Od 21 sierpnia obowiązuje nowelizacja tzw. „ustawy o sprzedaży konsumenckiej”. Co oznacza to dla konsumentów? W wyniku zmian sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową, jeżeli kupujący mógł zauważyć wadę przy jej zawarciu. Ponadto sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru z umową, gdy kupujący oceniając rozsądnie, powinien wiedzieć o tej niezgodności.
„Ustawa z dnia 21 maja 2009 r. o zmianie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego”. Nowelizacja ta wprowadza modyfikację w art. 7 „Ustawy z dnia 27.07.2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego”.
Nowelizacja implementuje jedno z postanowień unijnej dyrektywy w sprawie niektórych aspektów sprzedaży towarów konsumpcyjnych (99/44/WE). W wyniku czego została usunięta niezgodność pomiędzy dotychczasowym art. 7 wyżej cytowanej ustawy a postanowieniem dyrektywy europejskiej, która polegała na niewskazaniu w ustawie momentu, w którym konsument powinien wiedzieć o braku zgodności towaru z umową.
Przed opisywaną zmianą przyjęło się, iż konsument powinien wiedzieć o wadzie kupowanego przez siebie towaru w chwili zawarcia umowy lub w chwili wydania mu towaru. Obecnie zostały usunięte takie wątpliwości.
Nowelizacja implementuje jedno z postanowień unijnej dyrektywy w sprawie niektórych aspektów sprzedaży towarów konsumpcyjnych (99/44/WE). W wyniku czego została usunięta niezgodność pomiędzy dotychczasowym art. 7 wyżej cytowanej ustawy a postanowieniem dyrektywy europejskiej, która polegała na niewskazaniu w ustawie momentu, w którym konsument powinien wiedzieć o braku zgodności towaru z umową.
Przed opisywaną zmianą przyjęło się, iż konsument powinien wiedzieć o wadzie kupowanego przez siebie towaru w chwili zawarcia umowy lub w chwili wydania mu towaru. Obecnie zostały usunięte takie wątpliwości.
oprac. Anieze