UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Wowka Z ostatniej chwili! Sensacja! Po rozmowach na niższym szczeblu ( emigranci elbląscy i Nepalczycy pracujący w Londynie) Nepalczycy wyrazili swoja wielką chęć wybudowania terminala morskiego dla kontenerowców w Elblągu. Tak więc mamy kolejny bardzo poważny argument za przekopaniem mierzei!!
  • Wowka Najpierw niech prezydent miasta udowodni, że umie ściągnąć chociażby jednego inwestora ! Ba najpierw niech powie co zrobił aby uratować i przywrócić do produkcji nasze Zakłady Mięsne?
  • UWAGA! Z OSTATNIEJ CHWILI!!! Port elbląski potentatem na skalę portu w Rotterdamie??? Grupa państw środkowoafrykańskich, chwilowo chcąca pozostać anonimową, przedstawiła na forum własnej organizacji gotowość uruchomienia programu o nazwie "Africa - Baltica", mającego na celu uzyskanie dostępu do światowych dróg morskich. Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że jedną z potencjalnych lokalizacji w Europie Środkowej będzie najprawdopodobniej prężnie rozwijający się i bijący rekordy przeładunkowe port w Elblągu. Poważne środki finansowe, które będą przekazane nowemu elbląsko - afrykańskiemu konsorcjum, pozwolą na wykonanie drugiego pasa przekopu Mierzei i Kanału Elbląskiego. Po sukcesie programu "Bałtycka Ukraina" z niecierpliwością czekamy na następny Emigrant
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    E_migrant(2008-04-11)
  • WojŁawrynowicz Do pana Jakuba, wycieczki osobiste nie wzmacniają argumentacji, ani za, ani przeciw Wowka jak chcesz ironizować to INFORMACJA NIE Z OSTATNIEJ CHWILI, a stara z 1886 r: Budowa wieży Eiffla nie będzie realizowana:, bo „ Zeszpeci i zhańbi miasto Paryż” , „ Precz ze szkieletem z nitowanej blachy!” Została wniesiona sprawa sądowa budowniczemu wieży. No oczywiste jest to ze jest to inwestycja nie opłacalna i nie rentowna. I jaka droga w utrzymaniu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-04-11)
  • wg Niezła analogia z tą wieżą. Gdyby postawili ją na bagnistej łące, a nie na Polach Marsowych i gdyby nie było można zwozić turystów autokarami pod samą wieżę tylko ciągać ich furmanką, to zapewne dawno by przerdzewiała i się zawaliła.
  • WojŁawrynowicz Wowka tu nikt nie przedstawił jeszcze konkretnej analizy ekonomicznej. Wasze argumenty przeciw, to koszty bezpośrednie, (bo argumenty o drogim utrzymaniu drogi wodnej z alternatywa utrzymania droższej do Bałtyjska i ekologów o zagrożeniu śledzia są niepoważne). Mnie przekonasz jak przedstawisz mi wyniki analizy, w której to koszyty bezpośrednie będą większe od zysków, które daje rozwój turystyki w tym regionie szeroko rozumianym. Według mnie odpowiednie inwestycja w infrastrukturę i promocje, sprowadzą bum gospodarczy do regionu elbląskiego. Przekop, zalew z marinami i promami miedzy mierzeja a Tolkmickiem, Elblągiem i Fromborkiem, parkingi i drogi, zagospodarowany Kanał Elbląski i atrakcyjny, osada Tuso, Frombork, Malbork, szlaki piesze, konne, rowerowe na Wzniesieniu Elbląskim (małe Bieszczady), kolej nadzalewowa, szlak pielgrzymkowy św. Wojciecha, kilka imprez krajowych (np. „ Festiwal Wikingów i Słowian. ” , regaty itp. ), stadniny, gospodarstwa agroturystyczne itd. .. .PO PIERWSZE TUTYSTYKA SAMORZĄDOWCU!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-04-11)
