
Klient (czyli zamawiający) zawarł umowę z jedną z firm (przyjmujący zamówienie) na wykonanie remontu w jego mieszkaniu. Usługa została wykonana w sposób wadliwy. Czego zatem może domagać się ten klient od nierzetelnych fachowców?
Klient stwierdził po wykonaniu usługi, że fachowcy nie wywiązali się ze swojego zadania prawidłowo, na ścianach widać było zacieki, podłoga skrzypiała, a z sufitu odpadały kasetony. Co zatem powinien zrobić ten klient…? - Na pewno nie załamywać rąk.
Między klientem, a przedsiębiorcą została zawarta umowa o dzieło, której rezultatem jest rzecz nie będąca rzeczą ruchomą. Klient który znalazł się w takiej sytuacji ma prawo domagać się poprawienia dzieła, w tym celu powinien wyznaczyć odpowiedni termin z zagrożeniem, że po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu nie przyjmie naprawy. Jeśli wady usunąć się nie dadzą albo gdy z okoliczności wynika, że fachowiec nie zdoła ich usunąć w czasie odpowiednim, zamawiający może od umowy odstąpić (jeżeli wady są istotne), a jeżeli wady nie są istotne może żądać obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim stosunku (art. 637 KC).
Klient może domagać się również odszkodowania za szkodę jaką poniósł w wyniku nierzetelnej usługi remontowej (art. 471 KC).
Między klientem, a przedsiębiorcą została zawarta umowa o dzieło, której rezultatem jest rzecz nie będąca rzeczą ruchomą. Klient który znalazł się w takiej sytuacji ma prawo domagać się poprawienia dzieła, w tym celu powinien wyznaczyć odpowiedni termin z zagrożeniem, że po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu nie przyjmie naprawy. Jeśli wady usunąć się nie dadzą albo gdy z okoliczności wynika, że fachowiec nie zdoła ich usunąć w czasie odpowiednim, zamawiający może od umowy odstąpić (jeżeli wady są istotne), a jeżeli wady nie są istotne może żądać obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim stosunku (art. 637 KC).
Klient może domagać się również odszkodowania za szkodę jaką poniósł w wyniku nierzetelnej usługi remontowej (art. 471 KC).
Ewelina Antczak - Bobińska, Inspekcja Handlowa