UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Zwolenniku przekopu : demagogia to żadne argumenty. Tylko kompletny marzyciel nie mający żadnego pojęcia o transporcie może ferować pomysły typu przeładowywanie kontenerów na barki w odległości 50 km od portu morskiego :) I co, barki chcesz puszczać na otwarte morze przekopem ? Ludzie, rozum, używajcie rozumu a nie demagogii :)) Rozbawiłeś mnie setnie :)) A dziury w mieście będą największe w kraju, bo cała kasa pójdzie nawet nie na przekop a na utrzymanie toru wodnego w standardach wymaganych dla szlaków żeglownych. Powiedz mi, dlaczego nie wożą kontenerów barkami w Niemczech czy Holandii ? A maja tam naprawdę rozwinięte drogi wodne. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    rapaport_XXL(2008-04-08)
  • Ciekawe z czego elblazanie wyobrazaja sobie utrzymywanie kikunastu kilometrow sztucznego toru wodnego - ktorym i tak nigdy nie poplyna inne niz najmniejsze z najmniejszych stateczki morskie. .. ? Jak chca utrzymac konkurencyjnosc humbuga zwanego w prasie 'portem morskim w Elblagu' - przy przewidywanych kosztach utrzymania oznakowania nawigacyjnego, przy wielogodzinnym pilotazu, przy koniecznosci asysty holownikow, lodolamaczy co druga zime, etc. , etc. .. ? I jak chca w tych warunkach konkurowac z polozonymi opodal najwiekszymi portami Baltyku - pozbawionymi kazdego z ww problemow? Juz przeczytalem, ze jako jeden z nie-Elblazan, mam dolozyc ze swoich podatkow 400mln na 'przekop'. .. Czyli znajac rozwoj inwestycji panstwowych - skonczy sie tak na 600-800mln. .. Czy do utrzymywania 'potru' w Elblagu tez bede musial co rok dokladac, czy tez, zaspokoiwszy swe portowe ambicje, Elblazanie dadza sie 'przekopowi' spokojnie zamulic? Wolalbym, mowiac szczerze - to ostatnie. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    srutututu(2008-04-08)
  • Do "fachowca XXL" czy twoim zdaniem przepustowość dróg ladowych prowadzących do portów trójmiasta nie ma ograniczen i można w nieskonczoność zwiekszac ruch TIRów na tych trasach!? Twoim zdaniem to, że dotychczas nikt nie wykozystywał barek do dyslokacji transortu kontenerowego jest takie śmieszne i niepowazne?! Człowieku jeszcze kilka lat i zobaczysz, ze bedzie to konieczność! No ale jak ktoś mysli linearnie nie ma wyobraźni nic nie poradze!:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    zwolennik przekopu(2008-04-08)
  • Co prawda to prawda. Wszyscy zapomnieliśmy już o solidnych zimach i metrowej grubości lodzie na zalewie. Lodołamaczy nie ma - trzeba kupić. Kanału żeglownego brak - trzeba wykopać na nowo. Może się okazać, ze 400 mln na przekop to kropla w morzu potrzeb. Pan Kołtoń robi sobie ze społeczeństwa jaja. Na 5 ha ziemi chce przeładowywać 3 miliony ton. Tylko skąd je weźmie ? Gdańsk ma moc przeładunkową 50 mln ton ( wliczając paliwówkę i wegiel) a robi na mniej niż pół gwizdka. Kontenery nie mają szans w Elblągu, bo nikt o zdrowych zmysłach nie wozi kontenerów motorówkami. W Trójmieście zainwestowali ponad 200 mln USD w głebokowodny terminal kontenerowy. W E-gu mamy przy najkorzystniejszych warunkach 2,5 m wody. .. Drobnicówka spada w Trójmieście wiec skąd miałaby sie pojawić w E-gu ? Itd itd. A poza tym, czy dyr Kołtoński wie o czym mówi ? W wywiadzie mówi o potrzebie doprowadzenia do portu kolei, a na stronie portu jak wół stoi, że kolej w porcie jest. Dyr mówi o 3 mln ton, a strona portu podaje max 750 tys ton ( co tez jest pobożnym życzeniem). Port w zeszłym roku obsłużył poniżej 15 tys ton, a przecież droga do Gdańska przez Szkaprawe jest. ..
