UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • @Gienek - No i czy Kołobrzeg, Hel albo Ustka są istotną konkurencją dla Trójmiasta, czy Świnoujścia? Ile osób tam pracuje w oparciu o przeładunki towarów? Na Helu i Władysławowie nikt. Mimo, że nie trzeba tam utrzymywać kilkudziesięcio kilometrowego kanału. Jak to się ma do nadziei marzycieli? Szansą dla Elbląga jest wymiana towarów z innym systemem gospodarczo-podatkowym jakim jest Rosja. A do tego przekop jest niepotrzebny. Przekop jest po to, żeby na złość mamie odmrozić sobie uszy. No i jako hasło wyborcze. Miałem nadzieję, że powstanie wyspa i będzie wykorzystana do celów turystycznych. Niestety jacyś idioci zdecydowali, że będzie to rezerwat. Tak jak by mało dzikiej przyrody było w południowej i wschodniej części Zalewu. No i nadal nikt nie myśli jak usunąć szambo z dna i cofnąć eutrofizację. Czyli w bliskiej perspektywie Zalew nie będzie mógł być wykorzystywany turystycznie z powodów sanitarnych i smrodu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    1
    entuzjasta(2019-01-04)
  • Szanowny Panie Entuzjasto, przecież napisałem, że port w Elblągu nie ma być konkurencyjnym ośrodkiem dla Trójmiasta, bo na to nie ma szans, ale jego uzupełnieniem, portem feederowm, a przede wszystkim zapleczem dla lokalnego biznesu i rolnictwa, czy na Helu i Władysławowie działają tak duże firmy jak GE, Maag Gear, z odlewniami, odlewnia Elzamech, Stokota Daamen Marine? A Kromet, Stokota, MSC, które robią wielkie zbiorniki na materiały sypkie? Nie działają czym ma taka firma wieźć zbiornik o pojemności dziesiątki tysięcy litrów? Tylko dorgą wodną. Niech Pan sobie doda jeszcze inne firmy, ktore wymieniałem wcześniej i wyjdzie, że produkują całkiem sporo dużych detali. Plus stocznia remontowa za odlewnią do Pasłęka wożą torf i mogą trociny i korę na podkłady i soję do Wipaszu w Krośnie czy Cargill w Rychlikach, albo Reiffeisen w Pasłęku, soję ekstrudowaną i inne zboża czy śruty białkowe kupują też rolnicy indywidualni i takie towary można tu wozić i będzie na nie zbyt, z resztą soję już wożą barkami. Owszem uważam, że z Rosją należy handlować, ale przekop należy wykonać, bo oni będą co kilka lat wprowadzać nam blokady całkowite, tak, żeby Elbląg nie rozwijał się gospodarczo, to leży w interesie Rosji, żeby mieć słabych sąsiadów, słabszych od nich i nawet jak mogą zaszkodzić takiemu niedużemu obszarowi jak powiat elbląski i braniewski, to to robią, bo to choć nieznacznie, ale jednak osłabia Polskę. A szambo będzie trzeba predziej czy później usunąć z Zalewu, bo po prostu Zalew zniknie tak się zamuli i zarośnie, że pozostaną bagna. Tak jak to się dzieje obecnie z jez Druzno, które jeszcze w średniowieczu było częścią Zalewu Wiślanego.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    2
    Gienek (2019-01-05)
  • A dodatkowo Panie Entuzjasto w Pasłęku jest też przetwórnia ryb i owoców morza CDS Europe. Dlatego możnaby było do portu nawet ryby i owoce morza wozić, właśnie po uzyskaniu punktu odpraw fitosanitarnych. są też i w Elblągu hurtownie ryb kiedyś właśnie tak to się odbywało jak cały Zalew był w rękach Niemiec i był nawet targ rybny.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    1
    Gienek (2019-01-05)
Reklama