UWAGA!

Świadectwo pracy

W 2001 roku pracowałam przez 3 miesiące w firmie „E”. Moje świadectwo pracy zostało zagubione. Czy pracodawca może mi wystawić duplikat? Na jakiej podstawie mogę się ubiegać o świadectwo (moje starania jak dotąd nie przyniosły żadnego efektu). Proszę o poradę. Pozdrawiam Aneta.

Pracodawca jest zobowiązany ustawowo do prowadzenia akt osobowych i przechowywanią ich przez 50 lat. W Pani aktach powinien mieć świadectwo pracy lub jego kopię. Na Pani wniosek pracodawca powinien wydać Pani duplikat lub potwierdzoną kopie świadectwa. Jeżeli nie chce tego uczynić, można zgłosić ten fakt do Państwowej Inspekcji Pracy, ewentualnie złożyć w sądzie pozew przeciwko pracodawcy o wydanie duplikatu świadectwa pracy. Wniosek do pracodawcy radze złożyć na piśmie za potwierdzeniem złożenia na Pani kopii lub wysłać przesyłką poleconą.
     
     Kancelaria Radcy Prawnego Rafał Kasprzycki

Najnowsze artykuły w dziale Poradnik

Artykuły powiązane tematycznie

Reklama