
Zwisające reklamy, ulotki zalepiające przystanki, słupy oświetleniowe. Reklamuje się wszystko i wszędzie – często byle jak. Ratusz chce się wziąć za porządek w mieście w sposób bardziej zdecydowany. Dlatego szuka drugiego inspektora ds. estetyzacji.
Stanowisko inspektora ds. estetyzacji w urzędzie już istnieje. Roman Smoleński na pół etatu walczy z kolejnymi falami reklamowych śmieci. Ulotki są wszędzie, plakaty z imprez, które odbyły się dawno temu wciąż jeszcze zapraszają na wydarzenia, o których już sami organizatorzy zapomnieli, że się odbyły. Daleko nie trzeba szukać: na wejściu do nieistniejącego banku przy 1 Maja wciąż wisi (porządnie przyklejony przezroczystą taśmą) plakat zapraszający na imprezę, która miała miejsce... 28 stycznia. Na przeciwko na byłym sklepie mięsnym jeden z pubów zaprasza na koncert... 2 lutego. Wystarczy wejść na fejsbukową stronę Elbląski Outdoor, żeby przekonać się, że w kwestii ulotkowo-reklamowej panuje „wolna amerykanka”. I to mimo kampanii społecznej prowadzonej przez miasto pod hasłami "Nie śmieć, polub swoje miasto" i "Spam na ulicach szkodzi Twojemu miastu".
Wkrótce sytuacja ma się zmienić. Ustawa „krajobrazowa” dała samorządom możliwość lokalnego regulowania kwestii reklamowych. Do takich działań przymierza się też Elbląg. Pierwszym krokiem ma być zatrudnienie kolejnej osoby, która wesprze Romana Smoleńskiego, obecnego inspektora ds. estetyzacji.
- Roman Smoleński zostaje na stanowisku. Zostanie zatrudniona nowa osoba, która również będzie zajmowała się m.in. uzgodnieniami związanymi z reklamami, walką z ulotkami – wyjaśnia Łukasz Mierzejewski z biura prasowego elbląskiego ratusza.
Nowy inspektor zostanie zatrudniony na pół etatu. Będzie opracowywał zasady umieszczania nośników informacji, elementów wyposażenia przestrzeni, ogródków gastronomicznych, formy, lokalizacji i sposobu zarządzania słupami ogłoszeniowymi. Ratusz planuje też, że nowy pracownik będzie współpracował z organizacjami społecznymi, grupami inicjatywnymi oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie rozwiązań plastycznych w mieście.
Kandydat powinien legitymować się co najmniej czteroletnim stażem pracy w dziedzinie plastyki i architektury (lub pokrewnej), wyższym wykształceniem o kierunku plastycznym, architektury lub historii sztuki oraz znajomością ustawy o samorządzie gminnym, a także przepisów prawa w zakresie planowania przestrzennego i budownictwa. Kandydaci mogą składać swoje oferty do 20 marca.
Wkrótce sytuacja ma się zmienić. Ustawa „krajobrazowa” dała samorządom możliwość lokalnego regulowania kwestii reklamowych. Do takich działań przymierza się też Elbląg. Pierwszym krokiem ma być zatrudnienie kolejnej osoby, która wesprze Romana Smoleńskiego, obecnego inspektora ds. estetyzacji.
- Roman Smoleński zostaje na stanowisku. Zostanie zatrudniona nowa osoba, która również będzie zajmowała się m.in. uzgodnieniami związanymi z reklamami, walką z ulotkami – wyjaśnia Łukasz Mierzejewski z biura prasowego elbląskiego ratusza.
Nowy inspektor zostanie zatrudniony na pół etatu. Będzie opracowywał zasady umieszczania nośników informacji, elementów wyposażenia przestrzeni, ogródków gastronomicznych, formy, lokalizacji i sposobu zarządzania słupami ogłoszeniowymi. Ratusz planuje też, że nowy pracownik będzie współpracował z organizacjami społecznymi, grupami inicjatywnymi oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie rozwiązań plastycznych w mieście.
Kandydat powinien legitymować się co najmniej czteroletnim stażem pracy w dziedzinie plastyki i architektury (lub pokrewnej), wyższym wykształceniem o kierunku plastycznym, architektury lub historii sztuki oraz znajomością ustawy o samorządzie gminnym, a także przepisów prawa w zakresie planowania przestrzennego i budownictwa. Kandydaci mogą składać swoje oferty do 20 marca.
Sebastian Malicki