UWAGA!

Jakie działania obejmuje obsługa prawnika wobec przedsiębiorcy?

 Jakie działania obejmuje obsługa prawnika wobec przedsiębiorcy?

Przedsiębiorcy muszą działać w granicach prawa, które wyznacza dla nich przede wszystkim ustawa o swobodzie działalności gospodarczej. Jednak dotyczą ich również przepisy i innych ustaw, m.in. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych czy podatku VAT. Zrozumienie i zastosowanie odpowiednich przepisów w działalności wymaga szerokiej wiedzy prawnej, dlatego przedsiębiorcy korzystają z pomocy fachowców. Kiedy przydatna jest obsługa prawna dla firm i na czym ona właściwie polega?

Kiedy warto skorzystać z usług prawnych?
       Obsługa prawna firm przydaje się w wielu przypadkach, już na etapie zakładania działalności gospodarczej i wyboru optymalnej dla przedsiębiorcy formy prawnej. Po konsultacji z prawnikiem można podjąć racjonalną decyzję w tym zakresie, na podstawie rzeczowych wskazówek specjalistów.
       Firmy mogą właściwie konsultować większość podejmowanych decyzji, a zwłaszcza podpisywanych umów i kontraktów z prawnikami. Dzięki temu ograniczają ryzyko prowadzenia działalności, wpływają korzystnie na rozwój swojej firmy i ogólną kondycję biznesu, w którym funkcjonują. Prawnik z doświadczeniem wie, ile może kosztować jedna, nieroztropnie zawarta umowa, z klauzulami niekorzystnymi dla przedsiębiorcy. Dlatego firmy o wysokiej świadomości prawnej nawiązują stałą współpracę z kancelarią prawniczą, a większe przedsiębiorstwa tworzą nawet etaty dla pracowników odpowiedzialnych za te kwestie.
       Zawsze wtedy, gdy firma podpisuje umowę i nie rozumie w pełni jej treści, albo dokonuje wyborów mających kluczowy wpływ na działalność, powinna skonsultować się z kancelarią prawniczą. Konsultacje prawne pozwolą na rozwianie związanych z nimi wątpliwości.
      
       Co może obejmować kompleksowa obsługa prawna?
       Prawnicy obsługujący różne firmy w ramach prowadzonej działalności w kancelarii, świadczą wszechstronne usługi. Zawsze powinny być one dostosowane do potrzeb zgłaszanych przez klienta. Ten może wybierać spośród wielu różnych punktów obsługi, które dotyczą porad prawnych odnoszących się stricte do działalności firmy, opiniowania umów, przygotowywania treści umów, statutów, regulaminów itp., prowadzenia spraw pracowniczych, informowania o najważniejszych zmiana w przepisach prawa oraz reprezentacji klienta w kontaktach z zewnętrznymi podmiotami, takimi jak dłużnicy, sądy, organy administracyjne i inne.
       W ramach obsługi prawnej firma może korzystać też z tworzenia opinii prawnych, sporządzania różnego rodzaju pism przez prawników, pomocy w sprawach pracowniczych i sporach, zakładania i rejestracji spółek, windykacji wierzytelności i z wielu innych usług.
      

       ----- artykuł sponsorowany ------

      

Najnowsze artykuły w dziale Społeczeństwo

Artykuły powiązane tematycznie