UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)

Komentarze czytelnika

  • Elbląg mknie po torach

    WojŁawrynowicz Pozdro Iza. ostatnio byłem na nie byłem na PKP 26 listopada. Tak, że ten ". .. młotkowym co. .. szalał. .. " to nie ja, acz fajnie brzmi. ; ) A nawiązując do przedmówcy. Kolej będzie reaktywowana wcześniej lub później, ale znając nasz mentalność i polskie realia, to najpierw pozwolimy na jej zniszczenie, a potem wydamy masę kasy na odbudowę. .. .. ech żal. Potem politycy będą mieli pełne usta frazesów i tekstów czego oni to nie zrobili dla ratowania kolei i jakie maja wielki zasługi. Tylko pytanie co robią teraz?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-12-04)
  • Elbląg mknie po torach

    WojŁawrynowicz "Linię o długości 39 km z Liberca do Harrachova pociągi ČD przejeżdżają obecnie w czasie mniej więcej 80 - 90 minut. To pozornie dość dużo, ale pamiętajmy że szlak ten na całej swojej długości jest strasznie kręty, a od Tanvaldu posiada ekstremalne jak na kolej adhezyjną wzniesienia. Jedno jest pewne - pociągi na tej trasie na brak pasażerów nie narzekają. A przecież w ostatnich latach koleje czeskie miały problem z odcinkiem Tanvald - Harrachov. Miał być on zlikwidowany, później został sprywatyzowany (ale kursował po nim tabor ČD). Jednak w przeciwieństwie do polskich realiów tutaj wszystko skończyło się pomyślnie - kolejka przetrwała." www.pod-semaforkiem.aplus.pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-12-03)
  • Elbląg mknie po torach

    WojŁawrynowicz Hero jest mnóstwo złych projektów i pomysłów realizowanych w Polsce (sam mogę podać długa listę). Miedzy innym dlatego, że nie ma dyskusji i wymiany argumentów. Ja nie twierdze ze mam jedyna, słuszna racje. Próbuje używać argumentów i porównywalnych przykładów. Nie wrzucaj wszystkiego do jednego worka. Mogę się mylić, ale mam prawo do moich poglądów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-12-02)
  • Elbląg mknie po torach

    WojŁawrynowicz Pozdro K. Bardzo mi miło. :) Dziękuję, ale co do Truso nie jestem Ci w stanie obiecać że nie będę działał na rzecz jego budowy, bo jak jestem na festiwalu Wikingów i Słowian na Wolinie www.wikingowie.bplaced.net i widzę prawie 2 tysiące takich wariatów jak ja z całego świata(24 narodowości) jak widzę 23 chaty, setki namiotów , 8 replik łodzi na nabrzeżu, to jest mi smutno ze to nie u nas. Pozdrawiam. P. S. na ten festiwal sprzedaje się około 30 tysięcy biletów po 10 zł i 8 zł.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-12-02)
  • Elbląg mknie po torach

    WojŁawrynowicz AAA. .. zapomniałem dodać, że z tego co wiem to nie jestem też terrorystom. Acz wikingom w historii zdarzało się realizować podobne działania. Tak, że kto wie? Kto wie?; )
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-12-02)
  • Elbląg mknie po torach

    WojŁawrynowicz Do Hero. Średnie wydatki wypoczywających w Polsce turystów w ciągu trzech kwartałów tego roku oszacowane zostały na 353 dolary na osobę i 101 dolarów na jeden dzień pobytu. A moje poglądy no potencjał rozwoju turystyki w naszym regionie potwierdza dokument dotyczący uwarunkowań rozwoju turystycznego strefy Zalewu Wiślanego. Do Pozdro K. Nie jestem hipisem, acz ich naiwne idee są mi mi bardzo bliskie. Bo jakoś nasza powszechna agresywność i egoizm mnie nie cieszy. Pozdrowienia dla was. Nie hipis i nie budowniczy porty w Elblągu. ; )
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-12-02)
  • Elbląg mknie po torach

    WojŁawrynowicz Hero. Oświeć mnie proszę, kiedy to miałem pieniądze, które wydałem na port w Elblągu? Szkoda ze nie wiedziałem, że wyrwałem biednym emerytom i rencistom kasę. Gdybym wiedział, że ją mam. To zainwestował bym je w moje durne Truso. Albo dołączył do tych co zbudowali na Wolinie 23 chaty, wał i bramę i właśnie budują replikę średniowiecznego portu port. Do dziś myślałem, że mój kontakt z Portem Morski w Elblągu, polega na tym, że przepływam obok niego czasami łodzią wikingów(zbudowana za prywatne pieniądze i utrzymywana oraz remontowana, też prywatne pieniądze moich przyjaciół. A dziś dzięki tobie dowiedziałem się, że to ja spowodowałem wybudowanie portu. Czego to człowiek dowiaduje się o sobie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-12-01)
  • Gdy widzisz wypadek...

