Sondaż portElu
Czy na Modrzewinie powinny zostać zamontowane progi zwalniające?
Tak | 38.7% |
Nie | 57.1% |
Nie mam zdania | 4.2% |
Liczba głosów: 478. Sondaż został zakończony.
Czy na alei Jana Pawła II na Modrzewinie są potrzebne progi zwalniające? Na tej drodze stosunkowo często dochodzi do niebezpiecznych wypadków oraz kolizji. Władze miasta na razie monitorują sytuację. Jakie jest wasze zdanie? Zapraszamy do dyskusji. Zobacz zdjęcia.
Aleja Jana Pawła II od lat „słynie” jako miejsce, gdzie jeździ się szybko i niekoniecznie bezpiecznie.
„Proste drogi oraz małe natężenie pojazdów na Modrzewinie zachęca kierowców do rozwijania nadmiernych prędkości, a czasem także ścigania się. W minionym roku doszło do śmiertelnych wypadków na Modrzewinie. Policja informuje, że jej patrole mają w nadzorze to miejsce szczególnie w godzinach popołudniowych i nocnych. (…) Jednak działania te jak widać nie wystarczają. (…). Zwracam się z pytaniem o możliwość instalacji progów zwalniających na Alei Jana Pawła II oraz ulicach przylegających (Eugeniusza Kwiatkowskiego, Antoniego Czuchnowskiego, Michała Rosnowskiego)?” - taką interpelację skierował radny Antoni Czyżyk do prezydenta Elbląga Witolda Wróblewskiego.
Przypomnijmy: grudzień 2018 – 19 – latka „driftowała” i potrąciła dwie osoby na poboczu. Listopad 2018 r.: wypadek śmiertelny, kierowca samochodu zabił pieszego, który zabezpieczał stłuczkę dwóch innych samochodów. Maj 2017 r.: podczas wyprzedzania ciężarówki dochodzi do wypadku, w wyniku którego ginie motocyklista.
Prezydent jednak nie widzi potrzeby montowania progów zwalniających: „Modrzewina położona jest na obszarze zabudowanym, gdzie obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h. Ulice mają wydzielone chodniki, po których poruszają się głównie spacerowicze. Piesi nie mają potrzeby poprzecznego przekraczania jezdni poza skrzyżowaniami. Nie ma więc szczególnego zagrożenia bezpieczeństwa dla pieszych. Niewielki ruch pojazdów jak i pieszych powoduje wrażenie „pustych” ulic i prowokuje niektórych młodych kierowców do szybszej jazdy. Jeśli chodzi o wypadki śmiertelne, to jeden jest udziałem nierozważnego motocyklisty, a drugi to nieszczęśliwe zdarzenie na oblodzonej nawierzchni mostu. Dzielnica Modrzewina będzie pod obserwacją i jeśli się okaże, że nie były to zdarzenia incydentalne, wówczas podjęte zostaną stosowne działania zmierzające do poprawy bezpieczeństwa” - napisał Janusz Nowak, wiceprezydent Elbląga w odpowiedzi na interpelację radnego Antoniego Czyżyka.
Czy progi zwalniające poprawiłyby bezpieczeństwo na Modrzewinie? Zapraszamy do dyskusji i udziału w naszej sondzie.
„Proste drogi oraz małe natężenie pojazdów na Modrzewinie zachęca kierowców do rozwijania nadmiernych prędkości, a czasem także ścigania się. W minionym roku doszło do śmiertelnych wypadków na Modrzewinie. Policja informuje, że jej patrole mają w nadzorze to miejsce szczególnie w godzinach popołudniowych i nocnych. (…) Jednak działania te jak widać nie wystarczają. (…). Zwracam się z pytaniem o możliwość instalacji progów zwalniających na Alei Jana Pawła II oraz ulicach przylegających (Eugeniusza Kwiatkowskiego, Antoniego Czuchnowskiego, Michała Rosnowskiego)?” - taką interpelację skierował radny Antoni Czyżyk do prezydenta Elbląga Witolda Wróblewskiego.
Przypomnijmy: grudzień 2018 – 19 – latka „driftowała” i potrąciła dwie osoby na poboczu. Listopad 2018 r.: wypadek śmiertelny, kierowca samochodu zabił pieszego, który zabezpieczał stłuczkę dwóch innych samochodów. Maj 2017 r.: podczas wyprzedzania ciężarówki dochodzi do wypadku, w wyniku którego ginie motocyklista.
Prezydent jednak nie widzi potrzeby montowania progów zwalniających: „Modrzewina położona jest na obszarze zabudowanym, gdzie obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h. Ulice mają wydzielone chodniki, po których poruszają się głównie spacerowicze. Piesi nie mają potrzeby poprzecznego przekraczania jezdni poza skrzyżowaniami. Nie ma więc szczególnego zagrożenia bezpieczeństwa dla pieszych. Niewielki ruch pojazdów jak i pieszych powoduje wrażenie „pustych” ulic i prowokuje niektórych młodych kierowców do szybszej jazdy. Jeśli chodzi o wypadki śmiertelne, to jeden jest udziałem nierozważnego motocyklisty, a drugi to nieszczęśliwe zdarzenie na oblodzonej nawierzchni mostu. Dzielnica Modrzewina będzie pod obserwacją i jeśli się okaże, że nie były to zdarzenia incydentalne, wówczas podjęte zostaną stosowne działania zmierzające do poprawy bezpieczeństwa” - napisał Janusz Nowak, wiceprezydent Elbląga w odpowiedzi na interpelację radnego Antoniego Czyżyka.
Czy progi zwalniające poprawiłyby bezpieczeństwo na Modrzewinie? Zapraszamy do dyskusji i udziału w naszej sondzie.
SM