słusznie powiedział prof. Zygmunt Mietlewski "każde pokolenie" ma swój udział w pracy cywilizacyjnej. A skoro żadne pokolenie nie ma patentu na wszystko, nie zajmuje ostatniego szczebla w rozwoju, to trzeba uwzględniać dorobek poprzedników, a nie skupiać się na wywarzaniu otwartych drzwi. Tym bardziej, że przekonania ucznia były nieprawdziwe, zarówno co do kursu literatury powszechnej obecnej w nauczaniu, jak i wymagań na ocenę celującą.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Gosc online(2022-04-21)
  • Jakie liceum antyreklamował reformator oświaty - student religioznawstwa Karol Przybysz z uwagi na brak papieru toaletowego o brak higieny?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Daniel HP(2022-04-21)
Reklama