UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Statek ten zbudowany jako holownik został zwodowany w stoczni Schichaua i przekazany został do Malborka, a nosił nazwę Nogat. W 1943 powrócił do Elbląga, gdyż w czasie jednego z nalotów alianckich na Malbork został uszkodzony i wymagał remontu w stoczni. Jednakże do niego nie doszło, ale był zacumowany w basenie portowym i prawdopodobnie jego pogarszający się stan techniczny doprowadził do samozatopienia w 1943 lub 1944 roku. Po II wojnie w czasie odtwarzania stoczni został wydobyty i miał pływać w tworzonym Zamechu. Ostatecznie jego remont został wykonany w Stoczni Rzecznej w Elblągu (ul. Browarna, wtedy Dzierżyńskiego) i w październiku 1955 ponownie go zwodowano. Początkowo miał powrócić do nazwy Nogat, ale ostatecznie otrzymał imię Danek i pod tą nazwą pływał do konca "pobytu w Elblągu. Początkowo jako holownik w elbląskim oddziale RZGW, a w 1961 lub 1962 przejęty przez Zamech. W 1969 roku zapadła decyzja o przekazaniu go do Szkoły Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu, co nastąpiło rok później. Jako ciekawostkę można podać fakt, że w 1987 roku Huta Częstochowa zakupiła ten statek za sumę ówczesnych 10 milionów złotych.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    24
    1
    Też miłośnik.(2022-10-27)
  • @Też miłośnik. - Gratuluję jasnej i wyczerpującej info. Bo z tekstu art. to tylko pomieszanie i brak rzetelności. A przy okazji "Jantar" ładnie by się wpisał w elbląską historię. Pozdrawiam wszystkich miłośników niezakłamanej historii.
  • @Też miłośnik. - Czy to wiadomo o holowniku, ,Edek, ,stoi przy przystani kajakowej podobna konstrukcja
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    0
    pol9558(2022-10-27)
Reklama