    WojŁawrynowicz Każdy z nas powinien, co kilka lat przechodzić taki kurs!!! Tego nigdy nie jest za dużo. OBYŚMY NIGDY NIE MUSIELI KORZYSTAĆ Z TAKICH UMIEJĘTNOŚCI!!! A jak zdarzy się nieszczęście, było by super gdyby na miejscu był przeszkolony człowiek!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-12-01)
  • Elbląg mknie po torach

    WojŁawrynowicz Jaaaom, a które z tych autobusów jadą przez Jagodno, Kamionek, Nabrzeże, Suchacz, Kadyny, Tolkmicko? Które jadą po brzegu zalewu 2 metry nad wodą? Czy jako turysta chciałbyś podróżować tymi starymi i brudnymi autobusami i czekać na przystankach przyjadą czy nie?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-12-01)
  • Elbląg mknie po torach

    WojŁawrynowicz www.jomsborg-vineta.com www.biskupin.pl www.muzeum.kalisz.pl osadabochnia.pl www.byczyna.pl www.kopaniec.pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-12-01)
  • Elbląg mknie po torach

    WojŁawrynowicz Do K. Może i schizowany, ale w dobrym towarzystwie. Fakt w Elblągu to chyba tylko mi zależy poważnie na budowie Truso. W innych regionach Polski i Europy realizuje się takie projekty jak Truso i daje to wymierne korzyści, miejsca pracy, zarobek, wiedzę i zabawę: Wolin www. jomsborg-vineta. com Biskupin www. biskupin. pl Kalisz www. muzeum. kalisz. pl Bochnia osadabochnia. pl Byczyna www. byczyna. pl Kopaniec www. kopaniec. pl w Lądzie nad Wartą, Partynice pod Wrocławiem, Rynia nad Zalewem Zegrzyńskim. .. itd. W Dani: Trelleborg, Frykat, Moesgard. W Szwecji Foteviken. W Niemczech; Gros Raden, Duppel-Berlin, Ukranenland -Torgelow(dla turystów z Polski przewodnicy mówiący po polsku i ulotki po polsku). .. itd. W wielu muzeach w Europie są mapy Europy z X wieku, na których z Polski jest zaznaczany tylko Wolin i Truso. I jak tu nie „ schizować” ?; ) Pozdrawiam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-12-01)
  • Elbląg mknie po torach

    WojŁawrynowicz Hero nie sam, nie sam. Miałem przyjemność rozmawiać z profesorem kolejnictwa (znawcą i pasjonatem kolei na świecie) z Berna z Szwajcarii, który przyjechał specjalnie do Polski na ostatni kurs kolejki nadzalewowej. W jego opinii, za kilka lat będziemy ponownie ja uruchamiać. Analiza finansowa wykaże ze wartość jaką wnosi ona, w rozwój branży turystycznej regionu jest tak duża, że opłaca się samorządom utrzymywać tą linie. Na świecie i w Polsce jest mnóstwo przykładów reaktywowania starych linii kolei i wąskotorówek.(Kolej żuławska www.zkd.kom.pl Żnińska Kolei Powiatowa www.ciuchciaznin.pl ) Sporo polskich wagonów i lokomotyw jeździ w Anglii. Kolej nadzalewowa to jedna z najatrakcyjniejszych tras w Europie. W zeszłym roku sam osobiście widziałem we Fromborku wycieczkowy hotelowiec kolejowy z Niemiec. Mimo ze linia jest nie czynna i nie promowana. W tym roku na moje prywatne zaproszenie przejechało do Kadyn i Fromborka mnóstwo ludzi z Polski. Są zachwyceni naszym regionem i wszyscy żałowali, że nie mogą pojechać kolejką. Kilka osób nie przyjedzie, bo nie ma samochodu, a nie nie wierzy w komunikacje autobusową( i słusznie)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-12-01)
  • Elbląg mknie po torach

