UWAGA!

Czy konsument powinien wiedzieć o wadzie kupowanego towaru?

Od 21 sierpnia obowiązuje nowelizacja tzw. „ustawy o sprzedaży konsumenckiej”. Co oznacza to dla konsumentów? W wyniku zmian sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową, jeżeli kupujący mógł zauważyć wadę przy jej zawarciu. Ponadto sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru z umową, gdy kupujący oceniając rozsądnie, powinien wiedzieć o tej niezgodności.

„Ustawa z dnia 21 maja 2009 r. o zmianie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego”. Nowelizacja ta wprowadza modyfikację w art. 7 „Ustawy z dnia 27.07.2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego”.
       Nowelizacja implementuje jedno z postanowień unijnej dyrektywy w sprawie niektórych aspektów sprzedaży towarów konsumpcyjnych (99/44/WE). W wyniku czego została usunięta niezgodność pomiędzy dotychczasowym art. 7 wyżej cytowanej ustawy a postanowieniem dyrektywy europejskiej, która polegała na niewskazaniu w ustawie momentu, w którym konsument powinien wiedzieć o braku zgodności towaru z umową.
       Przed opisywaną zmianą przyjęło się, iż konsument powinien wiedzieć o wadzie kupowanego przez siebie towaru w chwili zawarcia umowy lub w chwili wydania mu towaru. Obecnie zostały usunięte takie wątpliwości.
      
      
      
oprac. Anieze

Najnowsze artykuły w dziale Poradnik

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem...
  • Powraca podział na wady jawne i ukryte. Reklamować będzie mozna tylko te drugie. Kupowanie przez internet będzie bardzo kłopotliwe. Towary takie jak odzież i obuwie mają duża ilość wad jawnych; niedopasowane rozmiary, plamy, przebarwienia, nieestetyczne wykończenie itp. Kupujący, jak stwierdzi wadę jawną, będzie musiał odsyłać takie towary, nie tylko przed użyciem, ale możliwe, że będzie musiał je sprawdzać przy doręczycielu. Wszystko będzie zależało od regulaminu sprzedającego.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    arek234(2009-08-27)
  • Chyba niewiele rozumiem z tego co autor tego artykułu miał na myśli. Na pewno chciał poruszyć ważny temat, ważnymi słowy. .. .. a wyszło to co wyszło. .. ..
  • Kiepściuni to prawda
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    konsument2009(2009-09-03)
Reklama