UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • przekop żaglówki turystyka turyści przyjeżdżający na tereny Elbląga i okolic wszystko fajnie tylko spróbujcie zorganizować jakąś impreze na wysoczyżnie elbląskiej z użyciem pojazdu silnikowego ( potrzebna zgoda nadleśniczego) a ten to brak mi słów na nic się nie godzi i wyjmuje jakieś ustawy paragrafy i na wszystkie podania jest odmowa i jak tu ściągnąc turystów uprawiających np sporty motorowe na te piękne tereny wysoczyzny elbląskiej
  • Wowka Do zalewowy żeglarz: chętnie ciebie debilu wyleczę z otwierania scyzoryka, meil lub tel. ułatwi kontakt.
  • A ja powiem tak. .. przekop jest nam potrzebny ale to czy będzie on opłacalny czy nie czy przypłyną to inne bandery to zależy od nas. .. a raczej od naszych samorządów. .. a Pan Panie Jeruku Kulasie powinien sie cieszyć bo pana port w końcu ruszy bo będą potrzebne wtedy zmiany granic rezerwatu itp. .. Wojławrynowicz ma rację bez infrastruktury turystycznej nic się nie zmień będzie tak samo ale jedno jest pewne przyjedzie tu mnóstwo ludzi aby obejrzeć jak ten przekop powstaje a z nimi przyjadą pieniądze. .. .zrozumcie plaża nadmorska jest tylko jednym z produktów turystycznych do sprzedania. .. jeden chce piasku do leżenia a drugi wypłynąć na zatokę na ryby inny chce serfować po zalewie i nie wpadać w sieć rybackie które są wszędzie i mieć plaże z czystym piachem nad zalewem. .. zanim sie wypowiecie pomyślcie trochę szerzej a potem rozważcie argumenty za i przeciw. .. gdyby pewien pan myślał jak nasi włodarze nigdy by Paryż nie miał swojej " nieopłacalnej wierzy" i tak można się bez końca przepychać. .. argumenty używane za budową przekopu są wiadomo niepewne ale zależne od nas czy sie sprawdza. .. a te przeciw przekopowi jakie są napiszcie punkt po punkcie w oparciu chociaż by o. .. .teorie i wyliczenia tylko na papierze. Bo że zagrozi tarłu śledzia to sorry. .ale jest nie poważne. .. .ja od kilku lat nie widziałem tarła śledzia na zalewie!!!!! dlaczego !!!! przecież nie ma przekopu. .. .????
  • WojŁawrynowicz Do zalewowego żeglarza i Wowki, czy w dyskusji musimy schodzić do poziomu części polityków? Czy nie możemy różnić się ładnie i szanować swoich poglądów? Fakt, że nie rozumiem oporów przeciwników przekopu, bo mam wrażenie ze myślą oni wycinkowo i nie patrzą na sprawę przekopania mierzei jako części fragmentu większej układanki pod tytułem turystyczny rozwój regionu tak jak pisze Huwer. Zgadzam się z Seniorkiem brak właśnie planu i wizji całościowego programu. Za wzór możemy sobie wziąć Balaton. Węgrzy zarabiają na sadzawce położonej na nizinie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2008-11-11)
  • Przekop to, przekop tamto - cud techniki który napędzi kieszenie wykonawców i nic więcej. Lepiej te pieniądze dać naukowcom polskim, by wynalazki takie jak pl.wikipedia.org nie przeszły w zyski zagranicznych inwestorów.
  • A może by przedsięwziąć jakową epistołę lub propozycję nie do odrzucenia dla samorządów i stworzyć niezależne forum opiniotwórcze, nagłaśniając je medialnie, które to, przypominałoby wyżej wspomnianym o ich obowiązkach i powinnościach, a przede wszystkim o pracy twórczej i inicjującej, którą muszą wykonać, a nie tylko trwać i czekać na następne wybory. Ile lat można udawać nieruchomego niemowę i kpić z rzeczywistości ? Okazuje się, że długo.