  • Zwolenniku przekopu : jesteś mi winien mycie monitora :) A drugie pan dyrektor Kołtoński, który robi ludziom wodę z mózgu. Oto cytat ze strony "Bałtijskaja Ukraina" - "Pomysl stworzenia nad Baltykiem ukrainskiego kompleksu portowego zrodzil sie we wrzesniu 2007 roku w akademiku Uniwersytetu Gdanskiego we Wrzeszczu. Jego autorem jest Jakub Loginow – wówczas student Akademii Morskiej w Gdyni" Widzisz, ja akurat mam do czynienia z przewozami na Ukrainę. W tym morskimi. I szepnę Ci, że Ukraina ma doskonale rozwinięte własne porty. Porównaj sobie Odessa : 130 ha, Iliczewsk 346 ha, Jużnyj 190 ha. .. Elbląg 5 ha. .hahaha Głębokości toru wodnego : Odessa 12m, Ilichevsk 13 m, Jużnyj 15 m Elblag 2,5m :)))) Długośc przyjmowanych statków : Odessa 270 m, Ilichewsk bez ograniczeń, Jużnyj 280 m. .Elblag. .duże motorówki :))) cdn
  • Już egzystuje most kontenerowy Gdańsk - Odessa a wszystkie większe firmy kontenerowe mają stałe trasy do portów Ukrainy. Z krajów skandynawskich Ukraina importuje przede wszystkim kruszywo i ryby mrożone. Niewielkie ilości drobnicy, która też w większości wypadków idzie kontenerówką. Kruszywo idzie bezpośrednio, 70 % ryb mrożonych tez. To co idzie w transporcie kołowym sunie porzez Kłajpedę. śladowe ilości przez Gdańsk lub Szczecin - Świnoujście. Rozmawiałem dzisiaj z przyjaciółmi z Kijowa i Ilichewska. Śmiali się do rozpuku z pomysłu "okna na świat" z torem wodnym 2,5 m. Wmawianie nam, że niewydarzony pomysł studencika jest "zainteresowaniem biznesu ukraińskiego portem w Elblągu" to już nawet nie jest kpina. To zahacza o prokuratora. Jeszcze jeden cytat z powyższej strony "Na szczescie, w tym samym czasie wiele szacownych osób i organizacji dolaczylo sie do naszej inicjatywy. Wsród nich sa takie powazne organizacje, jak Uniwersytet Baltycki z Uppsali, tygodnik ukrainski „ Dzerkalo Tyznia” , dziennik „ Lwiwska Hazeta” , Zwiazek Ukrainców w Polsce, tygodnik polskich Ukrainców „ Nasze Slowo” , liceum ukrainskie w Górowie Ilaweckim czy Baltic Transport Journal. " To jest ten ukraiński "powazny biznes". .. Elblagowi gratulujemy dyrektora portu :)))))
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    rapaport_XXL(2008-04-08)
  • Agrumenty wielu internautów są porażajace. Argumenty XXXL są logiczne. Tylko w bajkach Głupi Jasiu doswiadcza szczęścia. W realu trzeba liczyc, mierzyć a nie bajdurzyć. Sama bym chciała, żeby Elbląg wrócił do dawnej świetności ale to niestety nie jest mozliwe. Kto pozwolił na "rozpieprzenie" takiego giganta -jakim był "Zamech". Za to powinien być Trybunał Stanu. Efekt pracy wielu pokoleń rozpieprzono w ciagu paru lat na naszych oczach. Najpierw ABB potem Alstom, teraz nic nie znaczące spółki. Przekop? Po co? Po to by pogrążyć do reszty miasto. Unurzać w jeszcze wiekszej bidzie. I co znowu nikt nie bedzie odpowiadał za grzech bezmyslości. Żnowu usłyszę argument. Nikt nie był winien. Wszyscy tego chcieli.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    chello(2008-04-08)
