Nowy przystanek na trasie linii tramwajowych 1, 2 oraz 4 ułatwiłby życie studentom z Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu uczących się w gmachu przy ulicy Grunwaldzkiej.
Obecnie studenci oraz mieszkańcy osiedla „Za Politechniką” mają spory dylemat, który przystanek wybrać: „Grunwaldzka-Sadowa” czy „Grunwaldzka-PWSZ”? Aby dotrzeć do któregoś z nich z osiedla Za Politechniką lub z PWSZ, trzeba pokonać spory dystans. Oba są od siebie oddalone o około 1,1 km. Dla przykładu podam, iż obecny przystanek „Grunwaldzka-PWSZ” oddalony jest od przystanku „Grunwaldzka” o około 280 metrów (trasa wyliczona za pomocą Google maps).
Idealne na nowy przystanek jest miejsce naprzeciwko Centrum Sportowo- Biznesowego, obok myjni samochodowej – obecnie w miejscu znajduje się trawnik. Projekt ten jednak nie zdałby egzaminu bez bezpiecznego przejścia dla pieszych. Kolejne światła byłyby kiepskim rozwiązaniem, jednak kładka dla pieszych to rozwiązanie, które występuje w wielu miastach i zwiększa bezpieczeństwo pieszych.
A ile elbląskich hipermarketów wykupiło by reklamę na tego typu kładce? „Za X metrów hipermarket, sklep, stacja benzynowa...?”
Idealne na nowy przystanek jest miejsce naprzeciwko Centrum Sportowo- Biznesowego, obok myjni samochodowej – obecnie w miejscu znajduje się trawnik. Projekt ten jednak nie zdałby egzaminu bez bezpiecznego przejścia dla pieszych. Kolejne światła byłyby kiepskim rozwiązaniem, jednak kładka dla pieszych to rozwiązanie, które występuje w wielu miastach i zwiększa bezpieczeństwo pieszych.
A ile elbląskich hipermarketów wykupiło by reklamę na tego typu kładce? „Za X metrów hipermarket, sklep, stacja benzynowa...?”