W dniach 20-22 marca br. Rektor PWSZ w Elblągu – prof. dr hab. inż. Zbigniew Walczyk uczestniczył w XX Zgromadzeniu Plenarnym Konferencji Rektorów Publicznych Szkół Zawodowych, którego tegorocznym gospodarzem była Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy.
- Takie spotkania są istotne dla wymiany myśli, poglądów i doświadczeń, aby jeszcze lepiej przygotować studentów do sprawnego funkcjonowania na rynku pracy – mówiła dr Helena Babiuch, prorektor ds. dydaktyki i studentów legnickiej PWSZ.
- Jako że studia mają mieć coraz bardziej praktyczny wymiar, jest to płaszczyzna do dyskusji o jakości kształcenia i wypracowania nowych metod. Również w kontekście samodzielnego tworzenia miejsc pracy przez naszych absolwentów – dodała.
Uczestnicy wzięli udział w kilku sesjach plenarnych i dyskusjach. Mieli możliwość zwiedzenia Legnicy oraz Huty Miedzi „Legnica”. Spotkali się także między innymi z władzami miasta i regionu. Swoje przemówienia podczas obrad wygłosili: Tadeusz Sławecki – Wiceminister Edukacji Narodowej, dr Marian Cichosz – wiceprezes Najwyższej Izby Kontroli oraz Ewa Mańkowska – Wicewojewoda Dolnośląski.
Konferencja Rektorów Publicznych Szkół Zawodowych (KRePSZ) jest kolegialnym członkiem Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP) i zrzesza rektorów reprezentujących polskie publiczne wyższe szkoły zawodowe, a jej celem jest: inspirowanie i koordynowanie współpracy szkół kierowanych przez rektorów-członków, podejmowanie działań na rzecz rozwoju wyższego publicznego szkolnictwa zawodowego, reprezentowanie interesu publicznych wyższych szkół zawodowych w środowisku szkolnictwa wyższego, a także na zewnątrz.
Dla osiągnięcia tych celów Konferencja Rektorów Publicznych Szkół Zawodowych: podejmuje działania na rzecz społecznego poparcia dla wyższego publicznego szkolnictwa zawodowego, zajmuje stanowisko w sprawach istotnych dla rozwoju wyższego publicznego szkolnictwa zawodowego, współpracuje z organami reprezentującymi środowisko naukowe i akademickie, współpracuje z organami państwowymi i samorządowymi, podejmuje działania sprzyjające poprawie jakości kształcenia, podejmuje działania sprzyjające poprawie finansowania publicznych wyższych szkół zawodowych, stwarza rektorom - członkom platformę wymiany informacyjnej, wspiera współpracę członków z organizacjami samorządu studenckiego oraz z partnerami zagranicznymi.