- Nie otworzymy drugiej kasy – twierdzi PKP Intercity. - Chętnie otworzymy, jak znajdziemy chętnych do ich prowadzenia – informuje Polregio. To reakcje kolejowych spółek PKP na problemy pasażerów, którzy muszą odstać w kolejce nawet 50 minut, by kupić bilet na elbląskim dworcu.
Tydzień temu byliśmy na dworcu PKP w Elblągu, by opisać sprawę gigantycznych kolejki do jedynej czynnej kasy kolejowej w ponadstutysięcznym mieście. W ostatnią sobotę byliśmy na dworcu ponownie i było jeszcze gorzej. Jeszcze na 30 minut przed odjazdem pociągu w kolejce stało ok. 40 osób. Część z nich, czyli stali pasażerowie, od razu po przyjeździe pociągu na peron poszło kupić bilet do kierownika pociągu.
Kiedy sytuacja wróci do normy i bilet będzie można kupić w kasie, nie przychodząc na dworzec ponad godzinę przed przyjazdem pociągu? Na razie kolejarze problemu nie widzą. W Elblągu czynna jest tylko jedna kasa (PKP Intercity), w której można kupić bilety zarówno na pociągi PKP Intercity jak i Polregio. Według kolejarzy z Intercity tyle kas wystarczy.
- Na chwilę obecną nie planujemy otwarcia kolejnej kasy. Należy jednak podkreślić, że ze stacji odjeżdża średnio 25 pociągów w dobie, z czego 12 to składy uruchamiane przez PKP Intercity, a pozostałe przez Przewozy Regionalne. Co więcej odstępy czasowe pomiędzy odjazdami pociągów PKP Intercity są wystarczające do sprawnej obsługi pasażerów – informuje Anna Zakrzewska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Drugi przewoźnik, którego pociągi odjeżdżają z elbląskiego dworca – Polregio, kasy zamierza uruchomić, gdy... znajdzie chętnego do ich prowadzenia. - Otwarcie kasy biletowej w Elblągu uzależnione jest od rozstrzygnięcia przetargu. W przypadku wyłonienia oferenta może to nastąpić pod koniec sierpnia. Kasa biletowa jest nieczynna z uwagi na to, że obecny agent zrezygnował z prowadzenia działalności – napisała Elżbieta Załuska, rzecznik prasowy warmińsko-mazurskiego oddziału Polregio, dodając: - Pragnę przypomnieć, że bilety kolejowe sprzedawane są również za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży, który dostępny jest na stronie www.biletyregionalne.pl. Ponadto bilety na pociągi Polregio można zakupić poprzez aplikację mobilną SkyCash, poprzez platformę Bilkom 2. Dodatkowo bilety dostępne są u konduktorów, bez pobierania opłaty dodatkowej – zachęca rzecznik olsztyńskiego oddziału Polregio.
- Podróżni, którzy chcą kupić bilety na pociągi PKP Intercity mogą skorzystać z internetowego systemu sprzedaży na stronie intercity.pl lub aplikacji mobilnej IC Mobile Navigator – dodaje Anna Zakrzewska, rzecznik prasowy Intercity.
Jeżeli ktoś nie chce stać w kolejce na dworcu, może też kupić bilety na Polregio w saloniku Kolportera na ul. Chełmońskiego (30 minut na piechotę w jedna stronę od dworca PKP) lub w CH Ogrody. I tu pojawiają się pytania, które zadaliśmy rzecznikom obu spółek, ale odpowiedzi na nie nie otrzymaliśmy. Dlaczego nie można biletów kupić w punktach handlowych usytuowanych na dworcu? Dlaczego nie ma biletomatu, jak w innych co prawda większych miastach? Jakie inne działania podejmą spółki, by problem rozwiązać?
Teraz pozostaje jedynie czekać na komunikat o ograniczeniu liczby pociągów z Elbląga z powodu malejącego zainteresowania podróżnych.
Kiedy sytuacja wróci do normy i bilet będzie można kupić w kasie, nie przychodząc na dworzec ponad godzinę przed przyjazdem pociągu? Na razie kolejarze problemu nie widzą. W Elblągu czynna jest tylko jedna kasa (PKP Intercity), w której można kupić bilety zarówno na pociągi PKP Intercity jak i Polregio. Według kolejarzy z Intercity tyle kas wystarczy.
- Na chwilę obecną nie planujemy otwarcia kolejnej kasy. Należy jednak podkreślić, że ze stacji odjeżdża średnio 25 pociągów w dobie, z czego 12 to składy uruchamiane przez PKP Intercity, a pozostałe przez Przewozy Regionalne. Co więcej odstępy czasowe pomiędzy odjazdami pociągów PKP Intercity są wystarczające do sprawnej obsługi pasażerów – informuje Anna Zakrzewska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Drugi przewoźnik, którego pociągi odjeżdżają z elbląskiego dworca – Polregio, kasy zamierza uruchomić, gdy... znajdzie chętnego do ich prowadzenia. - Otwarcie kasy biletowej w Elblągu uzależnione jest od rozstrzygnięcia przetargu. W przypadku wyłonienia oferenta może to nastąpić pod koniec sierpnia. Kasa biletowa jest nieczynna z uwagi na to, że obecny agent zrezygnował z prowadzenia działalności – napisała Elżbieta Załuska, rzecznik prasowy warmińsko-mazurskiego oddziału Polregio, dodając: - Pragnę przypomnieć, że bilety kolejowe sprzedawane są również za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży, który dostępny jest na stronie www.biletyregionalne.pl. Ponadto bilety na pociągi Polregio można zakupić poprzez aplikację mobilną SkyCash, poprzez platformę Bilkom 2. Dodatkowo bilety dostępne są u konduktorów, bez pobierania opłaty dodatkowej – zachęca rzecznik olsztyńskiego oddziału Polregio.
- Podróżni, którzy chcą kupić bilety na pociągi PKP Intercity mogą skorzystać z internetowego systemu sprzedaży na stronie intercity.pl lub aplikacji mobilnej IC Mobile Navigator – dodaje Anna Zakrzewska, rzecznik prasowy Intercity.
Jeżeli ktoś nie chce stać w kolejce na dworcu, może też kupić bilety na Polregio w saloniku Kolportera na ul. Chełmońskiego (30 minut na piechotę w jedna stronę od dworca PKP) lub w CH Ogrody. I tu pojawiają się pytania, które zadaliśmy rzecznikom obu spółek, ale odpowiedzi na nie nie otrzymaliśmy. Dlaczego nie można biletów kupić w punktach handlowych usytuowanych na dworcu? Dlaczego nie ma biletomatu, jak w innych co prawda większych miastach? Jakie inne działania podejmą spółki, by problem rozwiązać?
Teraz pozostaje jedynie czekać na komunikat o ograniczeniu liczby pociągów z Elbląga z powodu malejącego zainteresowania podróżnych.
Sebastian Malicki