Regulamin konkursu
1. Organizatorem I Elbląskich Potyczek Kulinarnych jest Restauracja „Pod Aniołami”, ul. Rybacka 23-24 b, 82-300 Elbląg, której właścicielem jest p. Przemysław Pastewski.
Osobą koordynująca jest zastępca szefa kuchni Restauracji „Pod Aniołami” p. Marcin Witczak.
2. I Elbląskie Potyczki Kulinarne odbędą się na Dziedzińcu Muzeum Archeologiczno-Historycznego w Elblągu.
3. Konkurs kulinarny będzie nadzorowany przez Firmę Oerlermans oraz jury złożone z Członków Kapituły Klubu Szefów Kuchni przy współpracy z szefami kuchni wybranych restauracji. Grono to będzie czuwać nad prawidłowym przebiegiem konkursu i przestrzeganiem zasad określonych przez organizatora w regulaminie.
4. Celem konkursu jest wyłonienie najlepszego dania z ryb w naszym regionie.
5. Zdobywcy trzech pierwszych miejsc zostaną uhonorowani dyplomami, medalami i pucharami.
6. Konkurs adresowany jest do gastronomów z regionu, w którym się odbywa.
7. Kucharze uczestniczący w konkursie mogą mieć dowolny stopień hierarchii zawodowej, nie ma żadnych ograniczeń dotyczących wieku uczestników konkursu.
8. W konkursie mogą brać udział kucharze z dowolnych zakładów gastronomicznych. Podstawowym warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest nadesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego terminie do 1 września 2008 r. (włącznie) wraz z nazwą dania i recepturą.
9. Zgłoszenia nadesłane po tym terminie mogą zostać niewzięte pod uwagę.
Przepisy i zasady prowadzenia konkursu
1. Uczestnicy będą przygotowywać konkursowe potrawy na trzech jednakowo wyposażonych stanowiskach konkursowych.
2. Startujące drużyny składają się z dwóch osób (kucharz + pomocnik), może być też tylko jedna osoba.
3. Sprzęt do dyspozycji podczas konkursu to grill elektryczny, stół roboczy chłodniczy, piec konwekcyjny.
4. Drobny sprzęt i podstawowe produkty (np. mąka, cukier, sól...) potrzebne do wykonania potrawy oraz zastawę do podania każdy z uczestników przywozi ze sobą.
5. Uczestnicy na tydzień przed konkursem (do 3 września 2008 r.) powinni wysłać do organizatora listę potrzebnych warzyw mrożonych - produkty będące w ofercie zostaną zapewnione przez sponsora.
6. Każdy z uczestników musi przygotować jedno drugie danie w ilości pięciu porcji.
7. Uczestnicy konkursu wydają danie do oceny.
8. Startujące drużyny maja 10 minut na przygotowanie stanowiska do konkursu.
9. Czas na sporządzenie i podanie potrawy to 60 minut. Po upływie tego czasu niedokończone potrawy będą oceniane w takim stanie, w jakim są.
10. Potrawy muszą być wykonane po 5 porcji. Jedna porcja każdego dania pozostaje do końca konkursu jako ekspozycja, pozostałe są przeznaczone do degustacji Jury.
11. Prace na stanowiskach i przygotowanie potraw będą oceniane przez Jury. Jury tworzy 10 osób (pięcioosobowe jury techniczne składające się z szefów kuchni i pięcioosobowe jury składające się z osób publicznych).
Profesjonalne jury będzie oceniać:
- smak, estetykę i aromat potraw - 0-10 p.
- kreatywność - 0-10 p.
- wykorzystanie technik kulinarnych - 0-10 p.
- technikę pracy i porządek na stanowisku - 0-10 p.
12. Jury przyzna nagrodę kucharzowi, który uzyska najwyższą liczbę punktów. Każdy uczestnik konkursu otrzyma dyplom uczestnictwa.
*Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do publikacji danych osobowych uczestników konkursu, nazw i innych danych obiektów, przepisów i receptur konkursowych potraw oraz wykorzystanie zdjęć wykonanych podczas konkursu, w tym zdjęć osób i potraw.
