UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • DB Schenker? Czy to nie ta firma funkcjonuję u nas obecnie jako Arriva?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Generallo(2011-02-21)
  • Aborygen, a gdzie będzie dostępne to opracowanie?
  • Sądzę, że uda mi się je zamieścić na PORTELU.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    MiejscowyAborygen(2011-02-21)
  • Generallo >>> DB Schenker (to DB jest od Deutsche Bahn) jest firmą spedycyjną rozwożącą wszelkiej maści przesyłki, typu kurierskiego, we współpracy z koleją. natomiast Arriva to fimrma ubezpieczeniowa, niedawno jeszcze miała inna nazwę, tez popularną typu Commercial Union, ale wypadło mi to z pamięci.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Paprocka(2011-02-21)
  • W Elblągu jest jeszcze kilka hal produkcyjnych które należały do F. Sichaua. Może by jedną z nich przeznaczyć na muzeum w którym zgromadzone zostały by takie perełki przedwojennego Elbląskiego przemysłu.
  • Do p. Paprockiej: Arriva PLC – brytyjska spółka akcyjna działająca głównie w sektorze transportu publicznego i obecna na rynkach kilkunastu krajów Europy, w tym w Polsce. Jej głównym właścicielem są koleje niemieckie Deutsche Bahn. W Polsce to Arriva RP, jeżdżąca własnym lub wypozyczonym taborem. Najbliżej: Malbork - Toruń (PKP to polączenie się nie opłacało. .. .. )
  • WOWKA - z tym parowozem nie jesteś pierwszy. Już w 2003 r. Honorowy Obywatel Miasta Elbląga - Hans-Jürgen Schuch (m. in. dzięki niemu mamy bezpłatnie tramwaje z Moguncji - popularne "Helmuty") - zgłosił na pewnym formu - w obecności ówczesnego Vice-Prezydenta miasta - p. Marka Gliszczyńskiego - by parowóż elbląskich zakładów F. Schichau stanął na jakimś honorowym miejscu w Elblągu. 2 parowozy Schichaua (jak wieść niesie) są w muzeum w Wolsztynie k. Poznania - a 36 parowozów F. Schichaua jeździ rokrocznie w Niemczech na tzw. Dampf-Parade i Sonderfahrten. Największy znawca elbląskich parowozów F. Schichaua - wierny elblążanin - p. Günther Kolossa z Kiel kilkakrotnie pisał w l. 1998 - 2005 do UM (Wydział Promocji) - by coś z elbląskimi lokomotywami zrobić, tzn. upamiętnić je - tu u nas w Elblągu - ale eks- Wydział Promocji UM nawet nie odpisał G. Kolossie. Temat "rozszedł się na czczych rozmowach" a nasz ambitny Wydział Promocji zajął się wówczas promocją baśniowego Piekarczyka. .. .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    eee..tam, mówić się nie chce..(2011-02-22)
  • Należałoby po prostu tych wszystkich entuzjastów i zarazem elblążan zaprosić i skorzystać z ich wiedzy, doświadczenia i kontaktów. Miejsca na ekspozycję w Elblągu jest dosyć a perspektywa stworzenia muzeum, skansenu kultury użytkowej, w której Elbląg ma bogaty dorobek jest naprawdę obiecująca. I nieważne, kto był pierwszy, ważne, aby to tworzyć i aby były tego efekty, bo Indianie byli bardzo zaawansowani w niszczeniu wszelkich przejawów kultury użytkowej - podziękujmy im za to. Deklaruję daleko idący udział w tym dziele i proponuje stworzyć nawet stowarzyszenie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    MiejscowyAborygen(2011-02-22)
  • Aborygen. Jestem za.
  • Wowka Do „ eee. .tam, mówić się nie chce. .” masz rację ale ta władza jest inna jest więc szansa!!! To co napisałeś „ … w l. 1998 - 2005 do UM (Wydział Promocji)… ” spotkajmy się wowka07@o2.pl
  • -proponuje takie muzeum zrobic w NOWYCH ZAKLADACH MIESNYCH, a budowa ich to NIEWYPAL, a co gorsza nie ma w i n n y c h.
  • Owszem, te parowozy były budowane przez Niemców jako parowozy wojenne. Pragnę jednak zauważyć, że to ludzie, a nie parowozy prowadzili wojnę. Nie bez znaczenia jest też fakt, że tysiące tych parowozów po wojnie pracowało ciężko przy odbudowie Europy z wojennych zniszczeń. W Polsce parowozów Ty2 (czyli byłych BR52) było ponad 1400 egz. Dwa z nich są zachowane w stanie czynnym i można je zobaczyć w Chabówce, a w najbliższym czasie prawdopodobnie na Paradzie Parowozów w Wolsztynie: www.ty2.pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Ty2.pl(2011-03-24)
Reklama