UWAGA!

Prawo do reklamacji trwa dwa lata

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, jeżeli towar posiada wady bądź nie funkcjonuje zgodnie ze swoim przeznaczeniem (tzw. niezgodność towaru z umową), konsument może złożyć sprzedawcy reklamację w terminie 2 lat od dnia wydania towaru.

Należy jednak pamiętać, iż konsument traci uprawnienia związane z reklamacją, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wystąpieniu niezgodności towaru z umową w ciągu dwóch miesięcy od jej stwierdzenia.
       Sprzedawca ma obowiązek sporządzić zgłoszenie reklamacyjne i ustosunkować się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia następnego po je zgłoszeniu. Jeżeli w żaden sposób nie powiadomi kupującego o sposobie rozpatrzenia reklamacji, uważa się, iż uznał ją za uzasadnioną.
       Konsument w ramach reklamacji może żądać naprawienia towaru lub jego wymiany na nowy albo stosownego obniżenia ceny lub odstąpienia umowy, jeżeli naprawa lub wymiana towaru na nowy jest niemożliwa, wymaga nadmiernych kosztów bądź naraża kupującego na znaczne niedogodności (pod warunkiem, że niezgodność towaru z umową jest istotna).
       Sprzedawca ponosi odpowiedzialność, jeżeli towar jest niezgodny z umową w chwili jego wydania. Jeżeli niezgodność była stwierdzona przed upływem sześciu miesięcy od dnia wydania towaru domniemywa się, że istniała w chwili wydania.
       Jeżeli przedmiotem umowy jest rzecz używana, strony mogą skrócić termin do złożenia reklamacji, jednakże nie poniżej jednego roku.
      
      
IH Elbląg

Najnowsze artykuły w dziale Poradnik

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • powaliło tego co to wymyślił, teraz dopiero bedą zwroty, chory kraj zdarłem buty idę je reklamować, będę miał nowe, przecież te z poprzedniej zimy są niemodne, ,mam dwa lata, kompletny idyjotyzm pozdrawiam
  • Naprawdę to jest idiotyczny pomysł. Wszystkie sklepy zbankrutują. Cwaniczki beda chodzic i reklamowac znoszony towar. Zamiast siedziec i wymyslac głupie przepisy wezcie sie do roboty barany.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    kamasz(2009-10-28)
  • Tylko konsument czyli osoba prywatna ma prawo do dwuletniej niezgodnoiści z umową. Miiłośnicy kupowania wszystkiego na fakturę (czyli na firmę) mogą reklamować towar do roku. Firmy ustawa o niezgodności nie obejmuje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    arek234(2009-10-28)
  • Prawo do reklamacji już jest od paru lat! Myślicie że jak by to nie było wymagane (tzn. prawo do reklamacji 2lata) to sprzedawcy tak chętnie by wam w sklepiku dawali prawo do reklamacji??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    zdzieram buty(2009-10-28)
  • Prawo do reklamacji to jedna wielka kpina!!! Kupiłem markowe sportowe buty, po pół roku skóra zaczęła pękać przy szwie symetrycznie w obu butach. Złożyłem reklamacje do sklepu sportowego PLANETA w galerii Carrefour, otrzymałem pismo w którym właścicielka sklepu nie uznała reklamacji, a ja nie uznałem jej argumentów więc ponownie reklamowałem. Skutek był identyczny, więc zwróciłem się do szanownej Państwowej Inspekcji Handlowej w celu mediacji z właścicielką. Właścicielka możliwość mediacji odrzuciła, a PIH w takiej sytuacji nie mógł już nic zrobić bo tak stanową przepisy!!! PARANOJA! Ale dostałem radę od PIHu, że jedyną moją możliwością jest wejście na drogę sądową z powództwa cywilnego. .. na to nie mam już nerwów. Prawo do reklamacji to fikcja.
  • Hmm Nowych tak szybko Ci nie da:) z tego względu, że to gwarant decyduje o tym czy daną rzecz naprawić czy wymienić na nowy To nie jest wszystko takie proste jak Ci się zdaje:)
  • czytajcie ze zrozumieniem bo aż żal się robi. .. czym innym jest gwarancja a czym innym niezgodność towaru z umową, zainteresowanych odsyłam chociażby do Kc. .. a dowiecie się, że to nie jest tak że można zwracać wszystko co się kupi w podanym terminie "bo nam się znudziło" ale w uzasadnionych przypadkach związanych z wadą produktu a bynajmniej nie jest nią zdarcie butów wynikające z naszej winy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    owidio(2009-11-25)
  • A wy ciągle o tych butach - 3/4 reklamacji jest niezasadnych, cwaniaczki chcą sobie wymienić stary model na nowy lub odzyskac kasę lub but jest nieprawidłowo używany (czyli kupisz buty na halę a biegasz/chodzisz po asfalcie). Myślicie, że jak kupicie markowe buty za 200zł to co to jest? Chiński badziew. 2 lata niezgodności towaru z umową za to przydadzą się przy droższych zakupach, np. wstawisz sobie okna w całym mieszkaniu i wydasz na to parę tys. lub kupisz meble do kuchni za 20tys. czy tez parkiet na całej podłodze sobie za 15 tys. sprawisz. Niestety my Polacy chcemy zawsze kupić tanio i do tego żadać nie wiadomo jakiej jakości. Tanio nigdy nie równa się dobrze.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    kandydat Salceson(2009-11-30)
  • sklep planeta w carrefour to jedna wielka pomylka, a wlascicielka tego smiesznego sklepiku nie ma pojecia o marketingu. zakupilem pumy za 289zl. po miesiacu skora popekala i czubek buta sie rozkleil. zlozylem reklamacje, rzeczoznawca ocenil ze to moja wina-widac ze jest jednostronny i przechyla sie na strone sklepiku. awaria obuwia oczywiscie nie wynikala z mojej winy. poszedlem wiec do PIH-u i wywalczylem 40% wartosci obuwia przy czym obuwie zostalo u mnie. naprawa u szewca kosztowala mnie 20zl. dziewczynki sprzedajace tam sa mile jak chcesz kupic cos, ale jak reklamujesz to robia juz problem(pewnie wlascicielka im kazala takimi byc aby wtedy przestraszyc klienta, haha). ps. PIH powiedzial mi ze co drugi wniosek, ktory przyjmuja jest w sprawie Planety (daje do myslenia, co?). proponuje, wiec duzym łukiem omijac ten butik, chyba ze chcesz miec takie problemy pozniej jak ja, gdy cos sie stanie z obuwiem. pozdrawiam QLIS
  • Podpisuję się dokładnie pod tym co napisał QLIS. Omijać ten sklep bardzo wielkim łukiem. Ja tak samo kupiłem buty adidas 279 zł po czym po 2 miesiącach od zakupu buty zaczęły się rozklejać, oddałem buty na reklamacje. Sklep ma swojego rzeczoznawce jednego jak mi powiedzieli i inny nie możę tego sprawdzić, no i rozstrzygnęli to na swoją korzyść, niby że z mojej winy. Pracowniczki tak faktycznie, jak sie kupuje są miłe, lecz gdy już idziesz z reklamacją nie da się z nimi dogadać. Pozdrawiam i ostrzegam.
Reklama