**Organizator zastrzega sobie prawo odwołania konkursu bez podania przyczyn.
1. Organizatorem I Elbląskich Potyczek Kulinarnych jest Restauracja „Pod Aniołami”, ul. Rybacka 23-24 b, 82-300 Elbląg, której właścicielem jest p. Przemysław Pastewski.
Osobą koordynująca jest zastępca szefa kuchni Restauracji „Pod Aniołami” p. Marcin Witczak.
2. I Elbląskie Potyczki Kulinarne odbędą się na Dziedzińcu Muzeum Archeologiczno-Historycznego w Elblągu.
3. Konkurs kulinarny będzie nadzorowany przez Firmę Oerlermans oraz jury złożone z Członków Kapituły Klubu Szefów Kuchni przy współpracy z szefami kuchni wybranych restauracji. Grono to będzie czuwać nad prawidłowym przebiegiem konkursu i przestrzeganiem zasad określonych przez organizatora w regulaminie.
4. Celem konkursu jest wyłonienie najlepszego dania z ryb w naszym regionie.
5. Zdobywcy trzech pierwszych miejsc zostaną uhonorowani dyplomami, medalami i pucharami.
6. Konkurs adresowany jest do gastronomów z regionu, w którym się odbywa.
7. Kucharze uczestniczący w konkursie mogą mieć dowolny stopień hierarchii zawodowej, nie ma żadnych ograniczeń dotyczących wieku uczestników konkursu.
8. W konkursie mogą brać udział kucharze z dowolnych zakładów gastronomicznych. Podstawowym warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest nadesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego terminie do 1 września 2008 r. (włącznie) wraz z nazwą dania i recepturą.
9. Zgłoszenia nadesłane po tym terminie mogą zostać niewzięte pod uwagę.
Przepisy i zasady prowadzenia konkursu
1. Uczestnicy będą przygotowywać konkursowe potrawy na trzech jednakowo wyposażonych stanowiskach konkursowych.
2. Startujące drużyny składają się z dwóch osób (kucharz + pomocnik), może być też tylko jedna osoba.
3. Sprzęt do dyspozycji podczas konkursu to grill elektryczny, stół roboczy chłodniczy, piec konwekcyjny.
4. Drobny sprzęt i podstawowe produkty (np. mąka, cukier, sól...) potrzebne do wykonania potrawy oraz zastawę do podania każdy z uczestników przywozi ze sobą.
5. Uczestnicy na tydzień przed konkursem (do 3 września 2008 r.) powinni wysłać do organizatora listę potrzebnych warzyw mrożonych - produkty będące w ofercie zostaną zapewnione przez sponsora.
6. Każdy z uczestników musi przygotować jedno drugie danie w ilości pięciu porcji.
7. Uczestnicy konkursu wydają danie do oceny.
8. Startujące drużyny maja 10 minut na przygotowanie stanowiska do konkursu.
9. Czas na sporządzenie i podanie potrawy to 60 minut. Po upływie tego czasu niedokończone potrawy będą oceniane w takim stanie, w jakim są.
10. Potrawy muszą być wykonane po 5 porcji. Jedna porcja każdego dania pozostaje do końca konkursu jako ekspozycja, pozostałe są przeznaczone do degustacji Jury.
11. Prace na stanowiskach i przygotowanie potraw będą oceniane przez Jury. Jury tworzy 10 osób (pięcioosobowe jury techniczne składające się z szefów kuchni i pięcioosobowe jury składające się z osób publicznych).
Profesjonalne jury będzie oceniać:
- smak, estetykę i aromat potraw - 0-10 p.
- kreatywność - 0-10 p.
- wykorzystanie technik kulinarnych - 0-10 p.
- technikę pracy i porządek na stanowisku - 0-10 p.
12. Jury przyzna nagrodę kucharzowi, który uzyska najwyższą liczbę punktów. Każdy uczestnik konkursu otrzyma dyplom uczestnictwa.
*Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do publikacji danych osobowych uczestników konkursu, nazw i innych danych obiektów, przepisów i receptur konkursowych potraw oraz wykorzystanie zdjęć wykonanych podczas konkursu, w tym zdjęć osób i potraw.
**Organizator zastrzega sobie prawo odwołania konkursu bez podania przyczyn.