UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)

Komentarze czytelnika

  • Przekop matematycznie opisany

    WojŁawrynowicz Rapaport_XXL ja pochodzę z Koszalina miasta które budowało od 1976 drogi na wyrost - śmiałe wyburzenia, by pościć drogi dwu pasmowe (w obie strony), duże ronda, przelotówki, obwodnice i trasy przejazdowe. Po latach okazuje się, że ci co wbrew głosowi sceptyków (bardzo podobnych do głosów przeciwników przekopu) postawili na myślenie przyszłościowe i podjęli odważne decyzje, mieli racje Koszalin ma układ komunikacyjny jeden z najlepszych w Polsce. Rewelacyjnie dostosowany do obecnej ilości samochodów. Bo ktoś miał odwagę myśleć 20 - 30 lat do przodu. A co do marin, statystyk nie znam. Ale będąc wielokrotnie w Gdańsku nie widziałem wolnych miejsc na marinie, za to widziałem wiele luksusowych jachtów pełnomorskich zarówno polskich jak i zagranicznych. A i na Wolinie widziałem sporo niemieckich jachtów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-11-15)
  • Radni wyszli z ratusza

    WojŁawrynowicz rebe1 Po pierwsze za PZPR nie było w miarę wolnych mediów. Po drugie, teraz za poglądy się nie wsadza do wiezienia, a za komuny kilku moich znajomych i przyjaciół pobito i trzymano w wiezieniu. Po trzecie wybory są demokratyczne, acz niestety zła ordynacja bardzo je upolitycznia. Demokracja jest rachityczna mocno chora, ale jeszcze jest. Niestety mamy coraz mniej społeczeństwa obywatelskiego. Obywatele coraz mniej utożsamiają się z władzami które sami wybrali.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-11-14)
  • Radni wyszli z ratusza

    WojŁawrynowicz wyborco007,a może zamiast czepiać się ortografii z która sam do końca nie jesteś ok : „ dużo gę. .bą gadania” użył byś argumentów, a nie wycieczek osobistych. Można się różnic w poglądach ładnie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-11-13)
  • Radni wyszli z ratusza

    WojŁawrynowicz wyborco007 „ Aby zło zatriumfowało, wystarczy, by dobry człowiek niczego nie robił” Edmund Burke (XVIII wiek), angielski filozof. Ciesze się ze żyje tu i teraz, bo jako malkontent nie zostanę zesłany do obozu koncentracyjnego czy do gułagu. Bo tak bywało w krajach wielkiej radości i zachwytu nad poczynaniami władzy. Zresztą i teraz w Korei Północnej i na Kubie nie ma malkontentów. A to, że mieszkam w Elblągu to pokłosie malkontenctwa mojego dziadka wrześniowego żołnierza i działacza ludowego przed wojną. Gdy wrócił z niewoli zbyt głośno mówił, że nie podoba mu się tak komunistyczna władza i że „ nie o taka Polskę walczył” . Bo walczył o Polskę wolną, a nie taką gdzie za malkontenctwo ląduje się w wiezieniu. Spakował rodzinę i uciekł na „ ziemie odzyskane” no i trafił do Elbląga. .Wyborco007 ja za „ . .. dużo gę. .bą gadania” i jak to nazywasz malkontenctwo, już nie raz ponosiłem poważne konsekwencje. A co do działanie na rzecz miasta i mieszkańców zrobiłem na tyle dużo, że nie masz prawa będąc uczciwym pisać takich słów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-11-13)
  • Przekop matematycznie opisany

    WojŁawrynowicz Wowka niech będzie zły przykład (celowo przerysowany) z „ 7 ” (fakt powinna być dwu pasmowa), ale idąc twoim tokiem myślenia, nie należy remontować sieci dróg w województwie warmińsko - mazurskim z funduszy publicznych, bo są za rzadko uczęszczane. No i oczywiście nie należy ratować „ twojego” ukochanego wiatraka, bo koszt ogromny, a zysk żałośnie mały? Niech go remontuje obecny właściciel za swoje prywatne pieniądze!!! A moim zdaniem powinien być ratowany z publicznych pieniędzy jako jedna z atrakcji Kanału Elbląskiego, a co za tym idzie zwiększająca zyski branży turystycznej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-11-12)
  • Przekop matematycznie opisany

    WojŁawrynowicz eee. .. .Wowka teraz używasz zupełnie innych argumentów. I co do tych jestem skłony niestety przyznać ci racje „ Związek Gmin Nadzalewowych to lipa!” podobnie jak „ Związek Gmin Kanału Ostródzko-Elblaskiego … ” (nawet w nazwie jest błąd !!! prawidłowo jest --> „ … Kanału Elbląskiego. .. ” ) Największym zagrożeniem dla rozwoju regionu jest słabość i małość klasy politycznej. Nie potrafiących myśleć globalnie i przyszłościowo o całym regionie jako zagłębiu turystycznym. Same w sobie kosztowne inwestycje, jak przekop mierzei, mariny, kolej nadzalewowa, Truso, zagospodarowanie Kanału Elbląskiego, infrastruktura drogowa, oczyszczalnie, imprezy kulturalne, promocja itd. nie generują zysków, a kosztują. Ale dają produkt turystyczny klasy światowej „ Region Elbląskie” , a co za tym idzie tysiące dobrze płatnych miejsc pracy. Turystyka jako branża tworzy bardzo dużo miejsc pracy(różne badania podają ze jedno miejsce pracy w turystyce procentuje 4 do 6 w branżach wspierających turystykę). PO PIERWSZE TURYSTYKA SAMORZĄDOWCU!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-11-12)
  • Przekop matematycznie opisany

