Mija rok, od kiedy Informacja Turystyczna jest prowadzona przez elbląski oddział PTTK. Pierwsze urodziny warto świętować, bo ubiegłoroczny sezon pod względem ruchu turystycznego w mieście okazał się rekordowy. Jak zapowiada się nadchodzący sezon? Zobacz wiięcej zdjęć.
W pierwszym sezonie IT, prowadzonej przez elbląski PTTK, punkt zlokalizowany w Ratuszu Staromiejskim (w latem dodatkowo w Bramie Targowej) odwiedziły około 44 tysięcy turystów, to o prawie 10 tysięcy więcej niż rok wcześniej.
- Minął rok, jak w dobrym małżeństwie. Punkt Informacji Turystycznej to takie nasze dziecko, którym chcemy się chwalić. Wiele się udało przez te 12 miesięcy zrobić. Wydajemy przewodniki, różnego rodzaje publikacje. Nadchodzący sezon zapowiada się również dobrze. Z informacji, które do nas docierają wiemy, że żegluga po Kanale Elbląskim na odcinku do Buczyńca ma być całkowici sprawna – dodaje Leszek Marcinkowski, prezes elbląskiego oddziału PTTK.
Do 2017 roku punkt Informacji Turystycznej prowadzili miejscy urzędnicy. W końcu jednak prezydent ogłosił przetarg, powierzając na trzy lata prowadzenie IT właśnie PTTK-owi.
- Trochę na początku się obawiałem, czy PTTK sobie poradzi. Nie było łatwo, ale poradził sobie bardzo dobrze. Dowodem jest nagroda prezydenta, do której prowadzenie informacji również się przyczyniło – mówił Witold Wróblewski, prezydent Elbląga. - Dziękuję za to, co robicie i życzę dalszych sukcesów.
- Turystyka to na świecie czwarta gałąź gospodarki, choć jeszcze nie w Polsce. Jesteśmy świadomi, że bardzo dużo pracy przed nami, ale jeżeli chodzi o region i Polskę mamy wiele atutów. Jesteśmy regionem bardzo bezpiecznym, posiadamy wysoką jakość usług, zobaczcie nasze hotele, restauracje, spa. Cztery gwiazdki w Polsce to nie to samo co we Włoszech czy Grecji. No i te perełki, nie tylko w mieście, ale także na terenie powiatu. Nie mamy się czego wstydzić, jest czym się chwalić – mówił o lokalnej turystyce Maciej Romanowski, starosta elbląski.
PTTK już planuje kolejny sezon turystyczny. Ma pojawić się kilka nowości, m.in. strona internetowa, przez którą będzie można kupować gadżety, mapy, przewodniki, dostępne na co dzień w Informacji Turystycznej. Pojawią się też kolejne gadżety – tegorocznym hitem mają być figurki i magnesy przedstawiające najważniejsze elbląskie zabytki – Bramę Targową, Katedrę św. Mikołaja i Dom Królów.