UWAGA!

Reklamacja w zakupach internetowych

 Elbląg, Reklamacja w zakupach internetowych
fot.rp.

Zakupy w sieci stały się bardzo popularne. Już ponad 5 mln Polaków regularnie kupuje w sklepach internetowych i serwisach aukcyjnych. Wygoda i niższe ceny sprawiają, że coraz chętniej robimy zakupy online. Jednak co zrobić w przypadku gdy kupiony towar jest wadliwy?

W takiej sytuacji towar, który okazał się być niezgodny z umową można reklamować na podstawie ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U.2002 Nr141, poz.1176 ze zm.). Należy pamiętać o tym, aby zgłoszenie reklamacyjne sporządzić w dwóch egzemplarzach, a jeden z nich wysłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru do sprzedawcy.
       Zatem konsument ma na złożenie reklamacji 2 lata od chwili dostarczenia go klientowi. Warto pamiętać o 2-miesięcznym terminie (liczonym od momentu zauważenia takiej niezgodności) na zawiadomienie sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.
       - Pamiętajmy o tym, że ustawę tą zastosować można tylko kiedy jedną ze stron umowy kupna sprzedaży jest przedsiębiorcą, a drugą stroną jest osoba fizyczna nabywająca rzecz ruchomą (towar konsumpcyjny) w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą - przypomina Ewelina Antczak - Bobińska z Inspekcji Handlowej.
       Zobacz: Jak powinno wyglądać zgłoszenie reklamacyjne?
      
oprac. Anieze

Najnowsze artykuły w dziale Poradnik

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
Reklama