  • Szanowny studenciku, ( za moich czasów studenckich śpiewało się przecudnej urody pieśń "studencie, studenciku, studencie, studenciku siedź na d. .. nie ryzykuj) Wielka to rzadkość, aby absolwent ( skończył pan ?) Akademii Morskiej, dawniej zwanej Wyższą Szkołą Morską nie rozumiał słowa pisanego. Wydawało mi się, że w żadnym momencie dyskusji nie posunąłem się do wycieczek osobistych, że o opluwaniu nie wspomnę. Nonszalancja - chyba nie. Raczej życzliwe zaciekawienie, połączone z lekkim rozbawieniem. Co do opracowań, najpierw musiał bym się z nimi zapoznać, aby wytknąć im ewentualne błędy. Niestety, nigdzie nie mogłem znaleźć ich upublicznionej wersji. Co do portalu Bałtycka Ukraina, to trąci mi to megalomanią. Polska też miała takie zapędy przed wojną. .nawet mundury na Madagaskar były już gotowe :)) Może ja się gdzie indziej uczyłem geografii, ale jak świat światem, Ukraina nigdy nie leżała nad Bałtykiem. .. Czego nie można powiedzieć o Polsce, która jak wiemy przez wieki zawiadywała tamtejszymi terenami :) Ale skoro w sklepie można kupić sok malinowy, którego podstawowym składnikiem jest sok z aronii, to może być i Bałtycka Ukraina. Tyle komentarza lekko satyrycznego. poniżej już na poważnie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    rapaport_XXL(2008-04-11)
  • Szanowny studenciku, Czy uważa Pan, że most w Drewnicy, Pierścień Zatoki, Most Peruckiego w Gdyni czy gdyński falochron projektowali amatorzy? Czy może kompetentne osoby ? Która z tych inwestycji spełnia zakładaną funkcję ? Która z nich oprze się kontroli NIK ? A przecież studia projektów robiły kompetentne osoby. Zatwierdzały i budowały osoby kompetentne. W urzędzie Morskim w Elblągu także wg Pańskiego twierdzenia siedzą osoby kompetentne. Przy wszystkich tych inwestycjach "amatorzy" na rożnych forach wytykali błędy, bzdurne założenia, bezsensowne wyliczenia. Okazało się, że mieli rację. .. Widzi Pan, życie uczy, że gołym okiem widać często błędy i fuszerki. Nie trzeba fachowca z miernikiem laserowym. Nie trzeba kalkulatora i wyliczeń, żeby zobaczyć, że ściana jest krzywa i prędzej czy później się zawali. Problemem tego projektu jest to, że gołym okiem widać, ze założenia są huraoptymistyczne i wzięte z księżyca. Że będzie krzywo i się zawali. Ale co tam. Przecież promotorzy tego nieprzedsięwzięcia nie poniosą żadnej odpowiedzialności. Odpowiedzialność ( finansowa) spadnie na nas wszystkich. cdn
  • Pytał Pan kim jestem, otóż jestem mieszkańcem tego miasta, zaniepokojonym utopijnymi projektami które to miasto mogą utopić. Mogę Panu zdradzić, że jestem praktykiem transportu i spedycji. Miałem możliwość pracować w portach na obu półkulach. Zarówno tych wielkich jak i malutkich porcikach norweskich fiordów. Ukraińskie firmy, z którymi współpracowałem wożą ze Skandynawii ilości towarów, którymi mogliby zasypać Pański Port po dachy. Jak wcześniej pisałem, rozmawiałem z moimi przyjaciółmi z Ukrainy na temat ewentualnego wożenia czegokolwiek przez Elbląg. Po podaniu ( optymistycznej wersji) zanurzeń i tonażu słyszałem w słuchawce pukanie się w czoło. Ponieważ to ludzie mili i kulturalni - potraktowali to w kategoriach dowcipu. Ale może w założeniach do 2030 r jest pogłębienie zalewu do 10 m ? :)) Kończąc - szanowny studenciku, Panie Łoginow. Pozwoli Pan, że nie skomentuję pańskich wypowiedzi w temacie szaletów publicznych, musiał bym bowiem użyć słów dosadnych, które zapewne uznał by Pan za obraźliwe. :)))