    WojŁawrynowicz Do Wowki. „ . .. Prowadzący na dzień dobry stwierdził, że przekop nie spowoduje wpływania niezliczonej ilości jachtów pełnomorskich z całej Europy tak jakby to chcieli zwolennicy przekopu bo to jest po prostu nie realne. .. .” ← i dla tego Sopot planuje wybudowanie sztucznej wyspy na Zatoce Gdańskiej z wielką mariną na setki jachtów, centrum sportów wodnych, restauracjami itp. no ale w Sopocie żądzą „ same gamonie, nie znające się na ekonomi” i nie mają dostępu do wiedzy prowadzącego Seminarium organizowanym przez Instytut Budownictwa Morskiego PAN w Gdańsku. „ Głupki” liczą że jednak jachty przypłyną. Wowka czy drogę szybkiego ruchu „ siódemkę” każesz budować kierowcom „ Za swoje własne pieniążki” , bo ona nie przynosi dochodów, a wymaga utrzymania?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-11-12)
  • Przekop matematycznie opisany

    WojŁawrynowicz Do zalewowego żeglarza i Wowki, czy w dyskusji musimy schodzić do poziomu części polityków? Czy nie możemy różnić się ładnie i szanować swoich poglądów? Fakt, że nie rozumiem oporów przeciwników przekopu, bo mam wrażenie ze myślą oni wycinkowo i nie patrzą na sprawę przekopania mierzei jako części fragmentu większej układanki pod tytułem turystyczny rozwój regionu tak jak pisze Huwer. Zgadzam się z Seniorkiem brak właśnie planu i wizji całościowego programu. Za wzór możemy sobie wziąć Balaton. Węgrzy zarabiają na sadzawce położonej na nizinie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-11-11)
  • Przekop matematycznie opisany

    WojŁawrynowicz Panie Włodku na postawione pytanie : „ . .. Może to jednak nie połączenie z pełnym morzem decyduje o atrakcyjności turystycznej akwenu?!” odpowiedź jest prosta. Oczywiście o nie atrakcji zalewu stanowi : brak dobrych marin, dróg dojazdowych, parkingów, toalet, miejsc noclegowych i innej infrastruktury turystycznej, imprez kulturalnych, sportowych oraz rozrywkowych w regionie, nieczynna kolej nadzalewowa, nie zagospodarowany region Wzniesienia Elbląskiego, no oczywiście BRAK PROMOCJI czyli jednym słowem ZALEW WIŚLANY NIE POSIADA GOSPODARZA. Związek gmin Zalewu Wiślanego to instytucja fasadowa, a w Elblągu nie powstała Lokalna Organizacja Turystyczna. Urzędy marszałkowskie, ani miasto Elbląg nie wzięły na siebie roli lidera regionalnego i nie ma kto pisać projektów i pozyskiwać środków europejskich na zagospodarowanie akwenu. Przekop powinien być częścią całościowego projektu na rozwój regiony, połączonego z programem dla Kanału Elbląskiego.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-11-10)
  • Żołnierskie honory i kameralny koncert

    WojŁawrynowicz nurek masz racje ". .. nad Bzurą" dzięki za korektę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-11-09)
  • Żołnierskie honory i kameralny koncert

    WojŁawrynowicz Anonimie nie potrafię odpowiedzieć za „ quwerta” , ale za siebie mogę. Trafiłeś jak kula w płot. Polska i Elbląg to dla mnie ważne słowa i od wielu lat pracuje społecznie na rzecz miasta i obywateli. I jakoś nie biorę z tego profitów. Kontynuując tradycje rodzinna – mój dziadek Stanisław Olejniczak był znamy i szanowanym w środowiskach działkowiczów działaczem społecznym.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-11-07)
  • Żołnierskie honory i kameralny koncert

    WojŁawrynowicz Anonimie NIE, NIE SZKODA PIENIĘDZY NA FAJERWERKI !!! Na fajerwerki w inne święta może i szkoda, ale nie w dniu największego polskiego święta. Dnia radości z odzyskania wolności.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-11-06)
  • Żołnierskie honory i kameralny koncert

    WojŁawrynowicz Qwert masz racje, zastanawiające! A czy starsze pokolenia stwarzają warunki by młodzież czuła się dobrze w kraju, gdzie cwaniak jest na topie, a uczciwy człowiek jest frajerem? Gdzie zamiast się cieszyć tym co dobre, my się martwimy i wspominamy ubiegłą martyrologie? Gdzie najważniejsza jest fasada i blichtr, a nie człowiek i jego dobre życie. 13 grudnia gdy wybuchł stan wojenny w koszalińskiej galerii BWA była wystawa pod tytułem „ Nie jest mi jeszcze wszystko jedno” i mi tez "Nie jest wszystko jedno w jakim kraju i jakim mieście żyje!"
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-11-06)
  • Żołnierskie honory i kameralny koncert

