Motorowodniacy opuścili banderę

Elbląg, Stanisław Nowak i Mariusz Frątczak, motorowodniacy z Fali
Stanisław Nowak i Mariusz Frątczak, motorowodniacy z Fali (fot. Sebastian Malicki)

... na szczęście tylko do przyszłego roku. Na przystani Ośrodka Sportów Wodnych „Fala“ motorowodniacy z Elbląga i okolic spotkali się, aby wspólnie podsumować mijający sezon.

- Niestety nie udało się nam zorganizować tradycyjnego wielkiego rejsu w sierpniu. W planach był Hel, ze względów finansowych nie udało się do końca zrobić tak, jak sobie to wymarzyliśmy. Ale, że pływać lubimy, to zebraliśmy się w kilka łódek i popłynęliśmy rzeką do Gdańska, potem na Hel, następnie dookoła całą zatokę i z Gdyni ruszyliśmy do Tolkmicka, gdzie akurat trafiliśmy na szanty. Dwa tygodnie bardzo fajnego pływania - mówił Mariusz Frąszczak z OSW Fala. - Pogoda w tym sezonie dopisała. Co weekend gdzieś pływaliśmy na krótsze rejsy, do Krynicy Morskiej, po Zalewie, po okolicach.

To na wodzie. Ale w tym roku dużo zmieniło się także na lądzie. Siedziba elbląskich motorowodniaków przeszła metamorfozę. Nowa elewacja tylko zachęca do wejścia do środka. Tam wszystko zostało „zrobione na wysoki połysk“.

Elbląg, Motorowodniacy opuścili banderę
fot. Sebastian Malicki

Dotychczasowe pomieszczenia przearanżowano i gruntownie wyremontowano. Są nowe łazienki, nowa kuchnia, biuro, pomieszczenie bosmana. Trwa jeszcze remont sali wypoczynkowej, gdzie zmęczeni po rejsie motorowodniacy będą mogli odpoczywać przy kominku.

- Koło 400 tysięcy złotych nas to wszystko kosztowało. I wszystko ze środków własnych, ani grosza na ten cel nie dostaliśmy - mówi Stanisław Nowak, komandor OSW Fala. - W przyszłym roku mamy w planach montaż monitoringu. Dzięki dobrej współpracy z Urzędem Miasta udało się wyjść z długów i za to chciałbym korzystają z okazji podziękować. Nie będę ukrywał, że nasze stosunki z ratuszem się poprawiły. Przy okazji też dziękuję Mariuszowi Frąszczakowi, który trzyma pieczę nad naszymi finansami. Mogę powiedzieć, że jest dobrze, z optymizmem możemy spoglądać w przyszłość.

Podczas uroczystości wręczono pamiątkowe ryngrafy zasłużonym członkom i przyjaciołom stowarzyszenia.

SM

Najnowsze artykuły w dziale Sport

• Szkoda, że dowiadujemy się o organizacji takich rejsów dopiero post factum. Dajcie znać wcześniej, to z przyjemnością się dołączę. Jeśli można.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    Nieelbląski motorowodniak.(2024-10-13)
  • POprawiły się relacje z UM, nie dziwię się, jak u was wszyscy zwolennicy koalicji 13 grudnia.
  • Co roku spotykają się aby coś podsumowywać, chociaż od 30 lat prawie nic się tam nie zmieniło. Leśne dziadki na emeryturę, a niech młodzi pasjonaci żeglarstwa zajmą się tą przystanią.
  • Nie udało się zorganizować rejsu bo kasy nie było, a na kogo liczyliśmy że wam zasponsoruje ? Do roboty....
  • No super. Nawet wypłynąć na Hel ich nie stać. Siedzieć w tych skorupach w Elblągu albo w wyremontowanej kuchni z lodówką na alkohol.
  • Liczyli na Banderę, bo go podnieśli a powinni go od razu zamknąć, no I nic z tym nie zrobili bo to przecież bohater- kasy nie było, ale zabawa przez dwa tygodnie -była, ważne że relacje z UM się poprawiły I jak przyjdzie Fala to będą jeszcze lepsze. Jednak motorówka czy jacht zawsze poprawia relacje, no chyba, że przyjdzie sztorm, to się zawsze można schować I Wcisnąć" w hangarze.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    Stopy wody pod kijem(2024-10-13)