W czwartek, 12 listopada o godz. 19 koncertmistrzyni Elbląskiej Orkiestry Kameralnej będzie solistką koncertu, podczas którego usłyszymy utwory m.in.: H. Wieniawskiego, J. S. Bacha, W. A. Mozarta, L. van Beethovena i K. Szymanowskiego. Artystce towarzyszyć będzie pianistka Bogna Czerwińska-Szymula.
W programie koncertu:
Niccolo Paganini Kaprys nr 2, op.1
Henryk Wieniawski Prelude, op.10
Jan Sebastian Bach Adagio i Fuga g- moll z I Sonaty na skrzypce solo
Wolfgang Amadeus Mozart Koncert nr 4, D- dur, cz. I, KV 218
Ludwig van Beethoven Sonata na fortepian i skrzypce nr 4, a- moll
Karol Szymanowski Źródło Aretuzy z cyklu Mity
Henryk Wieniawski Wariacje na temat własny op. 15
O programie
Technika gry Paganiniego do dzisiaj budzi zdumienie, a kaprysy są bardzo wysoką poprzeczką nawet dla współczesnego wirtuoza skrzypiec. Utwór wymagający wejścia na Himalaje prawdziwej wirtuozerii. Gdy powstawał, jego wykonanie uważano wręcz za niewykonalne. Wariacje to wymarzona forma dla wirtuozów chcących popisać się swą techniką – zaczynają się zwykle od prostego tematu, który w kolejnych wariacjach obrasta coraz gęstszymi i coraz bardziej zawiłymi kombinacjami dźwięków, w finale zaś rozpętuje się prawdziwe szaleństwo.
''Wariacje'' - podobnie jak inne kompozycje Wieniawskiego - wymagają od skrzypka swobody w grze akordowej i oktawowej, umiejętności wykonywania różnorodnych form staccata, błyskotliwych pasaży czy innych elementów wirtuozowskiej techniki, jak również czystości intonacji flażoletów.
Karolina Nowotczyńska
Absolwentka Szkoły Muzycznej w Elblągu, w klasie prof. Krystyny Jureckiej i mgr Hanny Berezy, a także absolwentka Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. W latach 2012-2013 studiowała w Accademii Santa Cecilia w Bergamo (Włochy), w klasie prof. Pavla Vernikova.
Od 2013 roku Karolina Nowotczyńska jest koncertmistrzynią Elbląskiej Orkiestry Kameralnej. Współpracowała z takimi osobistościami jak: Wanda Wiłkomirska, Robert Kabara, Konstanty Andrzej Kulka, Zakhar Bron, a także Maxim Vengerov. Jako solistka koncertowała w wielu krajach Europy, m.in. w Szwajcarii, Niemczech, Hiszpanii, Francji, Włoszech, Słowacji, Austrii, a także w Kanadzie. Ponadto jest laureatką kilkunastu międzynarodowych konkursów muzycznych. Od września 2015 roku rozpoczęła studia w prestiżowym Konserwatorium Muzycznym im. R. Wagnera w Wiedniu, w klasie prof. Igora Petrushevskiego.
12 listopada, sala koncertowa Ratusza Staromiejskiego w Elblągu, godz. 19. Wejściówka: 10 zł.
Sponsor Strategiczny Mecenas Elbląskiej Orkiestry Kameralnej Siemens Sp. z o.o.
Sponsor Elbląskiej Orkiestry Kameralnej Grupa Energa
Sponsor Elbląskiej Orkiestry Kameralnej Metal Expert Sp. z o.o. Sp. J.
Sponsorzy Wspierający: NZOZ Twoje Zdrowie Sp. z o.o. Meble Wójcik, EPEC, Toyota Knedler, Grupa Żywiec Browar w Elblągu
Niccolo Paganini Kaprys nr 2, op.1
Henryk Wieniawski Prelude, op.10
Jan Sebastian Bach Adagio i Fuga g- moll z I Sonaty na skrzypce solo
Wolfgang Amadeus Mozart Koncert nr 4, D- dur, cz. I, KV 218
Ludwig van Beethoven Sonata na fortepian i skrzypce nr 4, a- moll
Karol Szymanowski Źródło Aretuzy z cyklu Mity
Henryk Wieniawski Wariacje na temat własny op. 15
O programie
Technika gry Paganiniego do dzisiaj budzi zdumienie, a kaprysy są bardzo wysoką poprzeczką nawet dla współczesnego wirtuoza skrzypiec. Utwór wymagający wejścia na Himalaje prawdziwej wirtuozerii. Gdy powstawał, jego wykonanie uważano wręcz za niewykonalne. Wariacje to wymarzona forma dla wirtuozów chcących popisać się swą techniką – zaczynają się zwykle od prostego tematu, który w kolejnych wariacjach obrasta coraz gęstszymi i coraz bardziej zawiłymi kombinacjami dźwięków, w finale zaś rozpętuje się prawdziwe szaleństwo.
''Wariacje'' - podobnie jak inne kompozycje Wieniawskiego - wymagają od skrzypka swobody w grze akordowej i oktawowej, umiejętności wykonywania różnorodnych form staccata, błyskotliwych pasaży czy innych elementów wirtuozowskiej techniki, jak również czystości intonacji flażoletów.
Karolina Nowotczyńska
Absolwentka Szkoły Muzycznej w Elblągu, w klasie prof. Krystyny Jureckiej i mgr Hanny Berezy, a także absolwentka Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. W latach 2012-2013 studiowała w Accademii Santa Cecilia w Bergamo (Włochy), w klasie prof. Pavla Vernikova.
Od 2013 roku Karolina Nowotczyńska jest koncertmistrzynią Elbląskiej Orkiestry Kameralnej. Współpracowała z takimi osobistościami jak: Wanda Wiłkomirska, Robert Kabara, Konstanty Andrzej Kulka, Zakhar Bron, a także Maxim Vengerov. Jako solistka koncertowała w wielu krajach Europy, m.in. w Szwajcarii, Niemczech, Hiszpanii, Francji, Włoszech, Słowacji, Austrii, a także w Kanadzie. Ponadto jest laureatką kilkunastu międzynarodowych konkursów muzycznych. Od września 2015 roku rozpoczęła studia w prestiżowym Konserwatorium Muzycznym im. R. Wagnera w Wiedniu, w klasie prof. Igora Petrushevskiego.
12 listopada, sala koncertowa Ratusza Staromiejskiego w Elblągu, godz. 19. Wejściówka: 10 zł.
Sponsor Strategiczny Mecenas Elbląskiej Orkiestry Kameralnej Siemens Sp. z o.o.
Sponsor Elbląskiej Orkiestry Kameralnej Grupa Energa
Sponsor Elbląskiej Orkiestry Kameralnej Metal Expert Sp. z o.o. Sp. J.
Sponsorzy Wspierający: NZOZ Twoje Zdrowie Sp. z o.o. Meble Wójcik, EPEC, Toyota Knedler, Grupa Żywiec Browar w Elblągu
Elbląska Gazeta Internetowa portEl.pl jest patronem medialnym Elbląskiej Orkiestry Kameralnej
Elbląska Orkiestra Kameralna