
Lista czynników rankingowych Google, jest bardzo długa. Pozycjonując stronę www, pod uwagę musimy wziąć około 200 czynników. Wśród nich znajdują się treści, linki, a także optymalizacja techniczna strony, na przykład zwiększenie prędkości ładowania. Co jeszcze warto wiedzieć na temat widoczności strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania?
Content - przygotowanie i dystrybucja wartościowych treści
Treści odgrywają coraz większą rolę w pozycjonowaniu stron internetowych i sklepów e-commerce. Czasy, w których skupiano się wyłącznie na publikacji kiepskiej jakości tekstów, z jak największą liczbą słów kluczowych, już minęły. Dziś liczy się naturalne rozmieszczenie fraz kluczowych, zastosowanie synonimów, kontekst. Treści mają być przydatne dla użytkowników. Co więcej, w przypadku branż takich, jak medycyna, prawo, finanse - powinny być przygotowywane przez osoby mające ekspercką wiedzę z danej dziedziny lub współpracujące z ekspertami.
Jakie treści powinny znaleźć się na Twojej stronie? Poradnik na temat contentu i szeroko pojętego pozycjonowania znajdziesz tutaj: https://1stplace.pl/pozycjonowanie/. Skrótowo jednak powiemy, że na stronie warto umieścić kilka słów o firmie, jej historii, opisy kategorii, produktów, usług. Dobrze też publikować artykuły blogowe, tworzyć sekcje FAQ, przemyślane meta opisy.
O czym pamiętać, tworząc treści na stronę www? Ważne są nagłówki: H1 - czyli tytuł danej podstrony, oraz nagłówki podrzędne względem H1, czyli H2 i H3. Ponadto, tekst powinien zawierać frazę główną i semantyczne słowa kluczowe. Istotne też, by wyczerpywał temat. Linki zewnętrzne i wewnętrzne - obowiązkowy element pozycjonowania.
Proces pozycjonowania stron www to także budowa linków zewnętrznych. Google zwraca uwagę na jakość takich odnośników. Jeśli więc zależy nam na uzyskaniu i utrzymaniu wysokich pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, powinniśmy zdobyć wysokiej jakości linki - lepsze i w większej liczbie niż nasza konkurencja ze środowiska internetowego.
Pozyskiwanie kiepskiej jakości odnośników, z farm linków, nie jest już skutecznym rozwiązaniem. Profil linków powinien być zróżnicowany, a liczba odnośników naturalnie wzrastać. Wartościowe linki możemy pozyskać poprzez:
- publikację artykułów sponsorowanych na mających autorytet portalach (jeśli pozycjonujemy stronę lokalnie, z portali lokalnych),
- budowę relacji z klientami, partnerami i umieszczenie linków na ich stronach, portalach,
- wpisy w katalogach firm,
- wpisy w mediach społecznościowych.
Linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne to sieć linków w obrębie strony. Wykonane w prawidłowy sposób linki wewnętrzne nie tylko przyczynią się do wzrostu widoczności strony w wynikach wyszukiwania, ale też sprawią, że witryna stanie się bardziej przyjazna dla użytkowników.
Dzięki linkom wewnętrznym użytkownik będzie bez problemów poruszał się w obrębie naszej strony. Odnośniki będą kierować odwiedzających z jednej podstrony na inne.
Co więcej, linki wewnętrzne usprawniają proces indeksacji - dzięki nim wskazujemy robotom ważne dla nas podstrony.
Optymalizacja techniczna a pozycjonowanie
Optymalizacja techniczna strony www to cała lista prac. Wśród najistotniejszych znajdują się:
- Optymalizacja prędkości ładowania, optymalizacja pod kątem metryk Core Web Vitals - ładowanie strony w ułamku sekundy, szybkie załadowanie największego elementu witryny, brak przypadkowych przesunięć - wszystko to wpływa zarówno na satysfakcję użytkowników, jak i na pozycje strony w wynikach wyszukiwania.
- Przyjazne adresy URL - adresy URL nie powinny być przypadkowe. Warto zoptymalizować je pod kątem najistotniejszych fraz kluczowych danej podstrony.
- Metadane - meta tytuł to tytuł strony, który informuje zarówno roboty Google, jak i użytkowników o zawartości strony. Meta opis nie jest czynnikiem rankingowym, ale spełnia ważną funkcję, zachęca odbiorców do odwiedzin witryny.
- Struktura strony - na Twojej stronie www powinien panować porządek. Architektura witryny musi być przemyślana, dobrze rozplanowana, intuicyjna.
Warto też zadbać o wydajny hosting, wdrożyć certyfikat SSL. Istotne również, by wszystkie działania prowadzone były zgodnie ze wskazówkami dla webmasterów. Stosowanie nieuczciwych praktyk może mieć konsekwencje w postaci spadku w wynikach wyszukiwania, a nawet wyłączenia strony z indeksu.
Pozycjonowanie z 1stplace.pl
Lista czynników rankingowych Google jest bardzo długa. A każde z działań wymaga wiedzy i doświadczenia. Warto więc zwiększanie widoczności witryny zlecić kompetentnym osobom. Gdzie takie znaleźć? W 1stplace.pl! 1stplace.pl to agencja e-marketingu, której zespół tworzą zarówno pozycjonerzy, jak i copywriterzy, webdeveloperzy, ux designerzy, specjaliści reklamy płatnej. Autorskie rozwiązania 1stplace.pl - Formuła SEO 1stplace, kompleksowa opieka nad Twoją stroną i zaangażowanie zespołu sprawi, że Twoje zmartwienia o e-marketing znikną.