UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)

Komentarze czytelnika RobertKoliński

  • Miauczeć nie będą, ale zakwitną

    RobertKoliński Jeszcze nie tak dawno kościół kat. prześladował koty, obwiniając je za całe zło świata tego (religianci tak mają) - biedne futrzaki były torturowane, dręczone, palone, obcinano im członki, zamurowywano w ścianach kościołów i domów, zrzucano z wieży, urządzano im okrutne i wyrafinowane spektakle tortur - termin "kocia muzyka" wziął się np. stąd, że zamykano zwierzaki w drewnianych pudełkach, z których wystawały im ogony, które przywiązywano do klawiszy organów i w ten sposób dręczono nieszczęsne zwierzęta. Księża twierdzili, że diabeł pożyczał futro czarnego kota, gdy chciał przybyć na Ziemię i znaleźć swoje ofiary. Przekonywali, że kot z połamaną nogą, obciętym ogonem czy opalonym lub wyrwanym futrem traci moc i nie może brać udziału w sabacie. Ciekawostka - prorok Mahomet był wielkim przyjacielem kotów. Znana jest opowieść o tym, że kiedy ten odpoczywał, podszedł do niego kot, usiadł obok, po czym zasnął na szacie proroka. Po chwili mędrzec chciał odejść; aby nie budzić kota, odciął fragment materiału, na którym spało zwierzę. Jeszcze inna historia głosi, że pewien kot ocalił Mahometa przed jadowitym wężem, który wślizgnął się prorokowi do rękawa. Kot wywabił węża z ubrania, a gdy ten wychylił łeb, schwytał go i sprawnie odniósł na bezpieczną odległość. Od tego czasu w kulturze islamskiej koty traktuje się z dużym szacunkiem i darzy szczególną miłością. Fajnie, że w Elblągu będą promowane kocie motywy - oby jak najczęściej:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13
    12
    RobertKoliński(2019-02-21)
  • Panie Karolu, do zobaczenia w Elblągu?

    RobertKoliński Wszystkiego dobrego i kolejnych długich lat niesienia kaganka oświaty kolejnym pokoleniom elblążan/ek - zarówno Karolowi, jak i wszystkim przewodni(cz)kom elbląskiego PTTK:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    21
    3
    RobertKoliński(2019-02-21)
  • Wycięli już wszystkie drzewa pod przekop

    RobertKoliński @ecikpecik - Wie pan, jest różnica między "ograniczać" a "likwidować" - transport samochodowy jest droższy i dużo bardziej szkodliwy dla środowiska, ale także jego koszty pozaśrodowiskowe są ogromne (wypadki, koszty rekonwalescencji, śmierci obywateli, rent dla ofiar i ich rodzin, budowy i remontów infrastruktury drogowej, amortyzacji, szkód dla społeczeństwa etc. ) - to są fakty policzone już dawno i idą w wielomiliardowe kwoty. Transport kolejowy czy najbezpieczniejszy, śródlądowy, są większości tych kosztów pozbawione. Mądre społeczeństwa, które potrafią liczyć, robią to, co się im bardziej opłaca. U nas - mało kto o takich rzeczach w ogóle wie i myśli; Co do ładunków wielkogabarytowych, to znów nie ma pan racji - elbląskie zakłady mają moce produkcyjne i możliwości produkować więcej i większych jeszcze projektów, niż te turbiny dla Opola, ale dziś są ograniczone koniecznością ich transportu właśnie - droga śródlądowa rozwiązuje sporo z tych problemów. I GE wcale nie jest jedynym chętnym do transportu takich ładunków. O jednostki zaś pan się nie martwi - jak będzie którędy nimi dopłynąć, to z połowy Europy tu się zjawią. A nawet jeśli akurat wszystkie będą zajęte, to się je wyprodukuje od podstaw - w polskich stoczniach! xd Jest profit z przekopu?;)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    1
    RobertKoliński(2019-02-20)
  • Wycięli już wszystkie drzewa pod przekop