    WojŁawrynowicz Wk, a co ma piernik do wiatraka? Gdybym nie był w wojsku, to nie mógł bym tego napisać co myślę? No, ale zasmucę cie. Byłem w wojsku 2 lata i nie była „ zwykła jednostka liniowa” . Powiem więcej mój dziadek zginął w rosyjskim wiezieniu, a drugi był żołnierzem września (bitwa pod Bzurą) jak wrócił do Polski po latach niewoli powiedział, że „ . .. nie o tak Polskę walczył” I CO MAM PRAWO SIĘ UDZIELAĆ ? Nie mam nic przeciwko uroczystościom oficjalnym, takimi jak są w programie, ale smuci mnie to, że nie ma dodatkowo nic radosnego, wesołego w obchodach. Bo jak uczyć patriotyzmu młodzieży. Do nich należy mówić ich językiem!!! Patriotyzm możne, też mieć uśmiech i radość na twarzy!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-11-06)
  • Po co nam Rada Miejska?

    WojŁawrynowicz ludu = obywateli miasta
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-11-05)
  • Po co nam Rada Miejska?

    WojŁawrynowicz Panie Ryszardzie Klim gratuluje odwagi cywilnej. Smutne jest to, że tak mało ludzi ma odwagę podpisywać swoje poglądy imieniem i nazwiskiem. I nie ma co się dziwić. Czasem za swoje poglądy niezgodne z „ jedynymi słusznymi” płaci się wysoka cenę. Mi brakuje w dyskusji o sprawach elbląskich, głosu elbląskich radnych. W końcu po to ich wybieraliśmy, by nas reprezentowali i byli głosem „ Kowalskiego” w sprawach miasta. Z tego co wiem, nie jest się radnym za kare. Ba, ponoć są za to diety. Praktycznie poz paroma radnymi, nie wiem co robi reszta. Fakt, że od strony decyzyjnej mają oni przy obecnych przepisach niewiele do powiedzenia. Ale mogą być głosem ludu, inspirować oraz kreować wydarzenia i życie w nasz mieście.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-11-05)
  • Żołnierskie honory i kameralny koncert

    WojŁawrynowicz 90.rocznica odzyskania przez Polskę niepodległość to chyba powód do radości? A tu wszystko takie poważnie i zadęciem. Czy my Polacy nie potrafimy się bawić i cieszyć? Naród ponuraków i sztywniaków? Fakt ze pokolenia cierpiały za wolność. Ale czy teraz nie powinniśmy się cieszyć, że ja mam? Dla młodych ludzi takie poważne uroczystości nie są atrakcyjne. Patriotyzm możne też mieć uśmiech i radość na twarzy. :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-11-05)
  • Kanał nie zagraża Mierzei

    WojŁawrynowicz parafrazując Katona Starszego ". .. a poza tym uważam ze Truso należy zbudować". Koparka już zaczęliśmy kopać 2 lata temu. W ramach akcji "Kto może nad morze - symboliczne rozpoczęcie kopania przekopu przez Mierzeje"
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-10-30)
  • Pieniądze dla Kanału Elbląskiego

    WojŁawrynowicz Parafrazujac katona Starszego ". .. A, poza tym uwazam UWAZAM ZE TRUSO NALEZY ZBUDOWAĆ ! " Realizacja programu: „ Program Rozwoju Turystyki w obszarze Kanału Elbląskiego i Pojezierza Iławskiego na lata 2004-2006 z perspektywą lat 2007-2013” . jest spóżniona co najmniej o 3-4 lata (2004-2006 i 2007zmarnowany czas i pieniadze). Tysiące mieszkanców regionu, nie ma czasu i wyjechało za poszukiwaniem lepszego życia. Turystyka to rozwój regionu i jak narazie, nie widze lepszego sposobu na stworzenie dobrze płatnych miejsc pracy w regionie Elblaskim. PO PIERWSZE TURYSTYKA SAMORZADOWCU !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-10-21)
  • Wsiąść do pociągu byle jakiego... - posłuchaj!

    WojŁawrynowicz album/atlas "Polska niezwykła" 2007r. wydawnictwo Demart : "Pociągiem po plaży. Drugiej takiej linii kolejowej nie ma. .. .słynie z nadzwyczajnych widoków na zalew Wiślany. .. kolej biegnie właściwie wzdłuż plaży, wody zalewu prawie obmywają torowisko. Nawet linia kolei Władysławowo Hel nie dochodzi tak blisko plaż. .. Z okien autobusu szynowego widać przeciwległy brzeg zalewu z portem w Krynicy Morskiej. Polecając przejażdżke tą niezwykła koleją wypada uprzedzić, że PKP każdego roku planuje jej zamkniecie. " !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-10-06)

Redakcja nie odpowiada za treść i formę zamieszczonych powyżej wypowiedzi.
Reklama