5 lutego od godzin porannych przy ulicy Wałowej trwały tajemnicze roboty „podziemno-powierzchniowe”. Na powierzchni łączono pomarańczowe rury, a w ziemi kopano i wiercono podkop pod rzeką Elbląg. Zobacz fotoreportaż .
Celem tych działań jest zmiana trasy gazociągu, który podczepiony jest obecnie pod kładką dla pieszych. Powodem zmiany jest planowana przebudowa kładek przez rzekę (w efekcie będą to raczej mostki).
Nowy gazociąg będzie biegł pod dnem rzeki. Zakończenie prac planowane jest na jutro.
To zapowiedź większych prac, które w tym roku rozpoczną się przy Bulwarze Zygmunta Augusta, a związane są z realizacją projektu pn. „Modernizacja i rozbudowa infrastruktury Portu Morskiego w Elblągu (w obrębie Starego Miasta)”. Projekt zakłada demontaż dwóch stałych kładek dla pieszych, budowę nowych, zwodzonych oraz przystosowaniu nabrzeża portowego od strony Bulwaru Zygmunta Augusta (na długości ok. 215 m), między kładkami, do cumowania statków o zanurzeniu 2,5 m.
Kładki, które zostaną zbudowane w miejscu istniejących, będą zwodzone, sterowane automatycznie. Ta w ciągu ulicy Studziennej będzie trzyprzęsłowa, ze zwodzonym środkowym przęsłem, które umożliwi swobodną żeglugę po rzece. Ma mieć 56 m długości i 9 m szerokości, jezdnię dla samochodów osobowych, chodnik dla pieszych i ścieżkę rowerową.
Kładka w ciągu ulicy Mostowej również będzie miała trzy przęsła, lecz będzie nieco mniejsza (50 m długości i 6 m szerokości), a przeznaczona będzie wyłącznie dla ruchu pieszych i rowerzystów.
Przebudowie ulegnie także wschodnie nabrzeże rzeki Elbląg przy Bulwarze Zygmunta Augusta między kładkami. Powstanie tu przystań pasażerska, będzie obsługiwać jachty i statki pasażerskie o długości do 100 m i zanurzeniu do 2,5 m.
Nowy gazociąg będzie biegł pod dnem rzeki. Zakończenie prac planowane jest na jutro.
To zapowiedź większych prac, które w tym roku rozpoczną się przy Bulwarze Zygmunta Augusta, a związane są z realizacją projektu pn. „Modernizacja i rozbudowa infrastruktury Portu Morskiego w Elblągu (w obrębie Starego Miasta)”. Projekt zakłada demontaż dwóch stałych kładek dla pieszych, budowę nowych, zwodzonych oraz przystosowaniu nabrzeża portowego od strony Bulwaru Zygmunta Augusta (na długości ok. 215 m), między kładkami, do cumowania statków o zanurzeniu 2,5 m.
Kładki, które zostaną zbudowane w miejscu istniejących, będą zwodzone, sterowane automatycznie. Ta w ciągu ulicy Studziennej będzie trzyprzęsłowa, ze zwodzonym środkowym przęsłem, które umożliwi swobodną żeglugę po rzece. Ma mieć 56 m długości i 9 m szerokości, jezdnię dla samochodów osobowych, chodnik dla pieszych i ścieżkę rowerową.
Kładka w ciągu ulicy Mostowej również będzie miała trzy przęsła, lecz będzie nieco mniejsza (50 m długości i 6 m szerokości), a przeznaczona będzie wyłącznie dla ruchu pieszych i rowerzystów.
Przebudowie ulegnie także wschodnie nabrzeże rzeki Elbląg przy Bulwarze Zygmunta Augusta między kładkami. Powstanie tu przystań pasażerska, będzie obsługiwać jachty i statki pasażerskie o długości do 100 m i zanurzeniu do 2,5 m.
Zobacz inne wizualizacje .
Realizacja całego projektu ma kosztować ponad 44 mln zł, w tym 31 mln zł ma stanowić dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach „Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko”. Termin zakończenia wszystkich prac zaplanowano na czerwiec 2011 r.
PD, RP