    RobertKoliński @Lucek - Mity niestety - nie dość, że UE ma w planach (jest taki oficjalny dokument pt. Biała Księga Transportu, polecam lekturę;) finansowanie rozwoju żeglugi śródlądowej przez co najmniej następnych 30 lat (do roku 2050), to w dodatku te Pańskie pociągi elektryczne skądś jednak prąd do silników muszą pobierać, prawda? A skąd mamy prąd, w Polsce zwłaszcza?;] Ciekawostka: 1 litr paliwa pozwala przemieścić statkiem rzecznym na odległość 1 km aż 127 ton ładunku, podczas, gdy samochodem jedynie 50 ton, zaś koleją 97.Ciekawostka 2: zwrócił Pan kiedyś uwagę, że lokomotywy transportowe (te do składów towarowych) są wyłącznie spalinowe? Ciekawe dlaczego?;) Owszem, przywraca się naturalne brzegi na europejskich rzekach, ale wcale nie likwiduje się przy tym ich funkcji transportowej - co więcej, przygotowuje się i finansuje kolejne, kolosalne inwestycje w rozwój żeglugi śródlądowej, czyli np. w Polsce rewitalizację i rozwój m. narodowych dróg śródlądowych E30,E40 i E70 (ten ostatni szlak to nasze okolice, z przekopem włącznie;). Co zaś do czasu, to Pan zapyta choćby w elbląskim GE Power, co było dla nich ważniejsze przy transporcie turbin do Opola ostatnio - czas, czy raczej bezpieczeństwo i w ogóle możliwość dostarczenia ładunku wielkogabarytowego;) Pozdrawiam:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    1
    RobertKoliński(2019-02-20)
  • Wycięli już wszystkie drzewa pod przekop

    RobertKoliński Nie wszystkie towary trzeba dostarczyć do odbiorcy jak najszybciej, bo nie wszystkie są dobrami FMCG albo szybko psujące się, to raz. W transporcie oprócz czasu liczy się również koszt dostarczenia towaru do odbiorcy a akurat transport drogą morską i śródlądową jest najtańszy, tańszy nawet od kolei, to dwa. Trzy to fakt, że droga wodna jest najbardziej ekologiczną i najmniej paliwożerną formą transportu; do tego UE akurat rozwój tej formy transportu promuje i będzie promować w najbliższych dekadach, przeznaczając nań naprawdę potężne środki finansowe. Z tych planów i pieniędzy należy skorzystać a nie wynajdywać na nowo koło - transport drogowy, jako najdroższy i najbardziej szkodliwy dla środowiska i państwa, należy ograniczać i w tym kierunku zmierza polityka całej Unii. Nie rozumiem po co mielibyśmy kopać się z koniem, skoro wszelkie możliwości do rozwoju transportu śródlądowego w Elblągu już posiadamy?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12
    1
    RobertKoliński(2019-02-20)
  • Wycięli już wszystkie drzewa pod przekop

    RobertKoliński @Patryk12340987 - I po co się durniu unosisz, skoro pojęcia nie masz o czym bełkoczesz? Zwróciły ci się, albo społeczeństwu, miliardy wyrzucone na kretyńskie stadiony pobudowane na Euro 2012,z których każdy był co najmniej dwukrotnie droższy, niż planowany przekop? Nie i nigdy się nie zwrócą, ich wartość bowiem rozwojowa jest żadna. W przeciwieństwie do przekopu, który jest projektem inwestycyjnym na dekady i wieki nawet, a który może zaktywizować cały zaniedbany przez ostatnie 30 lat neoliberalnej polityki zostawiania małych ośrodków samym sobie region.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13
    3
    RobertKoliński(2019-02-20)
  • Wycięli już wszystkie drzewa pod przekop

    RobertKoliński (. .. ) Teza o "zwróceniu się" przekopu jest zwykłą neoliberalną bzdurą, która zakłada, że każdy nakład publiczny musi być natychmiast zmonetyzowany, bo inaczej to klapa i marnacja - otóż tak nie jest, nakłady publiczne służą m. in. temu, żeby rozwój biedniejszych, gospodarczo zapuszczonych regionów stymulować, a co niekoniecznie musi oznaczać natychmiastowy zwrot z infrastrukturalnej inwestycji. Wiadomo to od czasów co najmniej Keynesa i amerykańskiego New Dealu prezydenta Roosevelta, że inwestycje publiczne pobudzają gospodarkę i tworzą kolejne miejsca pracy na całe dekady. Nikt też nie chce robić z Elbląga drugiej Gdyni, bo ani warunki, ani potrzeby nie te; Elbląg miałby być w tych planach portem tzw. feederowym (pomocniczym – od ang. „feed”, karmić), gdzie docierają ładunki już rozładowywane np. na trójmiejskich redach i nie jest to pomysł pozbawiony podstaw. Mamy infrastrukturę, mamy po temu potencjał - nie mamy tylko wyjścia na morze, czemu właśnie zaradzić ma tak zohydzany dziś przekop Mierzei. PS. Bardzo ciekawy program dziś na ten temat w radiowej Trójce był - brawo dyr. portu Arek Zgliński, za rozumowe i rozsądne argumenty w dyskusji:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    32
    13
    RobertKoliński(2019-02-20)
  • Wycięli już wszystkie drzewa pod przekop