    WojŁawrynowicz ". .. Parafrazując Katona Starszego Cenzora, ,. .. POZA TYM UWAŻAM, ŻE TRUSO NALEŻY ZBUDOWAĆ” . .. .Ciekawe kiedy takie cudo na szynach pojedzie do Braniewa przez Suchacz, Kadyny, Tolkmicko, Fromborka. Tylko u nas taka perła, jaką jest kolej nadzalewowa może być marnowana. Czy to tak ciężko zrozumieć, że przekop przez mierzeje, + Kanał Elbląski + replika Truso + kolej nadzalewowa + zagospodarowany Zalew Wiślany + Wzniesienie Elbląskie + Frombork + Kadyny. .. to produkt turystyczny klasy światowej? Że to tysiące dobrze płatnych miejsc pracy i rozwój Elbląga i regionu?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    0
    WojŁawrynowicz(2009-11-30)
  • Kanał przez Mierzeję

    WojŁawrynowicz Do Olgierd Jedlina i przeciwników przekopu. Bez względu czy mam racje z przekopem, czy nie? Czy będzie przekop, czy nie? Zalew Wislany potrzebuje BEZWZGLĘDNIE infrastruktury na poziomie europejskim oraz dobrej promocji. Musi być rozpatrywany jako produkt turystyczny, połączony ofertom z Wzniesieniem Elbląskim, Fromborkiem, koleją nadzalewową, Kanałem Elbląskim, Malborkiem itd. No i może kiedyś z Truso. Pozdrowienia dla wszystkich dyskutantów. Możemy różnic się ładnie! :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-11-26)
  • Kanał przez Mierzeję

    WojŁawrynowicz SBk z zamiedzy. Pisząc o "kanale ulg"i opieram się na wyliczeniach przeciwnika przekopu. Tak, jak pisząc o ekonomicznej racji istnienia Kolei Nadzalewowej będę się opierał na wypowiedziach profesora kolejnictwa z Berna w Szwajcarii, który nie mógł się nadziwić, że ją likwidujemy (specjalnie przyjechał do Polski na ostatni kurs kilka lat temu) i jestem ciekawy czy spełni się jego przypuszczenie, że za kilka lat samorządy wyłożą spoko funduszy na reaktywowanie kolei, po wyliczeni jaka wartość dodana daje regionowi, ona jako produkt turystyczny.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-11-23)
  • Kanał przez Mierzeję

    WojŁawrynowicz SBk z zamiedzy. Chodziłem na spotkania tematyczne i brałem udział w konferencjach wiele razy( kilka nawet współorganizowałem kilka lat temu), czytałem wiele opracowań i przestałem brać w tym udział, bo to bicie piany i strata czasu. Powielam swoje wypowiedzi, bo jesteśmy w tym samym miejscu co 15 lat temu podobnie jak i z budową Truso. Z tym, że na temat Truso są przykłady, słuszności moich poglądów. W innych regionach Polski i Europy realizuje sie takie projekty jak Truso i daje to wymierne korzyści, miejsca pracy, zarobek, wiedzę i zabawę: Wolin www.jomsborg-vineta.com Biskupin www.biskupin.pl Kalisz www.muzeum.kalisz.pl Bochnia osadabochnia.pl Byczyna www.byczyna.pl Kopaniec www.kopaniec.pl A co do przekopu 1000 lat temu duńscy Wikingowie przekopali wyspę Samso 600 metrowym - Kanałem Kanhave, a Półwysep Kuroński Wikingowie lub Prusowie przecięli przekopem dla łodzi, którego spora cześć jest jeszcze zachowana (w czerwcu oglądałem pozostałości tej inwestycji)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-11-23)
  • Kanał przez Mierzeję

    WojŁawrynowicz SBk z zamiedzy. Piszesz:". .. Robić aby robić i najlepiej za cudzą kasę to się może uda uszczknąć co nie co. " Stosujesz swoją miarę i swoje standardy. Jam ma szczęście znać wielu wspaniałych ludzi którzy robią coś dla społeczeństwa i innych bezinteresownie. A nie, tylko po to, by jak piszesz : ". .. uszczknąć co nie co". Możesz nie zgadzać się z zwolennikami budowy przekopu, ale nie musisz nas wyzywać od matołów. Nad zalewem są zaniedbane i teraz prawie martwe, ale mogące być bardzo atrakcyjne w przyszłości porty jak Kadyny, Tolkmicko, Suchacz, Frombork, Nowa Pasłęka, Katy Rybackie, Krynica Morska czy Elbląg. Jest martwa Kolej Nadzalewowa, ,Wzgórze Kopernika w Fromborku i wzniesienie Elbląskie (małe Bieszczady), Kanał Elbląski i niestety, nie ma Truso. W całym cywilizowanym świecie kwitł, by tu biznes turystyczny. No, ale tak myślą tylko "matoły"
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-11-23)
  • Kanał przez Mierzeję

