UWAGA!

Pozycjonowanie stron internetowych, jako najskuteczniejsza forma reklamy w Internecie

 Pozycjonowanie stron internetowych, jako najskuteczniejsza forma reklamy w Internecie
fot. nadesłane

 Wraz z dynamicznym rozwojem globalnej sieci, automatycznie zawędrował do niej marketing. Było to naturalną koleją rzeczy, że wirtualna reklama wykształci nowe i własne formy, aż stanie się osobną branżą. Dziś, postaramy się te zmiany przybliżyć i wyjaśnić.

Marketing internetowy
       Czyli pozyskiwanie klientów w sieci. Różni się od tradycyjnego marketingu, ponieważ użytkownicy sieci są aktywnymi uczestnikami wirtualnego życia, nie biernymi słuchaczami (jak reklam telewizyjnych). Co najważniejsze, sami szukają potrzebnych usług i produktów, wystarczy, zatem “podsunąć” im własne - bez potrzeby nachalnego kłucia reklamą po oczach.
      
       Jakie są rodzaje reklam w sieci?

       Display (graficzne), czyli pop-upy, bannery, boxy - wyróżniki z odnośnikiem do reklamowanej witryny/ produktu.
       Remarketing - przechowywanie danych o poprzednich ruchach użytkownika w sieci celem pokazania mu jak najbardziej dopasowanej treści reklamowej.
       Pozycjonowanie stron internetowych - wybicie stron na najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania.
       E-mail marketing - treści promocyjne wysyłane do skrzynki e-mail, np. newslettery.
      
       Dlaczego pozycjonowanie?
       Pozycjonowanie stron internetowych, zaliczane do nowoczesnej reklamy sieciowej odnotowuje coraz większe zainteresowanie klientów ze względu na wysoką skuteczność oraz kompleksowość. SEO łączy w sobie, bowiem kilka elementów; generalnie polega na link buildingu, lecz wymaga również czynności należących do dziedzin Content Marketingu i Inbound Marketingu. Często też, pozycjonowanie jest prowadzone równolegle z kampanią linków sponsorowanych, znanych wszystkim pod nazwą AdWords. Przewaga pozycjonowania stron www nad innymi formami reklamy w sieci polega na tym, że witryna wybita na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania na konkretne frazy stanowi odpowiedź na zdefiniowaną potrzebę użytkownika - potencjalnego klienta. Zyskujemy, zatem dwa efekty na raz: wiedzę o zapotrzebowaniach użytkowników oraz generowanie konwersji - mówią eksperci z Agencji SEO.
      
       Kampanie Reklamowe
       Czy można, zatem uznać, że tradycyjne kampanie reklamowe to już przeszłość? Niekoniecznie; działania promocyjne, takie jak branding i rebranding, wsparcie marki czy sprzedaży, a także odpowiednio zorganizowane stoisko targowe, czy wprowadzenie nowego produktu na rynek wymagają nadal działań odbywających się również poza siecią. Dobrym przykładem tego rodzaju działania jest organizacje wszelkiego rodzaju eventów; coś, co nigdy nie przestanie mieć racji bytu, a zapotrzebowanie na nie z każdym rokiem rośnie coraz bardziej, jak informuje główny ich organizator, Grupa Reklamowa Hands.
      
       Ciekawe bywają połączenia obu tych gałęzi reklamy, które na niektórych płaszczyznach się przenikają, na innych są zaś zupełnie różne. Dlatego, często agencje reklamowe i interaktywne podejmują współpracę zamiast konkurować, co wychodzi obu stronom na lepsze.
       Reasumując - formy reklamy i pozyskania klienta zmieniają się dynamicznie, co jednak nadal stanowi ewolucję pierwotnej formy promocji; zrywanie z korzeniami nie jest potrzebne.
      
----reklama----

Najnowsze artykuły w dziale Poradnik

Artykuły powiązane tematycznie