UWAGA!

Co dalej z koleją nadzalewową

 Elbląg, CzyKolej Nadzalewowa wróci do czasów świetności?
CzyKolej Nadzalewowa wróci do czasów świetności? (fot. Anna Dembińska, archiwum portEl.pl)

Radni wojewódzcy PiS przygotowali projektu uchwały o przywróceniu Kolei Nadzalewowej, ale na wniosek marszałka Gustawa Marka Brzezina został on zdjęty z porządku ostatnich obrad Sejmiku Wojewódzkiego głosami radnych PO i PSL. Dlaczego?

Kolej Nadzalewowa po raz pierwszy została zamknięta w 2006 roku, w latach 2010-2013 udało się ją reaktywować samorządowi wojewódzkiemu i gminom jako atrakcję turystyczną. Później już jednak nie wszyscy chcieli partycypować w kosztach połączeń i do dzisiaj po torach między Elblągiem Zdrój a Braniewem nic już nie jeździ, nawet drezyny zakupione przez gminę Tolkmicko. I jeździć nie może, bo Polskie Linie Kolejowe w 2014 roku wyłączyły tę linię z eksploatacji.
       Radni wojewódzcy PiS przygotowali na ostatnią sesję projekt uchwały o przywróceniu kolei nad Zalewem Wiślanym i sfinansowanie tego projektu z rządowego programu Kolej Plus. Jak informuje Radio Olsztyn, na wniosek marszałka województwa Gustawa Marka Brzezina projekt został zdjęty z porządku ostatnich obrad Sejmiku głosami radnych PO i PSL.
       Przedstawiciele zarządu województwa twierdzą, że już spotkali się z PKP PLK i po tym spotkaniu przygotowali listę pięciu tras, które warto byłoby odtworzyć. Wśród nich jest też Kolej Nadzalewowa – informuje Radio Olsztyn.
       - Powinniśmy globalnie spojrzeć na sprawę infrastruktury kolejowej. Jestem po pierwszym spotkaniu z prezesem PKP PLK, wysłaliśmy pismo do ministerstwa infrastruktury, zgłaszając akces do programu Kolej Plus. Czekamy teraz na odpowiedź – informuje Marcin Kuchciński, wicemarszałek województwa z Platformy Obywatelskiej.
       Marszałek województwa Gustaw Marek Brzezin z PSL dodaje, że głosowanie nad uchwałą dotyczącą samej Kolei Nadzalewowej nie miałoby teraz sensu. – Wyrywanie poszczególnych linii i sankcjonowanie ich uchwałą jest przedwczesne – przekonuje marszałek Brzezin, który dodał że oprócz Kolei Nadzalewowej samorząd chce reaktywować linie Bartoszyce – Lidzbark, Czerwonka – Ełk, Gołdap – Olecko i Szymany – Chorzele.
       Radni PiS uważają jednak, że uchwałę w sprawie Kolei Nadzalewowej należałoby przyjąć. - Sejmik działa w trybie uchwałodawczym. Sejmik uchwały na temat projektów zgłoszonych do ministra w programie Kolej Plus nie uchwalał. Dlatego działanie zarządu województwa jest poza podstawą prawną – twierdzi radny PiS Marcin Kazimierczuk, który przygotował projekt uchwały w tej sprawie.
      
       Źródło: Radio Olsztyn

Najnowsze artykuły w dziale Prasówka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Prezydencie miasta Elbląg czekamy na twój głos w sprawie Kolei Nadzalewowej ??? 24 nowych polskich tranwaji z pesy, podwyżki dla motorniczych,i nowej dyrekcji TE.
  • już po wyborach więc gustaw motorówka już nic nie musi
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    26
    2
    siesta777(2019-03-27)
  • A czy pan Marcin Kazimierczuk zamierza wystartować do europarlamentu? Jeżeli tak, to czy w ten sposób szukanie głosów wśród elblążan jest uczciwe? Co pan robiłeś w tej sprawie w poprzednich latach?
  • A może warto zorganizować jakąś zbiórkę podpisów pod realizacją tego projektu. Wysłać do Zarządu Województwa/Urzędu Marszałkowskiego/Sejmu.
  • @wist - nic nie robiłem…
  • PO I PSL CZEKACIE NA WYBORY?? cZEKAMY NIECH SIE JEDEN WYPOWIE NA TEN TEMAT ZA A NIE PRZECIW!!!!!O nauczycielach krytykowac umiecie bo jest okazja a chcemy opinie usłyszec jak Wy będziecie czy głosowaliście!!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8
    3
    ola23@wp(2019-03-27)
  • 1.To nie jakas tam waskotorowka a normalnotorowa historyczna Haff Ufer Bahn (HUB), zbudowana w czasach kiedy jeszcze Niemcom nie odbilo. 2. Poki jeszcze jest co ratowac trzeba to robic jak najszybciej. Proby budowy w Polsce jakiejkolwiek nowej linii od zera generuja ogromne koszty. W przypadku linii lokalnych z pewnością byloby to nieoplacalne (np. nowy krotki odcinek ze Szczytna do, pozal sie Boze, Szyman pochlonal znacznie ponad 120 mln zlotych).
  • ja mam wrazenie ze to napisal jakic bencwał. kolej nadzalewowa jest wąskotorówką? litości! moze raczycie rpzeczytac to co zamieszczacie na łamach tego portalu? druga sprawa to to ze przeciwni reaktywacji lini byli radni PO, PSL ale o tym juz nie raczycie napisac. to Powcy I PSLowcy w tym sitwa z naszego miasta glosowali przeciwko reaktywacji lini. tacy to sa nasi lokalni POwscy zdrajcy
  • HAMulcowy, czyli wiocha Biedrąg aktywnie przyczynia się do działań mających na celu wstrzymanie reaktywacji tej linii. Dowody? Proszę bardzo: fragment wywiadu z 2.092016 (!!!) roku: "Powiat braniewski uzyskał już zgodę prawie wszystkich samorządów, przez które przebiega linia kolejowa na przejęcie torowiska. — Czekamy na uchwałę Rady Miasta Elbląga i powiatu elbląskiego — mówi Piotr Gajowniczek. Rada powiatu elbląskiego będzie rozpatrywać uchwałę w tej sprawie na sesji 9 września. Kiedy sprawą zajmą się radni Elbląga? Nie wiadomo. Pismo ze starostwa braniewskiego elbląski ratusz otrzymał na początku lipca. " Mamy 2019 i nadal DUP4! Bo to Biedrąg właśnie, co to Biedrą stoi. Postawcie sobie jeszcze jedną. Ku chwale dobrobytu i rozwoju!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    3
    EXmieszkaniec-mieszaniec;)(2019-03-27)
  • redaktor @opus - Poprawiliśmy. Dopisaliśmy informację o głosowaniu PO i PSL. Dziękujemy za opinię
  • @Żuławskie Psy. - A po co się powtarzać? Ten był już wałkowany przecież... www.portel.pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    2
    2
    EXmieszkaniec-mieszaniec;)(2019-03-27)
  • Dokładnie mamy 1435 szerokości toru .
Reklama