    WojŁawrynowicz SBk z zamiedzy. Chodziłem na spotkania tematyczne i brałem udział w konferencjach wiele razy( kilka nawet współorganizowałem kilka lat temu), czytałem wiele opracowań i przestałem brać w tym udział, bo to bicie piany i strata czasu. Powielam swoje wypowiedzi, bo jesteśmy w tym samym miejscu co 15 lat temu podobnie jak i z budową Truso. Z tym, że na temat Truso są przykłady, słuszności moich poglądów. W innych regionach Polski i Europy realizuje sie takie projekty jak Truso i daje to wymierne kozysci, miejsca pracy, zarobek, wiedzę i zabawę: Wolin www. jomsborg-vineta. com Biskupin www. biskupin. pl Kalisz www. muzeum. kalisz. pl Bochnia osadabochnia. pl Byczyna www. byczyna. pl Kopaniec www. kopaniec. pl. A co do przekopu 1000 lat temu duńscy Wikingowie przekopali wyspe Samso 600 metrowym przekopem, a Półwysep Kuroński Wikingowie lub Prusowie przecięli kanałem dla łodzi, którego spora cześć jest jeszcze zachowana (w czerwcu oglądałem pozostałości tej inwestycji)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-11-23)
  • Kanał przez Mierzeję

    WojŁawrynowicz I jeszcze raz. Do przeciwników przekopu Jest to jeszcze jedna funkcja tej inwestycji, o której się mało mówi. Tzw. „ KANAŁ ULGI” , który jest w stanie zdjąć przez dobę „ tylko” kilkanaście cm lustra wody. Swoje słowa opieram na informacjach zawartych w tekście „ Jak ożywić zalew” PRZECIWNIKA przekopu Pana Bohdana Szmery „ . .. przeliczenie wskazuje, że zmniejszenie wysokości sztormowych piętrzeń. .. wynieść by mogło kilka – może kilkanaście centymetrów. Oczywiście dałoby to pewne zmniejszenie niebezpieczeństwa powodzi, ale czy wystarczające? Niby mało, ale podczas zimowej powodzi może dać czas na URATOWANIE ŻYCIA wielu mieszkańcom terenów depresyjnych. A może to będą centymetry, które obronią wały przed przelaniem. Może wielka woda nigdy nie przyjdzie. Ale. .. da ktoś gwarancje? KTO JEST W STANIE WYLICZYĆ ILE KOSZTUJE ŻYCIE LUDZKIE? ILE KOSZTUJE ODTWARZANIE ZALANYCH GOSPODARSTW I TERENÓW NA ŻUŁAWACH? A może warto policzyć i wariant szerszy. Koszt przekopu, a koszt zalania Żuław, śmierci ludzi i straty gospodarcze + zyski z turystyki. Z tego, co wiem nie ma takich wyliczeń. Rozmawiałem z ratownikami z powodzi w latach osiemdziesiątych, mówili oni o walce z czasem i zimnem o życie ludzi. Może jestem w błędzie ale póki nie ma poważnego opracowania, które mnie przekona, UWAŻAM ŻE WARTO BUDOWAĆ PRZEKOP
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-11-23)
  • Kanał przez Mierzeję

    WojŁawrynowicz Znów bijemy piane, ale nich tam. JR pisze: ". .. Kochani „ kanało-entuzjasci” ! Wydajcie dychę na kalkulator, spójrzcie na mapę i pójdźcie po rozum do głowy. .. " a może by sam poszedł po wiedzę i rozum i dowiedział się, że turystyka to jedna z najbardziej dochodowych i rozwijających się branż na świecie. Będę nudny, bo dyskusja jest cały czas ta sama". .. Parafrazując Katona Starszego Cenzora, ,. .. POZA TYM UWAŻAM, ŻE TRUSO NALEŻY ZBUDOWAĆ” / Czy to tak ciężko zrozumieć, że przekop przez mierzeje, + Kanał Elbląski + replika Truso + kolej nadzalewowa + zagospodarowany Zalew Wiślany + Wzniesienie Elbląskie + Frombork + Kadyny. .. to produkt turystyczny klasy światowej? Że to tysiące dobrze płatnych miejsc pracy i rozwój Elbląga i regionu?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-11-23)

Redakcja nie odpowiada za treść i formę zamieszczonych powyżej wypowiedzi.
Reklama