
Zakupy w sieci stały się bardzo popularne. Już ponad 5 mln Polaków regularnie kupuje w sklepach internetowych i serwisach aukcyjnych. Wygoda i niższe ceny sprawiają, że coraz chętniej robimy zakupy online. Jednak co zrobić w przypadku gdy kupiony towar jest wadliwy?
W takiej sytuacji towar, który okazał się być niezgodny z umową można reklamować na podstawie ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U.2002 Nr141, poz.1176 ze zm.). Należy pamiętać o tym, aby zgłoszenie reklamacyjne sporządzić w dwóch egzemplarzach, a jeden z nich wysłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru do sprzedawcy.
Zatem konsument ma na złożenie reklamacji 2 lata od chwili dostarczenia go klientowi. Warto pamiętać o 2-miesięcznym terminie (liczonym od momentu zauważenia takiej niezgodności) na zawiadomienie sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.
- Pamiętajmy o tym, że ustawę tą zastosować można tylko kiedy jedną ze stron umowy kupna sprzedaży jest przedsiębiorcą, a drugą stroną jest osoba fizyczna nabywająca rzecz ruchomą (towar konsumpcyjny) w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą - przypomina Ewelina Antczak - Bobińska z Inspekcji Handlowej.
Zobacz: Jak powinno wyglądać zgłoszenie reklamacyjne?
Zatem konsument ma na złożenie reklamacji 2 lata od chwili dostarczenia go klientowi. Warto pamiętać o 2-miesięcznym terminie (liczonym od momentu zauważenia takiej niezgodności) na zawiadomienie sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.
- Pamiętajmy o tym, że ustawę tą zastosować można tylko kiedy jedną ze stron umowy kupna sprzedaży jest przedsiębiorcą, a drugą stroną jest osoba fizyczna nabywająca rzecz ruchomą (towar konsumpcyjny) w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą - przypomina Ewelina Antczak - Bobińska z Inspekcji Handlowej.
Zobacz: Jak powinno wyglądać zgłoszenie reklamacyjne?
oprac. Anieze