UWAGA!

Kolej nie stawia na Warmińsko-Mazurskie

Polskie Linie Kolejowe odpowiedzialne za stan torów w całym kraju przygotowały plany inwestycyjne na lata 2007-2013 i 2014-2020. Do 2013 r. w naszym województwie zostanie wyremontowana linia Gdańsk - Iława - Działdowo - Warszawa. To jedyna inwestycja kolejowa na Warmii i Mazurach na najbliższe 13 lat. Czytamy o tym w „Gazecie Wyborczej Olsztyn”.

Kolejne PLK planuje dopiero po 2020 r. Wtedy mają zostać wyremontowane jedynie dwie linie na krańcach województwa: z Białegostoku przez Ełk do Suwałk i z Malborka do Braniewa.
     Obecnie w woj. warmińsko-mazurskim nie ma tras, na których pociąg mógłby się rozpędzić do 80 km na godzinę, nie ma więc torów dla ekspresów i InterCity.
     
oprac. PD

Najnowsze artykuły w dziale Prasówka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Jak to nie ma torów na których nie można rozpędzić się powyżej 80km/h? A Elbląg-Malbork, a Olsztyn-Iława, czy miejscami Elbląg-Olsztyn. Przecież tam, przynajmniej na znacznej części tych tras, pociągi EN57 rozwijają 110km/h!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    jar1234(2007-03-30)
  • No fajnie... 21-wiek!!! Na 2020 rok planują lot na Marsa a w PLK czas się cofa i obecnie mamy chyba pocz. 19-wieku! Czyli wszystko przed nami. Może wrócimy do parowozów?
  • Ta karykatura instytucji nie jest w stanie zarządzać a więc gospodarować swymi nieruchomościami i najwyższa już pora, aby odpowiednie ciała samorządowe (związki gmin, powiaty, województwa) zaczęły przejmować nieodpłatnie (istnieje taka możliwość) substancję majątkową (działki, budynki, budowle i infrastrukturę) i tworzyły sieć kolei regionalnych zarządzanych w imieniu samorządów nawet przez prywatne podmioty gospodarcze. Ta rzecz, proces dzieje się już w Polsce i ma znaczące osiągnięcia (południe i zachód Polski). Nasze województwo z racji swych wydatnych korzeni czeka zapewne na moc sprawczą i rękę pomocną instytucji Skarbu Państwa, których omnipotencja obecna przerasta tą z jedynie słusznych czasów. A więc cóż wybrani WODZOWIE róbta cuś w tej materii wszak czas mija nieubłaganie a jeszcze chciałoby się pojeździć składem podczepionym do pięknej parowej lokomotywy na szlaku Kolei Nadzalewowej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    AborygenMiejscowy(2007-03-30)
  • Abo ~ czyżby początki.. samorzad.pap.com.pl
  • Jeżeli cokolwiek sensownego ma powstać na bazie zamkniętych i kulejących linii kolejowych należy jak najszybciej zabrać (przejąć)majątek tego reliktu minionej epoki (różne odmiany i mutacje PKP) i ostro zabrać się do dzieła tworząc nową jakość transportu turystyczno-rekreacyjnego, którego istotne podwaliny funkcjonują już w poznańskim i owocują np. regularnymi kursami połączeń kolejowych obsługiwanych przez trakcję parową i inne ciekawe rozwiązania (począwszy od autobusów szynowych a skończywszy na drezynach). Sądzę jednak, że obecny garnitur zawiadujuszych nie zdecyduje się na tak poważny krok jak tworzenie tego typu przedsięwzięć na swoim terenie. I obym się mylił !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    AborygenMiejscowy(2007-03-30)
  • "malbork - braniewo" - przecież tam nawet teraz już drezyny nie jeżdżą ;-)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    stara drezyniara(2007-03-30)
  • Może najpierw by PortEl napisał skrót artykułu w odpowiednim kontekście - miasta.gazeta.pl Poza tym to nic dziwnego, że w warmińsko-mazurskim PLK nie chcą inwestować, bo z jakiego niby powodu mieliby to robić? Tylko magistrala Gdynia-Warszawa ma w tym regionie jakiekolwiek znaczenie. Inne trasy, no może w naszym najbliższym otoczeniu poza należącą do TINA 1A Gdańsk-Malbork-Elbląg-Bogaczewo-Braniewo, powinny zostać przekazane samorządom. Szkoda tylko, że o Kolei Nadzalewowej tylko się mówi, a ona nieużywana niszczeje...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Francuz(2007-03-31)
  • Aborygenie, ale wielkopolska dyrekcja PKP czerpie sile ze swojej potegi, zarzadzajac gigantycznymi srodkami, majac pelne poparcie wladz wojewodzkich moze przeznaczyc kilkanascie milionow na "turystyczne" odcinki do wolsztyna czy wabrzezna... niestety w wiesniackim wojewodztwie liczy sie tylko MEGArozwoj MEGAmetropolii... reszta ma upadac zeby lepiej kontrastowac ze wspanialoscia budowanego potencjalem zamieszkujacego tam plebsu olsztyna, by duma ich piersi rozpierala... smutne jest to ze nasze panstwo spisalo Elblag na straty, wpycha do wora z nic nieznaczacymi miescinami :/ szkoda ze od 8 lat Elblazanom to odpowiada, a trend upadkowy zyskuje na sile... no ale latwiej zyc mrzonkami prezesa o swietlanej przyszlosci miasta, niz domagac sie zmian sytuacji od podstaw - malo efektownych ale strasznie trudnych do przeprowadzenia
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    analityk(2007-04-10)
  • Ogólnie OIlsztyn to Olać...Do kormoranów i tak nie ma po co jechac...No,ale do Gdańska niech wyremontują i będzie oki..Więcej nei trzeba..i tak to województwo wymiera...Poparcie dla rozbicia województwa na dwa....Pozdro
  • To wiesniackie wojewodztwo nikomu nie sluży,w szczegolnosci Elblagowi,proponuje rozpieprzyc to i Elblag przylaczyc do pomorskiego,w przeciwnym wypadku czeka nas tragedia i calkowite wyludnienie,szkoda tylko ze wlodarze maja klapki na oczach,PANIE SLONINA,OBUDZ SIE PAN Z LETARGU.ELBLAG DO POMORZA.
  • olsztyn to wiocha .niech remontuja do elblaga
  • warmia to super same pociagi lataja wte i nazat czarna rozpacz tragedia i znieczulica lata 80 ate byly blizej europy niz w tej chwili do zachodu brakuje nam 100lat do skandynawii 200 lat duzy krok do unii ! tylko pozazdroscic naszym wladza ! zreszta ludzie na wsiach niemaja co jesc a furki u wladz po 2 banki !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    pilus57(2007-04-17)
Reklama