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    rapaport_XXL(2008-04-11)
  • Wowka Bardzo proszę o kontakt Raport_xxl
  • Przepisałem kawałek artykułu akurat o tych nieszczęsnych plażach, niestety bez rysunków. Jak dorwe skaner to zeskanuje i wkleje cały. Inżynieria Morska i Geotechnika, nr 5/2006 CZY PRZEBIEG ZJAWISK HYDRODYNAMICZNYCH PO ODMORSKIEJ STRONIE MIERZEI WIŚLANEJ BĘDZIE WPŁYWAĆ NA ZASYPYWANIE KANAŁU ORAZ ROZMYWANIE MIERZEI WIŚLANEJ? Zasadniczym pytaniem często powtarzanym w mass-mediach jest: czy budowa kanału żeglugowego nie spowoduje na MierzeI Wiślanej utworzenia drugiego Władysławowa i Pólwyspu HElskiego, gdzie występuje intensywne zasypywanie wejścia do potru we Władysławowie oraz rozmywanie brzegu morskiego na Półwyspie Helskim. Chcąc uzyskać odpowiedź na to pytanie, przeprowadzono cykl badań symulacyjnych na modelu statycznym. Z badań tych wynikało, że symulowany zasięg procesów erozyjnych jest niewielki i wynosi ok. 1,5 km. Jest to odcinek stosunkowo niewielki, gdy porównać go np. z odcinkiem procesów erozyjnych na Półwyspie Helskim (około 20 km) spowodowanych wpływem portu Władysławowo. Wynika to w dużej mierze z ukształtowania linii brzegowej w obu przypadkach, np. na Półwyspie Helskim mamy do czynienia z wypukłą linią brzegową o charakterze cypla, o skłonnościach do rozmywania. Mierzeja Wiślana ma wklęsłą linię brzegową o tendencjach do zapiaszczania, co pokazano na rys. 4a i b.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    takorzeczezaratustra(2008-04-11)
  • c. d. Ponadto z rysunku tego widać, że wzdłuż polskich brzegów morza otwartego mamy do czynienia ze stosunkowo dużą ilością rumowiska przemieszczającego się z zachodu na wschód, podczas gdy w Zatoce Gdańskiej tego rumowiska jest stosunkowo mało. Na rys. 5 podano składowe wektora energii falowania E: równoległe Ex i prostopadłe Ey do linii brzegowej. Składowe równoległe energii falowania (Ex) powodują nieznaczne rozmywanie (erodowanie) linii brzegowej. Należy także zwrócić uwagę, że ukształtowanie linii brzegowej w Zatoce Gdańskiej, wraz z Półwyspem Helskim, Zatoką Pucką i Mierzeją Wiślaną powoduje m. in. w tej Zatoce taki układ cyrkulacji wody (prądów morskich), że w akwenie bezpośrednio przyległym do Mierzei Wiślanej występują najsłabsze prądy morskie (rys. 6). Ma to również istotny wpływ na osłabienie w tym obszarze proscesów hydrodynamicznych, a więc korzystnie byłoby zlokalizować tam kanał żeglugowy łączący Zalew Wiślany z Morzem Bałtyckim. Symulacje numeryczne udowodniły możliwość ograniczenia niekorzystnych procesów erozyjnych przez odpowiednie ukształtowanie falochronów osłonowych. Nieznacznie zapiaszczanie od strony morza wejścia do kanału będzie można co kilka lat wybagrować; zjawisko takie występuje we wszystkich polskich portach morskich. Na rys. 6 pokazano w jaki sposób przebiegają prądy morskie w Zatoce Gdańskiej oraz w bezpośredniej styczności z Mierzeją Wiślaną, które potwierdzają przedstawione powyżej wnioski.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    takorzeczezaratustra(2008-04-11)
Reklama