W niedzielę na słynnych fromborskich organach zagra włoski wirtuoz Silvano Rodi.
Artysta jest naczelnym organistą Księstwa Monako i szefem komisji opiekującej się zabytkowymi organami w diecezji Ventimiglia - Sanremo we Włoszech. Od 13 lat jest także dyrektorem i wykładowcą Instytutu Muzyki Sakralnej w Imperii oraz szkoły muzycznej francuskiego departamentu Alpes – Maritimes.
W czasie 38. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej Silvano Rodi zaprezentuje kompozycje Dietricha Buxtehude (1637 - 1707), Johanna G. Walthera (1684 - 1748), Johanna Sebastiana Bacha, Alexandre’a Pierre’a F. Boely (1785 - 1858), Louisa Jamesa Alfreda Lefebvre - Wely (1817 - 1870), Alexandra Guilmanta (1837 - 1911), Vincenza Petrali (1832 – 1889), Filippo Capocciego (1840 - 1911) oraz Marco Enrico Bossiego (1861 – 1925).
- Fromborska bazylika archikatedralna posiada jeden z najcenniejszych barokowych instrumentów - przypomina profesor Andrzej Chorosiński, który był gościem festiwalu w ubiegłym tygodniu. - Ich wielkość tkwi w ilości głosów, którymi te organy dysponują. Są to dwa instrumenty połączone jednym wspólnym stołem gry.
Główny instrument znajduje się na chórze, a druga część organów, złożona z dwóch manuałów (klawiatur) i pedału jest w prezbiterium. To sprawia, że swoim brzmieniem organy wypełniają całą olbrzymią przestrzeń katedry. Tegorocznej edycji festiwalu patronują: wojewoda warmińsko – mazurski, prezydent Elbląga, a także burmistrzowie Krynicy Morskiej i Braniewa. Wszystkie koncerty rozpoczynają się o godz. 14.00.
W czasie 38. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej Silvano Rodi zaprezentuje kompozycje Dietricha Buxtehude (1637 - 1707), Johanna G. Walthera (1684 - 1748), Johanna Sebastiana Bacha, Alexandre’a Pierre’a F. Boely (1785 - 1858), Louisa Jamesa Alfreda Lefebvre - Wely (1817 - 1870), Alexandra Guilmanta (1837 - 1911), Vincenza Petrali (1832 – 1889), Filippo Capocciego (1840 - 1911) oraz Marco Enrico Bossiego (1861 – 1925).
- Fromborska bazylika archikatedralna posiada jeden z najcenniejszych barokowych instrumentów - przypomina profesor Andrzej Chorosiński, który był gościem festiwalu w ubiegłym tygodniu. - Ich wielkość tkwi w ilości głosów, którymi te organy dysponują. Są to dwa instrumenty połączone jednym wspólnym stołem gry.
Główny instrument znajduje się na chórze, a druga część organów, złożona z dwóch manuałów (klawiatur) i pedału jest w prezbiterium. To sprawia, że swoim brzmieniem organy wypełniają całą olbrzymią przestrzeń katedry. Tegorocznej edycji festiwalu patronują: wojewoda warmińsko – mazurski, prezydent Elbląga, a także burmistrzowie Krynicy Morskiej i Braniewa. Wszystkie koncerty rozpoczynają się o godz. 14.00.
SZ