Noc o tolerancji, która odbyła się z 27 na 28 marca w Gimnazjum nr 6, to kolejny etap realizacji autorskiego programu „Tacy sami a różnie między nami”.
Przedbiegiem do całego projektu było włączenie się szkoły w ogólnoświatową akcję One Billion Rising 2015 w Polsce znanej jako "Nazywam się Miliard -Powstań | Przemów | Tańcz Przeciwko Przemocy Wobec Dziewcząt i Kobiet".
W ramach projektu edukacyjnego „Tacy sami a różnie między nami” koncentrującego się na promowaniu równości i popularyzacji problematyki antydyskryminacyjnej, w klasach pierwszych i drugich przeprowadzono warsztaty psychoedukacyjne dotyczące zjawisk tolerancji i dyskryminacji. Uczniowie zastanawiali się nad przyczynami i skutkami nietolerancji oraz tworzyli klasowe krzyżówki, w których głównym hasłem była tolerancja.
Nocny etap projektu dał uczestnikom z naszej szkoły możliwość udziału w projekcji czterech filmów traktujących o nietolerancji, dylematach moralnych i sile procesów grupowych tak znaczących w okresie dojrzewania. Uczniowie mogli też wyrazić swoje opinie, podzielić się swoimi przemyśleniami i odczuciami po emisji każdego z nich.
Było to wartościowe doświadczenie w ocenie uczestników, które w oczekiwaniu kadry uczestniczącej w tym przedsięwzięciu być może przyczyni się do krzewienia idei równościowych poprzez propagowanie sobą postaw antydyskryminacyjnych i będzie krokiem w kierunku wzmacniania postaw tolerancji i równości w społeczeństwie.
W ramach projektu edukacyjnego „Tacy sami a różnie między nami” koncentrującego się na promowaniu równości i popularyzacji problematyki antydyskryminacyjnej, w klasach pierwszych i drugich przeprowadzono warsztaty psychoedukacyjne dotyczące zjawisk tolerancji i dyskryminacji. Uczniowie zastanawiali się nad przyczynami i skutkami nietolerancji oraz tworzyli klasowe krzyżówki, w których głównym hasłem była tolerancja.
Nocny etap projektu dał uczestnikom z naszej szkoły możliwość udziału w projekcji czterech filmów traktujących o nietolerancji, dylematach moralnych i sile procesów grupowych tak znaczących w okresie dojrzewania. Uczniowie mogli też wyrazić swoje opinie, podzielić się swoimi przemyśleniami i odczuciami po emisji każdego z nich.
Było to wartościowe doświadczenie w ocenie uczestników, które w oczekiwaniu kadry uczestniczącej w tym przedsięwzięciu być może przyczyni się do krzewienia idei równościowych poprzez propagowanie sobą postaw antydyskryminacyjnych i będzie krokiem w kierunku wzmacniania postaw tolerancji i równości w społeczeństwie.
Anna Miazga, koordynator projektu w Gimnazjum nr 6