    RobertKoliński Inwestycji infrastrukturalnych NIE ROBI SIĘ na parę lat i NIE MUSZĄ WCALE się one zwracać. Ich podstawowym celem i rolą bowiem jest stymulacja gospodarcza regionu i stworzenie szansy do dalszego rozwoju, a nie kasowanie zysków po 3 latach, bo to nie lokata bankowa. Przekop daje szansę na rozwój całej strefie okołozalewowej i jest impulsem do dalszych decyzji rozwojowych, które już zależeć będą od poszczególnych władz samorządowych poszczególnych miejscowości - rząd może i powinien to stymulować, ale wszystkiego nie da się zrobić za mieszkańców. Ta matematyka jest prosta - z przekopem jest szansa coś zrobić, wystarczy pomyśleć; bez niego, pozostaje marazm i bieda jak dotychczas. Nie tylko skorzysta na tym turystycznie Elbląg, podobnie jak Tolkmicko, Frombork, Braniewo i pozostałe miejscowości nadzalewowe, ale również zwiększy się ruch towarowy w elbląskim porcie. Przypominam o Białej Księdze Transportu UE, która zakłada zwiększanie w najbliższych dekadach transportu śródlądowego i rozwój dróg wodnych, na co zresztą przeznacza się tam ogromne środki, których w Polsce nie potrafimy wykorzystać, bo u nas w większości dominują malkontenci o podejściu "nie da się". (. .. )
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    40
    12
    RobertKoliński(2019-02-20)
  • Szwedzi taki kanał zbudowali prawie 80 lat temu

    RobertKoliński Nie tylko można mówić o podobieństwie, ale one są wręcz niemal bliźniacze pod względem funkcjonalności i parametrów technicznych;) Btw, redakcja mogłaby wspomnieć, że temat szwedzkiej budowli podłapała od niezmordowanych internetowych promotorów pomysłu przekopu Mierzei Wiślanej i rozwoju morskiego Elbląga, już nie będę marudził, że z jedynej porządnej, lewicowej partii;))
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    7
    RobertKoliński(2019-02-19)
  • Pamięci tych, którzy przelewali krew za naszą wolność

    RobertKoliński @Zen - Uśmiałem się przy piątku - wiele jest jeszcze pracy nad obalaniem mitów pokutujących w polskim społeczeństwie "z dziada-pradziada" xd Również pozdrawiam;)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    2
    RobertKoliński(2019-02-15)
  • Pamięci tych, którzy przelewali krew za naszą wolność

    RobertKoliński @Zen - Spoko, proszę tylko przyswoić sobie tę wiedzę, że ta tak mitologizowana przez pana 2 RP to było państwo autorytarne, faszyzujące, rządzone (od Przewrotu Majowego) przez juntę wojskową do spółki z watykańskim okupantem (to w zasadzie przez cały okres jej trwania) a do tego miziające się z faszyzmem i gnębiące robotników oraz chłopów jak tylko się dało - to 2 RP ma na sumieniu kilkadziesiąt razy więcej ofiar strajków robotniczych, niż 45 lat tak opluwanego dziś PRLu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    2
    RobertKoliński(2019-02-15)
  • Poseł zaprasza na lekcje historii

    RobertKoliński @Zen - Polecam lekturę jeszcze ciepłej książki pt. "Dąbrowszczacy" najlepszego specjalisty od historii tej formacji w naszym kraju, towarzysza i kolegi Piotra Ciszewskiego, który wielokrotnie zagiął i ośmieszył rzekomą "wiedzę" rzekomych "ekspertów" w tej materii z IPN, w tym z oddziału gdańskiego; jest spora szansa, że przestanie powtarzać pan te nie mające nic wspólnego z prawdą głupoty o tych bohaterskich ludziach i żołnierzach wolnej Polski.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    1
    RobertKoliński(2019-02-15)
  • Pamięci tych, którzy przelewali krew za naszą wolność

