UWAGA!

Tramwajowa inwestycja

58 mln zł kosztować będzie budowa trakcji tramwajowej na ul. Ogólnej oraz przebudowa zajezdni przy ul. Browarnej. Prace zakończą się w 2006r.

W marcu br. ogłoszony został przetarg na roboty budowlane związane z projektem "Rozbudowa systemu transportu publicznego - trakcja tramwajowa w Elblągu". 6 kwietnia natomiast prezydent Henryk Słonina podpisał umowę z wojewodą warmińsko-mazurskim Stanisławem Szatkowskim dotyczącą realizacji całości zadania.
     Inwestycja zakłada budowę trakcji tramwajowej na ul. Ogólnej wraz z przebudową fragmentów tej ulicy oraz przebudowę układu torowego na terenie zajezdni przy ul. Browarnej. Koszt przedsięwzięcia to 58 mln zł., w tym dofinansowanie unijne (w ramach ZPORR) to 75 proc. kosztów kwalifikowanych. Zakończenie prac planowane jest na 2006 r.
A

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Tyle kasy pojdzie w bloto po co to robic skoro tam jezdza autobusy bezsensu Niew wiem kto to wymyslil i zaakceptowala ale na pewno troche na tym zarobil
  • Ja natomiast uważam, że przedłużenie linii tramwajowej to świetny pomysł. Autobusy będą odciążone, transport szybszy, a i środowisko wyjdzie na tym lepiej (wszak tramwaje są dla niego mniej szkodliwe). To dobra inwestycja!
  • Lewy jak to lewy znaczy niemyślacy!!!!!!!!!!!!!
  • Czy nie lepiej byłoby przedłużyć torowisko na ulicy Browarnej, później Odrodzenia i dopiero na Ogólną. Zawada to przecież jedna z najwiekszych dzielnic miasta.
  • popieram :) ale zapewne ze wzgledow technicznych jest to drozsze i trudniej wykonac takie przedsiewziecie ... pozdrawiam
  • czy ktoś mogłby mi wytłumaczyc jak ta lina tramwajowa miala by leciec?? albo jakis link podajcie :)
  • dobrze by bylo puscic linie tramwajowa w gore ulicy Krolewieckiej (w kierunq milejewa) a potem Fromborska do Ogolnej, bo ludzie z krolewieckiej mieszkajace w okolicy wojska nie maja mozliwosci dotarcia na zawade [mowie tu przede wszystkim o osobach starszych dla ktorych przejscie na przystanek 13 lub 17 jest nader uciazliwy]
  • ja uwazam ze to bzdurna inwestycja, Elbląg potrzebuje uzbrojenia na terenach inwestycyjnych (chociazby na Modrzewinie) a nie inwestycji ktrore nic miastu poza splendorem nie daja. Potrzebujemy inwestorow i miejsc pracy, bo niedlugo tymi tramwajami beda jezdzic tylko bezrobotni na posredniak... 58 milionow to kupa kasy a my wydamy je na ....
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    qwerty(2005-04-14)
  • Jurex co Ci dużo wyjasniać, będzie to przedłużenie z petli Ogólna na petlę Fromborska. Żadnych nowcyh linni nie będzie, po prostu 1,3,4,5 będą jechały aż po Fromborską.
  • QWERTY: lamusie jeden, to nie wiesz, że w sprawa Modrzewiny nie stoi w miejscu? Roboty rekultywaycjne terenu sie juz zakończyły, a wkrótce ruszy budowa Dąbka w kierunku Modrzewiny! a za parę lat również i trakcji tramwajowej.
  • NOKIA: zapoznaj się z planem rozwoju sieci tramwajowej w Elblągu, tramwaje będą docierały na ulicę Fromborską również, ale to dopiero za ok 4-5 lat. tzn. będzie pociągnięta linia pod górę obok szpitala i będzie skręcać we Fromborską do Ogólnej. Również torowisko powstanie na ulicy Odrodzenia (petla będzie na Mazurskiej), po 2013 też będa rozwijać sieć na północ, tzn. Modrzewina przez nową Dąbka, ale przedtem jeszcze również powstana nowe torowiska w centrum, tzn na 12 lutego, Grota Roweckiego, Armii Krajowej, tory też przetna Plac Konstytucji, zeby połaczyć 3go Maja z Grota Roweckiego.
  • no wszystko fajnie, tylko szybkosc tramwajow pozostawia wiele do zyczenia (kto jechal np. w gda wie o co chodzi)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    dr_Nickk(2005-04-14)
Reklama