UWAGA!

Trzeba dokładnie czytać umowy

 Elbląg, Trzeba dokładnie czytać umowy
fot. AD

W związku z licznymi w ostatnim czasie zgłoszeniami od osób, które sądziły, że podpisały nową umowę z przedstawicielami Energi bądź były do tego nakłaniane, spółka informuje, iż jej pracownicy nie zawierają umów w domach klientów.

Energa informuje, że jej pracownicy nie odwiedzają klientów w domach i nie nakłaniają ich do podpisywania nowych umów na sprzedaż energii elektrycznej. Spółka dementuje podawane przez przedstawicieli innych firm informacje, że Energa przenosi siedzibę do innego miasta, zmienia ceny, itp., co ma być podstawą do zawarcia nowej umowy.
       Do Energi wpływają skargi od klientów, którzy relacjonują, że akwizytorzy (niektórzy posługując się nazwą łudząco podobną do nazwy naszej firmy) informują o konieczności zmiany umowy lub oferują korzystniejsze opłaty za energię elektryczną. Z relacji tych klientów wynika, że przedstawiana im do podpisu nowa umowa zawiera co prawda nieznacznie niższą cenę za energię elektryczną, ale obwarowana jest dodatkowymi i - jak wynika z relacji klientów - mniej widocznymi zapisami o opłatach dodatkowych. Są to np. stałe opłaty abonamentowe, wyższa opłata za przesył energii, ale też w niektórych przypadkach np. zobowiązanie do odprowadzania składki na ubezpieczenie zdrowotne.
       Energa, szanując prawo swoich klientów do zawierania umów zgodnie z ich wolą, zaleca, by dokładnie wczytywali się w warunki przedstawianych im do podpisu dokumentów. Ważne jest dokładne sprawdzenie, z jaką firmą będzie podpisywana umowa, a także zapisów o dodatkowych kosztach i o cenie końcowej. Najlepiej poprosić o pozostawienie wzoru umowy, a na podpisanie umówić się w późniejszym terminie.
       Informujemy także, że Energa nie odwiedza swoich klientów w domach w celu podpisania nowej umowy. Ponadto pracownicy Energi posiadają identyfikator lub legitymacje służbowe, dlatego należy prosić o wylegitymowanie się. Jeśli nasi klienci nie mają pewności czy rozmawiają z pracownikiem Energi, prosimy o kontakt z naszymi Biurami Obsługi Klienta (także telefonicznymi oraz elektronicznymi).
      
       Jeśli ktoś podpisał już umowę w domu (lub w innym miejscu poza lokalem sprzedawcy) może ja rozwiązać bez podawania przyczyn i bez ponoszenia kosztów w ciągu 10 dni.
      
       W razie pytań i wątpliwości można skontaktować się z Energą telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 8-20 tel. 801 200 100 dla tel. stacjonarnych i 24 266 24 20 dla telefonów komórkowych, mailowo naszklient@energa.pl lub osobiście.
      
Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy ENERGA

Najnowsze artykuły w dziale Społeczeństwo

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Czy to nie jest reakcja dotychczasowego monopolisty na fakt pojawienia się konkurencji? I to zamieszczona za darmo? Co na to nowi operatorzy?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Arkadiusz Jachimowicz(2012-08-03)
  • moi rodzice zostali nociągnięci własnie przez ENERGETYCZNE CENTRUM. Przestrzegam. gwarancja najniższej ceny ( zawsze o 1gr mają taniej jednak odbijają sobie to w dodatkowych kosztach obsługi) dodatkowo wciskają ubezpieczenie chyba 40zł. Na szczęście umowę dało się unieważnić, powołując się na ustawę ( nie zostawili druku rozwiązania umowy). pzdr
  • admin Arku, to tylko reakcja na oszukańcze praktyki pewnej firmy. Dbamy o to żeby elblążanie nie dawali się naciągać.
  • To prawda że w ostatnim czasie pojawili się na Elbląskich osiedlach akwizytorzy Energetycznego Centrum i namawiają do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej, w umowie napisano, że nowy sprzedawca zobowiązuje się do sprzedaży "prądu'" po niższej cenie, jednak cena nie jest wskazana. Ponadto nie ma druku odstąpienia od umowy i nikt nie wspomina od opłatach przesyłowych czy kosztów obsługi rachunku co też może mieć miejsce w niektórych firmach, nie mówi się też że po podpisaniu takiej czy innej umowy trzeba będzie opłacać dwa rachunki 1 za dostarczoną energię a 2 do Operatora Systemu Dystrybucji za przesył. Może być taniej nie przeczę ale należy najpierw to sprawdzić. Ja sprawdziłem dzwoniłem do kilku sprzedawców energii elektrycznej na terenie kraju i dopytywałem o ceny za 1kWh, ustaliłem, że na rachunkach w stosunku rocznym niewiele bym zyskał biorąc pod uwagę jedynie opłaty za dostarczoną energię. Oczywiście temat mnie zainteresował i chciałbym też płacić mniej, jednakże najpierw zrobie dokładniejszy zwiad terenu :).
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    NiedamsiewKONIArobić(2012-08-03)
  • Cła czego Energa ma od kilku dni awarie e-bok? Nie mozna sie żałować i nie mozna podać stanu licznika? Moze napisze do Rzecznika Praw Konsumenta w sprawie by monopoliste Pognioła karnie finansowo? Ten sam problem jest w PGNiG e-bok nie działa.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    wkur....ny klient(2012-08-03)
  • ENERGA OBRÓT S. A. pisze:"Szanowni Klienci, Informujemy, ze w związku z awarią platformy eBOK obecnie nie ma możliwości podania odczytu układu pomiarowego w usłudze Rozliczenia Rzeczywiste. O usunięciu awarii zostaną Pańtwo poinformowani w nowym komunikacie Za utrudnienia przepraszamy!" Szanowni klienci znów Was nabiliśmy w butelkę :Co na to Rzecznik Praw konsumenta?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Wkur...ny klient(2012-08-03)
  • ja też od trzech dni próbuję podać stan licznika i nie udało mi się. żeby nie było tak, że odetną licznik za brak opłaty!!!!
  • Wcześniej wchodząc na e-bok przez kilka tygodni byla informacja, że w dniach 1-4 sierpnia będą trwały prace modernizacyjne w celu ulepszenia platformy e-bok. Trzeba czytać uważnie!!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    ja wiem(2012-08-03)
  • Stan licznika bez problemu można podać, trzeba tylko chwilę odczekać bo wolno się ładuje.
  • Po pierwsze to jak mogą ci "odciąć licznik"??? Odciąć to ci mogą dopływ energii, a licznik jedynie mogą zdjąć. Jak nie podasz stanu licznika to przyjdzie inkasent i spisze stan, albo wyszacują ci fakturę. Za stan zerowy konta nie "odetną ci licznika". .. .. wystarczy trochę poczytać regulamin rozliczeń rzeczywistych. .. ..
  • Awarię oni mają ciągle szczególnie w liczeniu mi z nadpłaty zrobili korektę i do zapłaty mimo że zapłaciłam 1300 zł prognozy!! zmieniłam na rzeczywiste to dostałam przez "pomyłkę " kolejne prognozy. co miesiąc wpłacam za prąd a ciągle doliczają jakieś zaległości których nie było a teraz są !!! wiatrak sobie zamontuję pod blokiem; )
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    big me(2012-08-04)
Reklama