    RobertKoliński @Sylwester - Widzi pan, nie ma to nic wspólnego z demokracją, że nie lubię rozmawiać z anonimowymi tchórzami, których tak hołubi redakcja Portelu - po prostu uważam, że jeżeli ktoś ma na tyle "odwagi", żeby pluć w internecie, to powinien mieć choć minimum odwagi cywilnej, żeby się pod swoimi tekstami podpisać. Jak pan widzi, nie jest to wielki wysiłek i jednak można. Co do meritum, to znowu pan nie wie o czym pisze - nie mam nic wspólnego z formacją Ryszarda Petru "Teraz", jestem członkiem partii Razem, która jest ideową i polityczną kontynuatorką myśli socjalistycznej reprezentowanej przed wojną przez PPS. Co do premiera Olszewskiego, to powiem tylko tyle, że mam do niego szacunek mocno umiarkowany i powinowactwo z bohaterem lewicy rewolucyjnej Stefanem Okrzeją nie ma tu nic do rzeczy. Każdy zarabia sobie na szacunek potomnych samodzielnie. @Zen - Owszem, pełna zgoda - socjaliści jak Piłsudski, Ciołkosz czy Dubois walczyli z bolszewikami i my (oraz ja osobiście) do dziedzictwa SOCJALIZMU odwołujemy się właśnie, a nie bolszewizmu. Warto żeby to w końcu prawicowe marudy pojęły i do wiadomości wreszcie przyjęły;)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    3
    RobertKoliński(2019-02-15)
  • Pamięci tych, którzy przelewali krew za naszą wolność

    RobertKoliński Mylisz się anonimku, akurat Razem jest bezpośrednią kontynuacją ideową i polityczną przedwojennej PPS i nie dość, że od początku organizujemy wspólne akcje, wykłady i prelekcje, to do tego wespół z m. in. dzisiejszymi jej działacz(k)ami będziemy wystawiać listy w najbliższych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Dodam jeszcze na koniec, bo nie mam przyjemności dyskutować z anonimami, że poglądy swoje, które tak bolą brunatnych nieuków i propagandystów, będę prezentował wyłącznie wg własnej woli oraz życzenia i nie będzie mi byle tchórzliwy anonim wyznaczał kiedy, jak i gdzie mogę to robić. Nie ma obowiązku lektury, tak jak nie ma obowiązku być mądrym.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    RobertKoliński(2019-02-15)
  • Poseł zaprasza na lekcje historii

    RobertKoliński Panu zaś @Bryśśsiowi odpowiem tylko tyle, że nawet jeżeli korci mnie czasem wyprostować na takich spotkaniach brednie rozpowszechniane przez elbląskich politykierów przy pomocy funkcjonariuszy z IPN, to mamy wewnętrzną politykę nielegitymizowania brunatnych propagandystów i PiS-sponsorów oenerowskich bojówkarzy na publicznych spotkaniach więc po raz kolejny, bo to już -naste takie zaproszenie dla mnie celem uwiarygodnienia reżimowego nacjo-bełkotu, wziąć udziału w propagandowym spędzie odmawiam.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    4
    RobertKoliński(2019-02-15)
  • Poseł zaprasza na lekcje historii

    RobertKoliński @ArturChomicz - A żeby było jeszcze ciekawiej, to polecę panu również lekturę świeżutkiego artykułu Tygodnika Przegląd pt. "Prawicowi monterzy historii", w którym można przeczytać o tym, kim są dzisiejsi funkcjonariusze ipeenowskiej czerezwyczajki - krótki cytat: „Żelazna gwardia” IPN to m. in. naziskinheadzi po studiach historycznych, którzy zamienili mundury na marynarki. (. .. ) – Muszyński chodził w mundurze wzorowanym na przedwojennym brunatnym uniformie ONR, witał się salutem rzymskim i okrzykiem „Czołem Wielkiej Polsce”. Traktowaliśmy go trochę jak nieszkodliwego dziwaka – opowiada jego kolega ze studiów. Dla jasności – rzymski salut to gest, który z okrzykiem Heil Hitler/Sieg Heil wykonywali naziści. Dziś jest nielegalny m. in. w Niemczech i w Austrii. Kiedy Muszyński „odbija” Wilno, Bechta zajmuje się muzyką i opiewa rasistowskiego mordercę – Janusza Walusia, polskiego emigranta, który zamordował zastępcę Nelsona Mandeli, komunistę Chrisa Haniego. W 1993 r. obok bramy głównej Uniwersytetu Warszawskiego wiesza płachtę z napisem: „Chwała Januszowi za celne strzały”. " Więcej w tygodniku.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    1
    RobertKoliński(2019-02-15)
  • Poseł zaprasza na lekcje historii

