Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie, czyli wariacja na temat szkolnictwa.
Reforma rządowa
Reforma szkolnictwa, która wejdzie w życie 1 września 2012r., przewiduje przekształcenie liceów ogólnokształcących w szkoły, w których liczba godzin lekcji historii zostanie zredukowana ze 150 do 60, lekcji biologii i fizyki ze 150 do 30 a wszystko na rzecz bloków tematycznych takich jak: zdrowie i uroda, śmiech i płacz czy woda – cud natury. Na omówienie stanu wojennego w nowym programie przeznaczone jest 15 minut! W klasie o profilu ścisłym (do wyboru jest profil humanistyczny) uczniowie, nie będą się już uczyć historii, a o powstaniach musi im wystarczyć wiedza nabyta w gimnazjum.
Reforma samorządowa
Szkoły publiczne są tworzone i zamykane z powodów politycznych i społecznych. W Elblągu radni postanowili o połączeniu czterech szkół: V LO i Zespołu Szkół Ekonomicznych oraz Zespołu Szkół Handlowych z Zespołem Szkół Techniczno-Informatycznych. Powodem zamknięcia tzn. połączenia szkół jest „drastyczny spadek liczby uczniów” a nie np. bankructwo szkoły. Dzięki subwencjom oświatowym, wydatkom samorządów na szkolnictwo i składkom na Komitet Rodzicielski (to wszystko są nasze pieniądze) żadna szkoła nie może zbankrutować. Niestety okazuje się, że potrzeby szkół są znacznie większe i przyparte do muru samorządy podejmują decyzje o zamykaniu placówek.
Ranking
Niedawno opublikowany został ranking szkół ponadgimnazjalnych w Polsce. II LO im. Kazimierza Jagiellończyka plasuje się na miejscu 217 (siódme miejsce w województwie), a pozostałe „ogólniaki” sklasyfikowane zostały gdzieś w czwartej setce na ogólnopolskiej liście.
Finis
Obie reformy, czyli ciągłe zmienianie zasad kształcenia, stan permanentnej reformy , zbyt duża liczba uczniów w klasie etc. stanowią duże zagrożenie dla przyszłości Polski. Czyżby z jakiegoś niewytłumaczalnego dla mnie powodu komuś zależało na obniżeniu poziomu nauczania w szkołach? W całej Polsce likwidowane są szkoły a buduje się stadiony i orliki! Może istnieje jakiś tajny plan, abyśmy, zgodnie z reklamą pewnej sieci sklepów, wszyscy zostali piłkarzami? Wszyscy oprócz elit, które uczęszczać będą do szkół zajmujących pierwsze miejsca w rankingu.
Consilium
Możemy przeczekać reformę i, jak już to bywało w przeszłości, zacząć pracę organiczną, u podstaw oczywiście w szkołach prowadzonych przez stowarzyszenia (katolickie, rodziców). Takie rozwiązanie prowadzi do urynkowienia publicznych szkół (słabe szkoły nie mają racji bytu) i przenosi odpowiedzialności za edukację na rodziców i organizacje (koniec z indoktrynacją dzieci?).
Reforma szkolnictwa, która wejdzie w życie 1 września 2012r., przewiduje przekształcenie liceów ogólnokształcących w szkoły, w których liczba godzin lekcji historii zostanie zredukowana ze 150 do 60, lekcji biologii i fizyki ze 150 do 30 a wszystko na rzecz bloków tematycznych takich jak: zdrowie i uroda, śmiech i płacz czy woda – cud natury. Na omówienie stanu wojennego w nowym programie przeznaczone jest 15 minut! W klasie o profilu ścisłym (do wyboru jest profil humanistyczny) uczniowie, nie będą się już uczyć historii, a o powstaniach musi im wystarczyć wiedza nabyta w gimnazjum.
Reforma samorządowa
Szkoły publiczne są tworzone i zamykane z powodów politycznych i społecznych. W Elblągu radni postanowili o połączeniu czterech szkół: V LO i Zespołu Szkół Ekonomicznych oraz Zespołu Szkół Handlowych z Zespołem Szkół Techniczno-Informatycznych. Powodem zamknięcia tzn. połączenia szkół jest „drastyczny spadek liczby uczniów” a nie np. bankructwo szkoły. Dzięki subwencjom oświatowym, wydatkom samorządów na szkolnictwo i składkom na Komitet Rodzicielski (to wszystko są nasze pieniądze) żadna szkoła nie może zbankrutować. Niestety okazuje się, że potrzeby szkół są znacznie większe i przyparte do muru samorządy podejmują decyzje o zamykaniu placówek.
Ranking
Niedawno opublikowany został ranking szkół ponadgimnazjalnych w Polsce. II LO im. Kazimierza Jagiellończyka plasuje się na miejscu 217 (siódme miejsce w województwie), a pozostałe „ogólniaki” sklasyfikowane zostały gdzieś w czwartej setce na ogólnopolskiej liście.
Finis
Obie reformy, czyli ciągłe zmienianie zasad kształcenia, stan permanentnej reformy , zbyt duża liczba uczniów w klasie etc. stanowią duże zagrożenie dla przyszłości Polski. Czyżby z jakiegoś niewytłumaczalnego dla mnie powodu komuś zależało na obniżeniu poziomu nauczania w szkołach? W całej Polsce likwidowane są szkoły a buduje się stadiony i orliki! Może istnieje jakiś tajny plan, abyśmy, zgodnie z reklamą pewnej sieci sklepów, wszyscy zostali piłkarzami? Wszyscy oprócz elit, które uczęszczać będą do szkół zajmujących pierwsze miejsca w rankingu.
Consilium
Możemy przeczekać reformę i, jak już to bywało w przeszłości, zacząć pracę organiczną, u podstaw oczywiście w szkołach prowadzonych przez stowarzyszenia (katolickie, rodziców). Takie rozwiązanie prowadzi do urynkowienia publicznych szkół (słabe szkoły nie mają racji bytu) i przenosi odpowiedzialności za edukację na rodziców i organizacje (koniec z indoktrynacją dzieci?).