Wiemy już, że przy „siódemce” powstanie centrum handlowe, wiemy nawet, jak mniej wiecej będzie wyglądało. Nie wiemy jeszcze, kiedy powstanie? Regionalne Centrum Handlowe „Siódemka” - firma NEPH (New Europe Property Holdings Limited), deweloper i inwestor działający na polskim rynku nieruchomości handlowych i biurowych, ujawniła nazwę swojego nowego projektu handlowego realizowanego w Elblągu.
Będzie zlokalizowane w odległości 1,5 km od przecięcia dróg ekspresowych S7 i S22. „Siódemka” to nazwa odnosząca się oczywiście lokalizacji przy trasie S7 z Warszawy do Gdańska. Obiekt będzie położony pomiędzy lotniskiem Aeroklubu Elbląskiego a trasą S7. Według inwestora, Centrum „zapewni swoim przyszłym klientom z Elbląga, jak również z całego regionu, największą ofertę handlowo-rozrywkową na południe od Trójmiasta”. Może stać się także miejscem zakupów dla mieszkańców Kaliningradu.
- Rozmowy prowadzone z władzami lokalnymi i instytucjami zarządzającymi drogami krajowymi na temat bezpośredniego dojazdu do nowego centrum handlowego są już zaawansowane - informuje Justyna Popiołek z firmy Questia. - Planowane jest wykorzystanie istniejącego wiaduktu nad trasą S7 zlokalizowanego na północny-zachód od przyszłego centrum handlowego oraz wybudowanie wielopoziomowego skrzyżowania, które zapewni wygodne połączenie „Siódemki” z drogą ekspresową w obu kierunkach. Zespół odpowiedzialny za projekt Regionalnego Centrum Handlowego „Siódemka” ściśle współpracuje z władzami Elbląga.
Na horyzoncie widać już kształt
- Cieszymy się, że po wielu miesiącach wytężonej pracy nad projektem Regionalnego Centrum Handlowego „Siódemka” na horyzoncie widać już jego ostateczny kształt. Szczególnie dobrze współpracuje się nam z władzami Elbląga, które podzielają naszą wizję stworzenia regionalnego centrum handlowego właśnie w ich mieście. Pragnę podziękować Panu Prezydentowi, urzędnikom i wszystkim innym osobom zaangażowanym w ten projekt za ich pomysły i propozycje oraz entuzjazm, dzięki którym możliwa jest jego realizacja wspólnie z firmą NEPH - powiedział Matthew Cartisser, współzałożyciel i dyrektor zarządzający NEPH. - Dzięki realizacji tej inwestycji powstanie około 1 000 nowych miejsc pracy. Podniesie się także atrakcyjność Elbląga w oczach inwestorów. „Siódemka” umożliwi także mieszkańcom Elbląga korzystanie z równie bogatej, o ile nie lepszej oferty handlowej, do jakiej dostęp mają mieszkańcy innych polskich miast. Pozwoli ona również uniknąć długich, kosztownych i niekorzystnych dla środowiska naturalnego podróży do Trójmiasta w celu zrobienia zakupów.
W planach widać więcej
Regionalne Centrum Handlowe „Siódemka” o całkowitej powierzchni ok. 78 500 m2 będzie się składać z trzech głównych elementów: galerii handlowej z przyległym hipermarketem spożywczym, parku handlowego oraz samoobsługowego hipermarketu budowlanego (budynek ma mieć kształt podkowy i całkowitą długość około 630 m). Ponadto zespół uzupełnią budynki zaplecza technicznego oraz stacja benzynowa z punktem gastronomicznym dla kierowców.
„Siódemka” zamierza oferować swoim klientom dostęp do wielu znanych lokalnych i międzynarodowych marek dotychczas niedostępnych w Elblągu. Będzie w niej również wieloekranowe kino, restauracja, kawiarnia oraz bary.
Na terenie galerii handlowej znajdą się duże i średnie powierzchnie handlowe a także małe punkty handlowe. W parku handlowym zlokalizowane będą sklepy oferujące elementy wyposażenia domu, meble oraz artykuły wykończeniowe. Na terenie centrum handlowego znajdzie się również parking naziemny na około 2 000 miejsc parkingowych.
Niestety, w informacji, jaką otrzymaliśmy, nie ma ani słowa o terminach.
***
New Europe Property Holdings Limited (NEPH) to deweloper i inwestor działający na polskim rynku nieruchomości handlowych i biurowych. Firma powstała w 2005 roku, a jej założyciele mają ponad dwudziestopięcioletnie doświadczenie w branży deweloperskiej zdobyte w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Grecji oraz w Polsce. Do tej pory NEPH zainwestował około 20 milionów euro (90 milionów złotych) w kluczowych lokalizacjach na terenie Polski i planuje dalsze inwestycje w kolejnych latach.
Realizowane przez NEPH projekty handlowe powstają głównie w miastach regionalnych, na obszarach, gdzie brakuje nowoczesnych obiektów handlowych. NEPH planuje także realizację projektów biurowych w największych polskich miastach poza Warszawą. Przedstawiciele zarządu NEPH byli między innymi odpowiedzialni za realizację kompleksu biurowego Wiśniowy Business Park w Warszawie oraz za wstępną fazę realizacji centrum handlowego Silesia City w Katowicach.