    RobertKoliński @ArturChomicz - Szanowny Panie funkcjonariuszu IPN, gdyby pan i pańscy towarzysze z czerezwyczajki zamieszczali na swoich stronach pełne i wyczerpujące wypowiedzi, to może nie musielibyście ze swoich ignoranckich bzdur później się tłumaczyć, nam zaś oszczędziłoby to sporo roboty i czasu z prostowaniem waszych propagandowych bredni - załączam fotkę z waszego własnego fanpejdżu, na którym notorycznie podajecie nieprawdę na temat polskiej historii (brednie o "wyklętych", kłamstwa o bohaterskich Dąbrowszczakach, pomówienia dot. patronów polskich ulic, dekomunizacyjny bełkot etc). Polecam też doczytać o tym jak naprawdę wyglądała sprawa z "wyzwoleniem" obozu w Holiszowie oraz kim byli hitlerowscy kolaboranci z Brygady Świętokrzyskiej czy antysemici i zwolennicy kolaboracji z Hitlerem z NOR-ONR. Owocnej lektury:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    3
    RobertKoliński(2019-02-15)
  • Pamięci tych, którzy przelewali krew za naszą wolność

    RobertKoliński Z IPN-u się tego nie dowiecie, ale, cytując pierwszego komendanta SZP, Michała Karaszewicza-Tokarzewskiego, u podstaw tworzenia AK leżały "marzenia o Polsce Ludowej", tj. takiej, w której panować będzie sprawiedliwość społeczna, a władza i odpowiedzialność za państwo spoczywać będą w rękach mas. A organizacja konspiracyjnego wojska miała opierać się o "porozumienie z PPS i ludowcami". Przy okazji przypomnijmy też, że spośród trzech pierwszych komendantów SZP/ZWZ/AK, pierwszy uważał się za chrześcijańskiego socjalistę, drugi był byłym działaczem PPS, a trzeci twierdził, że powojenna Polska "musi być czerwona, robotniczo-chłopska". Tak ten trzeci z nich, Stefan "Grot" Rowecki, opisywał wizję odrodzonej Polski w rozkazie do swoich żołnierzy z grudnia roku 1941: "Przyszła Polska będzie krajem demokracji, a nie obcych duchowo Narodowi Polskiemu dyktatur i totalizmów, które zostaną złamane ostatecznie zwycięstwem bloku państw demokratycznych. W Polsce nie powtórzy się już odsunięcie mas ludowych od rozstrzygającego wpływu na sposób rządzenia nimi, panować w niej będzie społeczna sprawiedliwość, moralność publiczna i uczciwość w życiu publicznym. (. .. ) Poprawa bytu szerokich mas będzie stałym przedmiotem zabiegów rządu. Polska będzie krajem, gdzie walki wewnętrzne będą mogły być prowadzone tylko w drodze przewidzianej Konstytucją. O taką Polskę walczyć będziemy”.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    2
    RobertKoliński(2019-02-15)
  • Pamięci tych, którzy przelewali krew za naszą wolność

    RobertKoliński @Pankracy - Skończone bzdury opowiadasz Pankracu, których właśnie dzięki głupawej cenzurze Portelu nie można tu sprostować.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    1
    RobertKoliński(2019-02-15)
  • Pamięci tych, którzy przelewali krew za naszą wolność

    RobertKoliński (. .. ) Poprawa bytu szerokich mas będzie stałym przedmiotem zabiegów rządu. Polska będzie krajem, gdzie walki wewnętrzne będą mogły być prowadzone tylko w drodze przewidzianej Konstytucją. O taką Polskę walczyć będziemy!"
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    5
    RobertKoliński(2019-02-14)

Redakcja nie odpowiada za treść i formę zamieszczonych powyżej wypowiedzi.
Reklama