UWAGA!

Źle zrealizowana umowa o dzieło

 Konsument zamówił u stolarza meble. Niestety okazało się, że zostały one wykonane wadliwie. Na podstawie jakich przepisów konsument może dochodzić swojego roszczenia?

 Konsument zawarł z przedsiębiorcą umowę o dzieło, w wyniku której miało powstać dzieło będące rzeczą ruchomą (w tym wypadku meble). Umowy o dzieło są umowami rezultatu, wobec czego wymaga się, aby usługodawca osiągnął żądany przez usługobiorcę efekt.
       Zgodnie z art. 627 Kodeksu Cywilnego „Do umowy zawartej, w zakresie działalności przedsiębiorstwa przyjmującego zamówienie, z osobą fizyczną, która zamawia dzieło, będące rzeczą ruchomą, w celu niezwiązanym z jej działalnością gospodarczą ani zawodową, stosuje się odpowiednio przepisy o sprzedaży konsumenckiej."
       Wobec czego konsument, który otrzymał niewłaściwie wykonane meble aby móc domagać się spełnienia swojego roszczenia musi złożyć reklamację na podstawie ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmiany Kodeksu Cywilnego (Dz. U. z 2002 Nr 141, poz. 1176 ze zm.). Według art. 8 cyt. ustawy konsument może żądać wymiany mebla bądź jego bezpłatnej naprawy. Natomiast zwrotu pieniędzy można domagać się wtedy, kiedy wymiana albo naprawa nie są możliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, nie zostaną wykonane w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności. Oczywiście od umowy nie będzie można odstąpić jeżeli niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna, pozostaje wówczas żądanie stosownego obniżenia ceny.
      
Ewelina Antczak-Bobińska, Inspekcja Handlowa

Najnowsze artykuły w dziale Poradnik

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
Reklama