  • AM - Popieram Twoją inicjatywę - uważam, że jako suwereni powinniśmy się skrzyknąć i wyznaczyć ratuszowym ( z imienia i nazwiska ) zadania do wykonania a potem ich z tego rozliczyć i stosownie potraktować przy najbliższych wyborach.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    seniorek(2008-11-11)
  • Szanowni Państwo przeciwnicy rozwoju Elbląga osiągnęli cel. Elblążanie się podzielili za i przeciw przekopowi. Jeszcze raz podkreślam dla potrzeb przekopu tor wodny do portu w Elblągu musi mieć 4 metry głębokości. Aby statki mogły dopłynąć do nowego nabrzeża, trzeba tylko pogłębić 13 km toru wodnego na podejściu . Obecnie prawo mówi,że jest tam 2,4 m patrz strona www.rafzen.pl Żadne prawo nie przeszkadza, aby ten tor pogłębić. Apel do zwolenników i przeciwników przekopu rozpocznijmy inwestycję przekopu od pogłębienia podejścia do portu w Elblągu. Z poważaniem Jerzy Kulas
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jerzy Kulas(2008-11-11)
  • Panie Kulas. Co i gdzie Pan chce przewozić drogą wodną z wykorzystaniem "portu" w Elblągu - proszę podać trasy, ilość i rodzaj ładunku oraz cenę frachtu.
  • Nie zważając na inne wywody, wywodzę co następuje: 1.Był czas (całkiem niedawno) kiedy Rosja nie blokowała Cieśniny Pilawskiej? - Był! 2.Czy w tym czasie kwitło żeglarstwo, transport wodny i turystyka na Zalewie i w gminach nadzalewowych? - Nie kwitły! 3.Co się zmieni, gdy znów będzie można (z pominięciem Pilawy) wpływać na Zalew? . .. .. - I tu spodziewam się odpowiedzi. .. . .. .. PS: chamów wszelkiej proweniencji odsyłam na inny 24 godzinny portal, gdzie wśród gawiedzi komentującej, powszechną radość wzbudzają śmiertelne wypadki.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Spadkobierca_Prusaków(2008-11-11)
  • Gratuluję odwagi. Teza, że dostęp do morza zwiększy wydatnie ilość jachtów na Zalewie jest wyłącznie pobożnym życzeniem. Hel czy Łeba maja dostęp do morza, a wpływa tam w sezonie jedynie kilka jachtów z morza. Z obcą banderą gdzieś jeden w tygodniu. Nie licząc tych na których pływają polacy nie chcący rejestrować swoich jachtów w Polsce. A pamiętajmy, że jachty morskie nie mogą najczęściej poruszać się po Zalewie ze względu na jego głębokość. Właściwie nie mogą one wpłynąć do żadnego portu. Jeżeli im się uda, to na pewno ostatni raz ze względu na ich stan sanitarny. Kluczem do udostępnienia Zalewu wodniakom jest czysta woda. Żeby to osiągnąć, trzeba przez wiele lat intensywnie pracować nad jej oczyszczeniem. W tym oczyszczeniem dna z szamba jakie na nim zalega. Studium jest rzeczywiście krańcowo stronnicze. Zrobiono to tak jak życzył sobie płacący za nie. Dziwne, że zostało podpisane. Szykuje się coś podobnego jak Port w Elblągu. Przecież port w Elblągu był i realizował spore przeładunki. Jedyną jego wadą było, że nie podlegał władzom miasta. Więć wpompowano masę pieniędzy w coś co nawet nie ma bocznicy kolejowej. Podobnie z przekopem. Nie widzi się, że już dawno jest wykopany i jest droga wodna z Zalweu na morze bez potrzeby korzystania z Cieśniny Piławskiej. Najważniejsze żeby budować pomniki. Jak najwięcej pomników głupoty.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    sceptyk(2008-11-11)
  • A swoją drogą to ktoś pamięta kiedy zaczęła się nowożytna ( po 1989r) historia przekopu. Kto na to wpadł i kto aktualnie forsuje ten przekop. I nie mam zdania czy to słusznie czy tez nie. Nie ważne. Tylko tak sobie myślę, że przekop to sprawa poza kompetencjami Prezydenta Miasta, Gminy, poszczególnych Gmin a Związki Gmin czy jakieś inne twory to w buty wsadzić można. Ani odpowiedzialności ani kompetencji. Kiedyś Balcerowicz zrobił reformę gospodarczą i do dziś wiadomo kto jest jej autorem. I nie bał się i poniósł odpowiedzialność polityczną i moralną. Nie zasłaniał się nigdy, że rząd, ze coś. On Balcerowicz jest autorem. Kto firmuje przekop?? I poniesie odpowiedzialność jak się nie uda i zdobędzie splendor i uznanie w przeciwnym wypadku???.
Reklama