UWAGA!

Teraz ja - Trochę o komunikacji miejskiej w Elblągu

 Elbląg, Trochę o komunikacji miejskiej w Elblągu

Jeżdżąc komunikacją miejską, niektórzy narzekają, że warunki w autobusach czy tramwajach są paskudne. – Szyby zamazane, śmieci na podłodze... – to wypowiedź jednego z pasażerów. Otóż, jak widać, ostatnio mało autobusów przybywa do elbląskich przewoźników komunikacji miejskiej, za to więcej odchodzi – na złom.

W tym roku autobusy w najgorszym stanie ma ALP sp. z.o.o. Wprawdzie zostały zakupione Volvo 7700 CNG, lecz do ruchu wciąż dopuszczone są Volvo B10M, w których widać fatalny stan karoserii, co wpływa także na bezpieczeństwo pasażerów. ALP słynie z rzadko spotykanych autobusów, m.in. starych modeli Volvo, ale dobrą stroną ALP jest to, że inwestują w autobusy zasilane gazem ziemnym.
       Najbardziej rozwiniętym przewoźnikiem elbląskim jest PKS Elbląg, posiada najwięcej autobusów z wszystkich przewoźników. Obsługuje kursy międzymiastowe, jak i miejskie. Stan autobusów jest dobry. Warto jednak spojrzeć, że dużo autobusów w PKS Elbląg zostało zezłomowanych nie ze względu na wiek, tylko stan techniczny.
       PKA Elbląg posiada najmniej pojazdów z przewoźników komunikacji miejskiej w Elblągu.
       Tramwaje Elbląskie cieszą się większą liczbą pasażerów, obsługują pięć linii które przebiegają przez prawie cały Elbląg. Stan tramwajów jest dobry. Najlepszym tramwajem jest Pesa 121N zakupiony w 2006 r. Jego atutem jest także charakterystyczny wygląd, różni się od pozostałych bogatym wyposażeniem wnętrza. Stan torowisk w Elblągu jest oceniony jako słaby, zwłaszcza na odcinku ul. Grunwaldzkiej. Ostatnio (17 września) wykolejony został tam zabytkowy Konstal N na linii 2 za przystankiem ul. Druskiej. Przyczyną wykolejenia był najprawdopodobniej stan torowisk. Przez stan torowisk długo nie zobaczymy Pesa 121N na linii 1,2 czy 4.
       Miasto zachęca do korzystania z komunikacji miejskiej, ale nie patrzy z punktu widzenia pasażera i nie zdaje sobie sprawy, że zaśmiecone czy zniszczone autobusy zniechęcają do korzystania z jej usług. Wtedy, gdy zacznie się dbać o pasażerów, może ludzie zaczną korzystać z komunikacji miejskiej bardziej masowo.
      

 


      

NickEl
Liczba publikacji: 1
W tym miesiącu: 0
Ocena Głosów Komentarzy
3.2 8 55

A moim zdaniem...

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • tak
  • aha, pierwszy i drugi zarazem
  • Stan autobusów fatalny, a ceny biletów ciągle drożeją. Wolę jeździć rowerem.
  • Jestem ciekawy w jaki sposób są wyrejestrowywane złomowane autobusy bo żadnego nie widziałem w legalnie działającej stacji demontażu a prawdopodobnie wszystkie są cięte na ul. Dojazdowej. Co w takim wypadku dzieje się z dokumentacją pojazdu, ma dalsze "życie"???
  • achronom961812 ZKM podwyża ceny biletów bo już nikt nie chce jeździć komunikacją miejską i chce wyrównać straty podwyżkami. A w autobusy i tramwaje nie inwestują. Autobusy i tramwaje na darmo się zużywają przez nikogo właśnie bo nikt nie chce jeździć. Może lepiej niech zamiast nabijać licznik odstawią do zajezdni?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    achronom961812(2011-10-31)
  • Autobusy to pół biedy. .. ., ich kierowcy to chamstwo na drodze. Wyjeżdzają z zatoczek prosto na samochody, myślą, że ich przepisy nie obowiązują. Pytam się, kto ich zatrudnia. Dziwię się, że przy takim wymuszaniu pierwszeństwa nie ma wypadków. Jeszcze nie ma.
  • achronom961812 mnbvc : z tego co wiem - autobusy są cięte na części na ul. Dojazdowej. To co się nadaje idzie na zamienniki a reszta na złom. Najprawdopodobniej po tych zezłomowanych inne mogą otrzymać jego numer taboru jak i części.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    achronom961812(2011-10-31)
  • achronom961812 Jak to mówią "Polak potrafi!" albo "Duży może wszystko". Niektórzy kierowcy są jak to ujać "piratami drogowymi dla których się liczy czas a nie bezpieczeństwo pasażerów. Najsympatyczniejszego i jak dla mnie dobrego kierowcy to znajdziecie w PKS Elbląg. w ALP widziałem dużo razy jak zamykali drzwi przed nosem na przystankach co mnie oburzyło. Skoro im zależy na pieniądzach to niech wpuszczają.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    achronom961812(2011-10-31)
  • kierowcy wymuszają wyjeżdżając z zatoczki? chyba w afryce Cie uczyli jeździć :) autobus jak włączy kierunkowskaz (z tym to jednak różnie bywa choć w większości włączają) ma pierwszeństwo przed samochodem jeśli chce się włączyć do ruchu :) są Ci lepsi i Ci gorsi kierowcy, jak na ulicy.
  • "Autobusy to pół biedy. .. ., ich kierowcy to chamstwo na drodze. Wyjeżdzają z zatoczek prosto na samochody, myślą, że ich przepisy nie obowiązują. " Zanim zaczniesz płakać to sam najpierw poczytaj trochę te przepisy. Właśnie na obszarze zabudowanym samochody mają obowiązek puszczać chcące wyjeżdżać z zatoczek autobusy. Art. 18.1.Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.
  • ZKM Sp. z. o. o. czyli za nic nie odpowiada. Co na to panowie Orzech i Górecki?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Bimbaj(2011-10-31)
  • achronom961812 Oni tylko zgarniają kasę za bilety a przewoźnicy tracą paliwo
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    achronom961812(2011-10-31)
Reklama