  • Chello, ależ skąd, winien będzie Olsztyn. Jak nie będzie przekopu - powiedzą Olsztyn nie pozwolił, Olsztyn nie dał pieniędzy. Jak przekop powstanie i utopi ekonomicznie miasto, powiedzą : Olsztyn winien, bo pozwolił na bezsensowną inwestycję. Olsztyn wiedział, że to bez sensu i specjalnie utopił Elbląg. Nie wiesz, że tu wszystkiemu winien jest Olsztyn ?:)))
  • Do XXL: juz dawno stwierdzilem ze nie ma co przejmowac sie "zwolennikami przekopu", bo sa to ludzie ktorzy nie nigdy nie mieli do czynienia z rachunkiem ekonomicznym i inwetycyjnym. Wszelka dyskusja jest zbedna, z ludzmi ktorzy sa glusi na argumenty. Poprostu ci ludzie nie wiedza ze zostana wydane w sumie ich pieniadze, na bezsensowna inwestycje. Argumenty typu "nie ma drogi, nie ma ruchu" mnie raczej nie przekonuja, bo droga jest (Szkarpawa), a ruch wystarczy poobserwowac w srodku lata te tabuny jachtow czekajace na otwarcie mostu zwodzonego. No koniecznie trzeba kopac dla tych 2 -3 lodek o malym zanurzeniu. No ale taki juz nasz narod, zacietrzewienie i arogancja. Gdzie dwoch Polakow tam trzy zdania. Na pocieszenie, gdzie indziej nie jest lepiej jezeli chodzi o inwestycje panstwowe.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Emigrant_(2008-04-09)
  • Większość z tych argumentów była już wcześniej przedstawiana w www.portel.pl i www.portel.pl
  • . .. udrożnienie Szkarpawy hehe - rozumiem, że to jest Twoim zdaniem zasadne ekonomicznie? I pewnie tańsze niż przekopanie Mierzei Wislanej i utrzymanie toru żeglugowego na Zalewie Wislanym? Coś mi sie wydaje, że powoływanie sie na ten argument jest słabe. Wyprowazenie ruchu z Elbląga na zatokę poprzez sieć rzeczną, to jest z jednej strony duży koszt, z drugiej korygowanie fuck up-ów, które juz na tej drodze mają miejsce (choćby most w powiecie nowodworskim, który stoi ukosem do nurtu rzeki), a i wydłużenie drogi, która dzięki przekopowi będzie zdecydowanie krótsza (co pozwoli oszczędzić przewoźnikom czas i pieniądze, a i jednocześnie wyemituje mniej zanieczyszczeń do środowiska - a tak proekologicznie sobie zabrzmię). :) Jeśli chodzi o wątek ekonomiczny samego przekopu, raz jeszcze powtórzę, skoro z końcem miesiąca ma pojawić się oficjalny dokument, którzy stwierdza, że kanał jest zasadny z ekonomicznego punktu widzenia, to dlaczego tworzycie własne dywagacje? Wiadomo, że będą dwie strony: ci, którzy są za i ci przeciw. Ja jestem tym pierwszym i cieszy mnie to, że póki co sprawa przekopu idzie po mysli takich jak ja. Kontrargumenty będą zawsze, ale to ślijcie do tych, którzy opracowują ekspertyzy.
  • Co do portu w E-gu - przyznaję rację piszącym, że pan Kołtoński czasem wypowiada się nazbyt optymistycznie, ale może wie o czymś, co czeka ten port, bo ogłoszeniu przekopu. Może wie o czymś o czym my nie mamy pojęcia, może ma wiedzę o jeszcze jakichś dodatkowych środkach poza tymi, o których ostatrnio wyczytałem (ok. 20-30 mln. zł ze środków unijnych na rozbudowę portu).
Reklama